Gå til innhold

Årsprøvekjennemerker

Ranger emnet


ha|||on

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jens

Det er ikke anbefalt å krasje med skiltene da det er helt sykt høy egenandel. En kamerat har sånne skilter, men de er det kun ansvar på.

Du velger selv hvilken forsikring du ønsker å ha på årsprøvekjennemerkene dine.. jeg har full kasko- koster 6500,- i året med 10 000,- i egenandel.. ikke sykt dyrt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
20-30k??? hehehe.. har et sett liggende i skuffen jeg og de er dine for 15! løp og kjøp..

Du må ha et firma med org.nr, søke politiet om skraphandler bevilgning, når du har fått den må du søke biltilsynet om årsprøvekjennemerker, de koster en årsavgift (2250?) og en tusing(800) i tillegg mener jeg å huske. forsikring med full kasko betaler jeg 6500,- for.

såå.. kom med 20-30 pr sett og jeg skal raskt og enkelt bli en rik mann:D

 

 

 

Noen som kan utdype papirmølla litt? Kan jeg registrere et lite enkeltmannsfåretak for kr 1000 så søke politiet?

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger selv hvilken forsikring du ønsker å ha på årsprøvekjennemerkene dine.. jeg har full kasko- koster 6500,- i året med 10 000,- i egenandel.. ikke sykt dyrt det.

 

 

Ikke dyrt det hvis du f.eks har en Supra....

 

Men er det sånn at de skilta du får må høre til en bil eller kan du kjøre Lotus Omegaen en dag og Supraen dagen etter med samme skiltet?? Betaler du liksom forsikring for en bil eller kun for skiltet??

 

Håper du skjønner hva jeg mener... Grunnen til at jeg lurer er at brodern har startet enkeltmannsforetak og han driver å undersøker om han kan få sånn skilt, da han skal forhandle motorsykler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er veldig strenge på sånt, men alt går.

For det første så må du ha er firma som er bil relatert (feks. import, salg, verksted, skraphandler sov). Og ved import så holder det ikke å importere kun en bil.

Det heter seg at skiltene ikke skal misbrukes for å slippe unna engangsavgift.

 

Vær gang du skal ut og prøvekjøre/flytte bilen så må fylle ut et skjema som (er en notatblokk som følge med skiltene) sier noe om hvem, hva, hvor og hvorfor. Den blokka har "dobble sider" slik at den ene skriver du på og har med i bilen, den andre sværter det over til og skal være på blokka. Den kan det bli gjort kontroll av.

 

Om hvor mye det koster i året kommer veldig ann på forsikringen. For selve skiltene er ikke dyre(husker ikke prisen i hodet).

 

Det gjelder også de samme reglene som klistre prøveskiltene(en person i bilen osv.) Om du ikke har en god grunn da..

 

Tut og kjør

Joachim

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Drar opp denne igjen! Dere som har slike skilt; i hvilket selskap har dere forsikringen? Jeg har fått tilsagn om skilert, men når jeg skulle forsikre dem fikk jeg sjokk når Gjensidige (som jeg personlig har alle mine forsikringer hos) ikke kunne tilby forsikring på årsprøvekjennemerkene...

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne igjen! Dere som har slike skilt; i hvilket selskap har dere forsikringen? Jeg har fått tilsagn om skilert, men når jeg skulle forsikre dem fikk jeg sjokk når Gjensidige (som jeg personlig har alle mine forsikringer hos) ikke kunne tilby forsikring på årsprøvekjennemerkene...

 

Jeg har mine årsprøvemerker hos Gjensidige, ikke noe problem det.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg har mine årsprøvemerker hos Gjensidige, ikke noe problem det.

 

Hmm.... det gjør meg enda mer overrasket! Har du enrome mengder forsikringer hos dem og hva betaler du i årspremie?

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår