Danna Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Ja, det er egentlig merkelig, han har akkurat samme oppsett som deg i motoren?? Stempler og alt?? Han har akkurat samme oppsett i motor med stempler,råder, og kammer og sånn ja... Volvo_240: Tja, vanskelig å si..uke eller to.. Kenneth var over en tur i går..Når jeg får tatt av toppen, og titta litt, og antageligvis slipt litt plass til ventiler, så skal han få den til å gå ordentlig for meg..Så får vi se når vi blir ferdig..Er dritlei nå, så vil bare kjøre.. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Burde gå bra da når dere får gjort det...jeg setter iallfall en finger på at det er noe med ventilene å gjøre... Litt kjedelig å drive å skruve på bilen man har gledet seg til å kjøre til sommeren liksom...så er sommeren allerede her.. Lykke til iværtfall:) Dette går nok bra når dere får slipt litt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Bilen kommer til å gå styggbra den når den blir ferdig en eller annen gang.. Kan ikke regne med å få til alt med en gang når man bygger sånn motor... Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Ja, det har du helt rett i. Å bygge motor krevet mye arbeid og finjustering.. Det er nok ikke lenge før skal du se, å da kommer det til å gå, kanskje lappen din også:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cleanvw Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Han har akkurat samme oppsett i motor med stempler,råder, og kammer og sånn ja... Volvo_240: Tja, vanskelig å si..uke eller to.. Kenneth var over en tur i går..Når jeg får tatt av toppen, og titta litt, og antageligvis slipt litt plass til ventiler, så skal han få den til å gå ordentlig for meg..Så får vi se når vi blir ferdig..Er dritlei nå, så vil bare kjøre.. skjønte kenneth noe av d der da`? håper den snart kommer på veien igjen : dragcar Siter 85 Audi Coupe Quattro banebil 72 volvo 142 Drifting Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Juni 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2005 Er jo dømt til å gå stygg bra, så når du får den til får du ta turen over fjellet;) "fjell og fjell" hehe, du skjønte hva jeg mente;) Lykke til;) Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 skjønte kenneth noe av d der da`? håper den snart kommer på veien igjen : dragcar Han hørte jo at det var noe som butta når vi dro den på starteren.. Så han sa vi burde ta opp toppen å sjekke at ventilene var rette, noe de er. Så veit jeg ikke hva vi får gjøre..Må da evt. slipe ned plass til ventilene i stemplene.. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cleanvw Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Han hørte jo at det var noe som butta når vi dro den på starteren..Så han sa vi burde ta opp toppen å sjekke at ventilene var rette, noe de er. Så veit jeg ikke hva vi får gjøre..Må da evt. slipe ned plass til ventilene i stemplene.. oki.. er d ikke ganske vansklig å slipe på stemplene da? :omfg hørt at d skal være ganske vansklig.. men men Siter 85 Audi Coupe Quattro banebil 72 volvo 142 Drifting Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juni 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2005 Hvis ventilene er rette så er det vel ikke dem som har butta ? Er noe muffens her et eller annet sted ... Ser vel merker i stemplene hvis de har vert borti ... Om du har samme oppsett som andre og alt ser ut til å stemme ville jeg bare prøvd en tur for å se om bråket gir seg ... En tanke som falt meg inn - er ikke nederste stempel fjær som går for langt ned ? ? vil gjetting ... Når jeg skiftet kam og løftere banket og klaget deg seg noe voldsomt fremmi der i et par km før den roet seg ... Hadde ventiler butta oppi hadde de vel aldri overlevd ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Hvis ventilene er rette så er det vel ikke dem som har butta ? Er noe muffens her et eller annet sted ... Ser vel merker i stemplene hvis de har vert borti ... Om du har samme oppsett som andre og alt ser ut til å stemme ville jeg bare prøvd en tur for å se om bråket gir seg ... En tanke som falt meg inn - er ikke nederste stempel fjær som går for langt ned ? ? vil gjetting ... Når jeg skiftet kam og løftere banket og klaget deg seg noe voldsomt fremmi der i et par km før den roet seg ... Hadde ventiler butta oppi hadde de vel aldri overlevd ? Jo, det er nok ventilene som har butta. Har pratet en del med andre, og de sier at stemplene skal være 3-4 mm under blokkanten når stemplene er på topp. Mine er 1-1,5 mm OVER kanten. Så det vi da har en teori om, er at det er et annet slag på veiva. At det for eksempel sitter ei 2.0 liter veiv der ? Ser på de gamle G60 rådene og stemplene at ventilene har vært så vidt borti. Og det skal ikke forekomme ved å bare sette 16v topp på blokka. Så det vil bli sjekket opp ganske snart hva slags slag det er på veiva. Litt kjedelig å måtte bytte veiv når jeg har balansert veiv/cluctch/svinghjul for en del kroner... Så kanskje heller bare slipe ned plass til ventilene i stemplene. Er ikke så fryktelig vanskelig. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 KJipt at det ikke klaffer Danna ,, du har jo en ganske vass golf ;) Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Kan ikke regne med at alt skal klaffe med en gang veit du :) Men skal nok snart få det til å fungere.. :) Tja, er vel ganske vass.. :) Håper jo på 300 hk nå da.. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Juni 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Jo, det er nok ventilene som har butta.Har pratet en del med andre, og de sier at stemplene skal være 3-4 mm under blokkanten når stemplene er på topp. Mine er 1-1,5 mm OVER kanten. Så det vi da har en teori om, er at det er et annet slag på veiva. At det for eksempel sitter ei 2.0 liter veiv der ? Ser på de gamle G60 rådene og stemplene at ventilene har vært så vidt borti. Og det skal ikke forekomme ved å bare sette 16v topp på blokka. Så det vil bli sjekket opp ganske snart hva slags slag det er på veiva. Litt kjedelig å måtte bytte veiv når jeg har balansert veiv/cluctch/svinghjul for en del kroner... Så kanskje heller bare slipe ned plass til ventilene i stemplene. Er ikke så fryktelig vanskelig. Er blokka uplanet da? Du må jo i så fall ha ganske mye høyere kompresjon en de som kjører med liknende oppsett om dine stempler nå er 5mm høyere enn det de skal. Tror jeg ville byttet til riktig veiv ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2005 Er blokka uplanet da? Du må jo i så fall ha ganske mye høyere kompresjon en de som kjører med liknende oppsett om dine stempler nå er 5mm høyere enn det de skal. Tror jeg ville byttet til riktig veiv ja. Blokka skal være uplanet ja. Toppen er høvlet 4 tiendels millimeter, men det skal ikke ha mye å si. Skal teoretisk få 9,1:1 i komp med G60 veiv og disse stemplene og rådene og med 16v topp. Har jo en del mer nå da, så jeg tør nesten banne på at det er feil veiv..Selv om forrige eier sier det sitter G60 veiv der, så er jeg nå ikke helt sikker på det. Kan jo være ei 2.0 liters veiv eller diesel veiv. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Blokka skal være uplanet ja. Toppen er høvlet 4 tiendels millimeter, men det skal ikke ha mye å si. Skal teoretisk få 9,1:1 i komp med G60 veiv og disse stemplene og rådene og med 16v topp. Har jo en del mer nå da, så jeg tør nesten banne på at det er feil veiv..Selv om forrige eier sier det sitter G60 veiv der, så er jeg nå ikke helt sikker på det. Kan jo være ei 2.0 liters veiv eller diesel veiv. Som nevnt tidligere - hvis veiven din har lengre slag er du ute på tynn is når det gjelder komposjon.... Vil tro den blir for høy med denne veiven ????? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.