Gå til innhold

Nurburgring tur for alle.

Ranger emnet


mazdafun

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mazdafun

Hei.

 

Lurte på å ta en tur til ringen under våren 2005? Er det noen som vil bli med?

 

Litt facts :

 

Båt til Kiel

ca 65 mil til ringen-området.

Relativt billig å overnatte/spise.

Turen som du husker resten av livet (glemmer du ringen, så er du død).

 

Mvh

 

hadde vært moro å dratt med merca dit..har du noen priser?

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hei.

 

Lurte på å ta en tur til ringen under våren 2005? Er det noen som vil bli med?

 

Litt facts :

 

Båt til Kiel

ca 65 mil til ringen-området.

Relativt billig å overnatte/spise.

Turen som du husker resten av livet (glemmer du ringen, så er du død).

 

Edit:

 

Sjekket priser nå, og slik ser det ut:

 

Oslo-Kiel-Oslo : Mellom 4700-4900 (inntil 5 i bilen).

Larvik - Fredrikshavn : 990 (inntil 5 i bilen, en vei).

 

Er ikke så ille å kjøre fra Fredrikshavn heller. Fine veier i Danmark.

 

Bensinforbruk vil jo variere, men larvik er nok det billigste alternativet. Men det er jo ganske digg å sitte å slappe av på kielbåten med en pils også...

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var for bare noen uker siden på Ringen.

 

Kan absolutt anbefale turen. Det er... tja, nesten umulig å beskrive hvilken opplevelse det var.

 

MEN: Lær deg bana! Se filmer fra banen FØR avreise. Da får en mye mer ut av turen.

Det er nesten 170 blinde svinger. Det gjør at du kommer til å se ut som en gjøk der du bremser og svinger fullstendig bak mål.

 

Det er ikke hk som teller der, men banekunnskap.

 

 

Autobahn er ikke så skremmende. Tyskere kan å kjøre bil, i motsetning til nordmenn.

Vi kjørte en 100hk VW møkkavell og tilbrakte mesteparten av tiden med horisontal pedal i venstre fil. I 170 kmt.

Ellers lærer en begrepet "stau auf der Autobahn" fort...

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet den norske porsche klubben leier seg inn på ringen en gang i året. kanskje en ide å samarbeide med dem?

 

I juli/ august er det rimelig varmt der nede- en ulempe når man skal gi på (spesielt for de med turbo)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med jeg også, så lenge jeg får ordnet Uno Turboen over vinterern.. skal klare og henge på opptil 200, men etter der sier det stopp for min del :P

 

 

Men få tak i et skikkelig prisoverslag så har jeg noe og jobbe "mot" :)

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Tenkte egentlig på en tidlig tur. Kanskje allerede i Påsken?

 

Gjerne litt inneklemte dager som gjør at man ikke må ta så mye fri da, og så "sover" europa litt. Samtidig er ofte få turister på ringen.

 

Og så får man en tidlig smak på sommeren som regel på denne årstiden der nede.

 

Bare å skru som faen (-gjelder meg også), og kjøre/justere inn bilen her hjemme evt på rullende landevei, eller usaltede øde veier.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ReWrite

Er med jeg også, så lenge jeg får ordnet Uno Turboen over vinterern.. skal klare og henge på opptil 200, men etter der sier det stopp for min del :P

 

 

Men få tak i et skikkelig prisoverslag så har jeg noe og jobbe "mot" :)

Hei.

 

Prisen er ferje + dekk + bensin

Det er ca 100 mil fra Fredrikshavn og ned. Ganger ditt eget drivstoff forbruk.

 

Jeg kommer nok ikke til å kjøre kjempefort nedover. Liker meg best rundt 140. Cluet i å komme seg frem fort, er å kjøre jevnt, ikke ta stopp hele tiden. Med 120-140 brenner du ikke mye suppe, og behøver ikke stoppe hele tiden forbensin.

 

Overnatting der nede vet jeg ikke(lenge siden sist), men ca 300 pr snute pr natt (-det finnes sikkert billigere).

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, dette høres kult ut!

Påskefjellet og TG er for pyser.

Jeg har som andre MX-5 eiere her på forumet en del å gjøre på bilen før den tid men skal prøve å få til dette.

 

Tips til kjøretrening: GT4 som kommer i desember har Nordschleife som en av banene :)

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ReWrite

Joda, bare ikke legg det til beste TG tider :P dvs Onsdag - Søndag i Påsken :)

 

Hallo !

 

Dette er i 2005, og dataalderen har gjort sitt inntog. Kom ikke å si at ikke alt du skal gjøre på TG, kan gjøres fra en Laptop i 320 km/t gjennom Europa? Vil du se bleike nerder i bedre oppløsning, får du ta med deg bilder fra forrige "Totalt uten daGslys".

 

Bang! Au! slutt å kaste tastaturene deres på meg knock

 

mvh

 

Mazdafun - med utsikter til de værste virusene etter denne posten:D

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår