Rollaboy83 Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Hei, jeg har fått kjøpt meg en 230 motor til min 242, og har plukket den fra hverandre. Vil tune den, og lurer på om det er noen norske forhandlere som selger billig tuning. MEn, har noen peil på tuning? hva burde jeg gjøre? Jeg har tenkt på å slipe toppen, porte toppen, hone sylinderveggene, og jeg har tenkt på å bytte kam! og seff dobble webere! hehe! Kom med forslag!! jeg trenger hjelp her! og bilder om prosjektet kommer!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 er det opphøyde stempler i k motoren din eller? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 prat med Texacom.. han har en meget moddet 230k... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollaboy83 Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 jeg har ikke peiling, på stemplene innvendig i motor, jeg har ikke plukket den fra hverandre enda...skal pusse den ned først utvendig, og lakke den i egen farge håper jeg! men, trenger som sagt hjelp !!! url og tips!!! :op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Jeg har en b200 k, å etter hva jeg har hørt sier folk at dette er ingen motor å sattse på hvis man skal trime men jeg har ikke prøvd jeg. Kompresjons forhold har du da? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Etter hva jeg har sett har vel alle b230k de "rare" stemplene samt 631 topp..b200 k har vanlige stempel samt topp... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollaboy83 Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 jeg har visst en "camping" top som er satt på senere på denne motoren, en volvo entusiast sa det til meg! Skal komme med info om den senere :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by maxis Etter hva jeg har sett har vel alle b230k de "rare" stemplene samt 631 topp..b200 k har vanlige stempel samt topp... Det du sier er at i min så sitter det vanlig flate stempler med en vanlig topp da eller? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by Per-Henrik Det du sier er at i min så sitter det vanlig flate stempler med en vanlig topp da eller? ja,jeg mener det...bare å se etter om det står 1000530 på toppen det.stemmer det er det også vanlige stempel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Hvorfor satse på sugemotor trim? Det er dyrere, du får ikke like mye hester, bruker mere bensin, dårligere dreiemoment osv.. Jeg ville anbefalt på det sterkeste å bygge turbomotor, du får svært billige mahle stempler til disse motorene, turbomanifolder er grei å få tak i, en T3 får du brukt for 3000, og da mangler du bare et insprut eller evt et par trykkgassere.. Råder og veiv er skuddsikkert hvis du kjører med 250 hester ca... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollaboy83 Skrevet Oktober 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Robert du robert...jeg skal ikke tenke på å sette inn turbo engang, for å sette inn ledningsnett osv er bare tidkrevende, og jeg skal bare ha den som lekebil på vintern, og turbil på sommern, er ikke en bil som skal kjøre fra alt, men jeg får lett 150 hester og det holder for meg! da jeg ikke har penger til å bytte ut og kjøpe nye ting, og jeg får billige ting til forgasser trimming, samt doble webere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 doble weber forgassere da bruker den vell mye bensin Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Gjør som meg... Koster ca 40.000-50.000kr. Se min profil for litt info... Eller send en PM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Dette er det som er gjort med den. Motor: En B230K som er borret opp til 2,4L, portet topp, planet blokk, doble ventilfjærer, hvassere kam, ventiler felt opp i toppen for å ikke slå ned i stemplene, nye freste stempler, komp: 11,5:1. Alt er balansert sammen: stempler, råder, veivaksling, svinghjul og clutch. To doble Weber 48mm forgassere, 2,5'' grenrør. Tenningsanlegg fra A-motor. Bremset i presis bremsebenk på hjulene: 215Hk i motor og 189Hk i bakhjula, 240Nm. Turtallsperren ligger på 7300 rpm. Nytt svinghjul som veier 5,3kg og det er plant. Nye råder og alle lagre og pakninger er selvsagt nye. Facet Red-Top bensinpumpe. Karbon luftinntak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollaboy83 Skrevet Oktober 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 vel, jeg har ingen planer om å borre opp motoren til 2.4 l, men har planer om å porte toppen, slipe den og sette på doble webere som du har! og den bruker nok ikke så mye bensin om man kjører normalt.. :) men guffer man på...hva bruker din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg