Mammut89 Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Hei naa sitter jeg i Hong Kong og drekker carlsberg og sjekker mail og litt forum pisspreik og det det her faar carslsbergen til aa sette seg fast i halsen!!! Det finnes alt for mange mennesker som overhodet ikke vet hva de snakker om, men som er svært flinke til Egjøre nettop det, snakke om. KLANGFARGE?? hva FAEN er det dere preiker om jeg blir gal av all bullshitten her . alt for mye ord. uff Foresten vet du Mr. SQ hvor Soudstream blir produsert, og du anders fleischer hvor seas by seas serien blir produsert? En ting er sikkert, dere lever i ville drommer :) drom videre og hva som er best av Soundstream og seas ? tja.... like bra ? Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Sitat Originally posted by Mammut89 Hei naa sitter jeg i Hong Kong og drekker carlsberg og sjekker mail og litt forum pisspreik og det det her faar carslsbergen til aa sette seg fast i halsen!!! Det finnes alt for mange mennesker som overhodet ikke vet hva de snakker om, men som er svært flinke til Egjøre nettop det, snakke om. KLANGFARGE?? hva FAEN er det dere preiker om jeg blir gal av all bullshitten her . alt for mye ord. uff Foresten vet du Mr. SQ hvor Soudstream blir produsert, og du anders fleischer hvor seas by seas serien blir produsert? En ting er sikkert, dere lever i ville drommer :) drom videre og hva som er best av Soundstream og seas ? tja.... like bra ? Dette var jo et voksen innlegg.:o Kanskje om du hadde noe fornuftig å komme med så ville det vært interessant å diskutere med deg. Den eneste bull shitten i denne tråden er det du som nettopp har stått for. Selvfølgelig vet jeg hvor SS blir produsert. Kvalitetsmessig er SS og SEAS helt på linje utvilsomt, det vi diskuterer her er lyd, om du har problemer med å følge diskusjonen får du heller holde deg utenfor. Jeg har drevet med lyd i svært mange år og har derfor rimelig kontroll på hva jeg prater om. Du er selvsagt hjertelig velkommen til å bidra i diskusjonen, men vær så snill, spar oss for infantile innlegg av dette slaget. Skjønner du ikke hva det prates om, så spør heller hva jeg mente med den uttalelsen. Da vil du få et hyggelig svar tilbake. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 ja greit jeg fornarmet deg litt der kansje :) men det var meningen aa faa oppmerksomheten din. litt for mange veslevoksne folk paa det forumet her som tror de vet mer enn de egentlig gjor. Men greit nok saa svar paa sporsmaalet mitt . HVOR blir det produsert? Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Sitat Originally posted by Mammut89 ja greit jeg fornarmet deg litt der kansje :) men det var meningen aa faa oppmerksomheten din. litt for mange veslevoksne folk paa det forumet her som tror de vet mer enn de egentlig gjor. Men greit nok saa svar paa sporsmaalet mitt . HVOR blir det produsert? Jeg er nok litt for gammel til å bli kalt veslevoksen. Du har også rett i at det finnes mange som ikke vet hva dem prater om, men jeg ville nok ikke like å bli satt i den boksen. Heller ei Anders Fleischer. Tror det er få mennesker i Norge som har så mye erfaring som han på området. Jeg har i utgangspunktet intet ansvar for å fortelle hvor det blir produsert. Men SS produseres ulike plasser. Noe produseres i USA, noen ting i Kina, og noe i Korea. All design skjer i USA på audio produkter, så det er ingen asiatisk OEM. SEAS produseres forøvrig i Moss (det finnes noen unntak), og gjennomgår det som faktisk er en av markedets strengeste kvalitetskontroller. Bare for å si det slik, neste gang du vil ha min oppmerksomhet, gjør det på en litt mer voksen måte, eller send meg en PM. Man mister liksom litt respekten når man blir møtt med et slikt innlegg. Nå vet jeg svært lite om din kompetanse, men innlegget ditt gir liksom ikke et veldig godt inntrykk. eller må du ha et fortreffelig opphold i hong kong, og pass på så Carlsbergen ender der den skal og ikke stopper halveis:D ;) mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perel Import Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Takk for sist Mr.SQ :D Siter BS Bildeler AS http://www.bsbildeler.no post@bsbildeler.no Tlf: 4144 8000 En fusjon av Perel Import & Re:Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Sitat Originally posted by Mr. SQ Men SS produseres ulike plasser. Noe produseres i USA, noen ting i Kina, og noe i Korea. All design skjer i USA pEaudio produkter, sEdet er ingen asiatisk OEM. SEAS produseres forøvrig i Moss (det finnes noen unntak), og gjennomgår det som faktisk er en av markedets strengeste kvalitetskontroller. mvh Kompetansen min er ca 7aar med bilstereo bygg og jeg er forovrig i Hong Kong paa elektroniske messer for aa se paa bilstereo hovedsaklig. Jeg prover ikke aa se ned paa deg eller andre paa forumet men generelt er det mange her som "goes with the flow" , for eksempel hvis det er noen folk paa forumet her som mener en ting saa blir det automatisk fakta fordi det er nok folk som sier det samme gang etter gang. Jeg prover aa vekke de personene som lar seg rive med. Alt er ikke som det virker som selv om noen har fortalt dere det! Jeg skal ikke rope hvor de forskjellige komponentene blir produsert, jeg ville bare hore hvor du/dere trodde de ble produsert av interesse. Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 seas er produsert i moss, lotus bassene er produsert i østen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Sitat Originally posted by Mammut89 Kompetansen min er ca 7aar med bilstereo bygg og jeg er forovrig i Hong Kong paa elektroniske messer for aa se paa bilstereo hovedsaklig. Jeg prover ikke aa se ned paa deg eller andre paa forumet men generelt er det mange her som "goes with the flow" , for eksempel hvis det er noen folk paa forumet her som mener en ting saa blir det automatisk fakta fordi det er nok folk som sier det samme gang etter gang. Jeg prover aa vekke de personene som lar seg rive med. Alt er ikke som det virker som selv om noen har fortalt dere det! Jeg skal ikke rope hvor de forskjellige komponentene blir produsert, jeg ville bare hore hvor du/dere trodde de ble produsert av interesse. Tro og tro, jeg vet hvor SS produseres:D ;) Elektronikkmesse virker særdeles moro, skulle likt jeg hadde tid til slik, men akk alltid litt for mye å gjøre. Joda, veldig sant det at mange følger strømmen, men dette skyldes ofte mangel på kompetanse. Det er jo overhodet ikke noe galt i å veilede mennesker som ikke er like opptatt av lyd som en selv er. Det er heller da ikke galt å følge den veiledningen. Desverre finnes det mennesker som veileder i litt gal rettning i forhold til hva jeg ville anbefalt, og da sier jeg det. Så er det opp til andre å avgjøre hva dem skal velge. I vårt firma sitter vi på tilsammen rundt 40års erfaring innen konstruksjon av høyttalere, bilstereo og generell elektroakustikk. Og vi snakker ikke da bare å ha installert spilere og et enkelt sett høyttalere. Vi har alle gjort uttallige forsøk og eksperimenter, og opparbeidet oss en god kompetanse på området. Vi er alle musikkentusiaster på høyt plan, og tilbringer mange timer med lytting til musikk. Ikke minst lytting er svært viktig i en slik sammenheng. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Sitat Originally posted by Perel Import Takk for sist Mr.SQ :D Jo halla du. Takk like måte! Fristet det å stille stand på finalen til neste år etter årets arrangement da? Eller er det de natteslige eskapader som frister mest:D :D mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 hores lovende ut og jeg repeterer meg selv jeg prover ikke aa se ned paa dere men dere snakker om bilstereo som om dere skulle skildret et maleri. Naar alt kommer til alt er en hoyttaler et membran en spole en magnet og noen andre deler som er limt sammen. Og uansett hvor mykt du snakker om det saa er det fortsatt en hoyttaler. Og Ingen av delene (seas , soundstream) er noen spessielt wow hoyttalere (til den prisen) og jeg skal love deg at 6.5" til seas blir laget i et helt annen by enn moss og en elt annen verdensdel :) Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perel Import Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Sitat Originally posted by Mr. SQ Jo halla du. Takk like måte! Fristet det å stille stand på finalen til neste år etter årets arrangement da? Eller er det de natteslige eskapader som frister mest:D :D mvh vet ikke med stand enda, men blir vel aa stille ut min egen bil til neste aar ihvertfall..skal vel konkurrere om det ikke blir no tull.. nattslige festligheter er morro vettu :) Siter BS Bildeler AS http://www.bsbildeler.no post@bsbildeler.no Tlf: 4144 8000 En fusjon av Perel Import & Re:Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Sitat Originally posted by Mammut89 hores lovende ut og jeg repeterer meg selv jeg prover ikke aa se ned paa dere men dere snakker om bilstereo som om dere skulle skildret et maleri. Naar alt kommer til alt er en hoyttaler et membran en spole en magnet og noen andre deler som er limt sammen. Og uansett hvor mykt du snakker om det saa er det fortsatt en hoyttaler. Og Ingen av delene (seas , soundstream) er noen spessielt wow hoyttalere (til den prisen) og jeg skal love deg at 6.5" til seas blir laget i et helt annen by enn moss og en elt annen verdensdel :) Du avslører deg selv endel her. Jeg er ikke ute etter å være stygg eller nedlatende. Men ting er nok ikke så enkelt som du utgir det for å være her. SEAS har opp gjennom alle tider produsert sine elementer selv, nå vet jeg ikke med 100% sikkerhet hvordan det er med Lotus, men siden dem produserer Excel elementene selv (som Lotus Refrence bygger på) antar jeg at du nok er litt på tur. Vær klar over at det finnes nok at Magnesium Rip-offs som lages i Østen. Subbene produseres i Østen som Anders Fleischer sier. hovedgrunnen til dette, er at SEAS ikke har maskiner for å lage større elementer enn 10". Og siden den første Lotusbassen var en 12", må slikt outsources. Tror det kjære meddebattant at du nok bør ta med deg en noe større ryggsekk fylt med kompetanse før du begynner å kritisere andre. Husk også at ditt viktigste redskap er ørene, og uten en skikkelig referanse vil man stå på stedet hvil. Vi leker ikke lyd her :D :D mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 naa har du faat denne debatten igang her :) Skal nok se hvem som har ryggesekken mest fylt. SEAS har i tidligere tider produsert alle 10" og 12" . I senere tid har de funnet ut av at de skal produsere de i kina fordi det er jo selvfolgelig mye billigere :) Angaaende Excel elementene saa er det ogsaa kinesisk og jeg har personlig snakket med eieren av dette selskapet og dette i oyenvitne med norske representant for seas. Skal jeg fortelle deg en ting til? Snart skal det samme selskapet produsere 8" ogsaa for seas. En ting til , har orer for mye og hort paa maaaaaange forskjellige hottalere :) ha en fortsatt trivlig aften. tar den siste olen min her i Hong kong jeg for det er kvelden. Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Sitat Originally posted by Mammut89 naa har du faat denne debatten igang her :) Skal nok se hvem som har ryggesekken mest fylt. SEAS har i tidligere tider produsert alle 10" og 12" . I senere tid har de funnet ut av at de skal produsere de i kina fordi det er jo selvfolgelig mye billigere :) Angaaende Excel elementene saa er det ogsaa kinesisk og jeg har personlig snakket med eieren av dette selskapet og dette i oyenvitne med norske representant for seas. Skal jeg fortelle deg en ting til? Snart skal det samme selskapet produsere 8" ogsaa for seas. En ting til , har orer for mye og hort paa maaaaaange forskjellige hottalere :) ha en fortsatt trivlig aften. tar den siste olen min her i Hong kong jeg for det er kvelden. Jeg velger i denne omgang å skylde på promillen din, for du er vel ikke så lite lur som vi oppfatter deg her nå? Makan til sprøyt er det lenge siden jeg har sett her på forumet. Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Sitat Originally posted by Dag-Johansen Jeg velger i denne omgang å skylde på promillen din, for du er vel ikke så lite lur som vi oppfatter deg her nå? Makan til sprøyt er det lenge siden jeg har sett her på forumet. Jeg holder med deg på denne, samt Glenn sine utsagn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg