Gå til innhold

Noen burde få lappen sin kjørt opp i RÆVA!

Ranger emnet


Outrage

Anbefalte innlegg

Det var moped test på skolen min for noen uker siden, og jeg overhørte en samtele mellom to fra biltilsynet." Det er jo helt forferdelig og se hvor mange av disse mopedene som er trimma" det er jo ikke det for de fleste sykler er jo ikke trimma engang de er jo bare gjort orginale igjen. Jeg syntes vi skulle ha latt hele den fordømte regjerimgen kjøre moped et halvt år til jobben så kanskje de hadde skjønt hvorfor det er så mye "trim" ute og går...

- Ford focus 2000

- Vespa 50 special 79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som kjører moped:

Kjør midt i kjørebana di!!!

Ikkje legg deg ut mot vegskuldra!

Slepp gjerne trafikk forbi når du kan, men ikkje oppfordre til uforsvarlige forbikjøringe ved å ligge langt ute i grøfta..

 

Vær sikker på at du har baklys, husk på:

du har kun ei pære, ikkje to slik som det er på bil...

Har kjørt uten baklys sjøl, det er viktig å huske på!!

 

Ikkje ha på deg svarte klær, kjør med synlege klær...

 

Veit det er ekkelt med trailera opp i ryggen, men hold på rettighetane dine.

Refleks er også ein fin ting.

 

Hilsen en 17 åring med A1 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle ut å besøke noen igår så måtte jeg kjøre en bakke med helning hvor det ofte er trafikk. Der gikk ikke min originale TSX fortere enn 40. Med en gang i svinger og overalt skulle alle kjøre forbi meg, og han ene klarte såvidt forbikjøringen fordi jeg la meg ut så jeg nesten traff et gjerde. Jeg merker at når jeg ligger midt i feltet så blir det mindre utpressing. Men jeg synes at fjerning av plomba er greit. Det burde være lov, og det er ikke såå lett å merke. Det som er dumt med trim er utsettelse på lappen. Er det ikke det da??

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Har jo lov til å ta 125cc lappen når du blir 16 hvis du vil kjøre fortere enn 50, får jo mye mer opplæring der. Men grunnen til at få tar dette er vel at det er f*** så dyrt! Er derfor jeg er fotgjenger til jeg får lappen i februar.

 

Mange av dissa 125cc skulle aldri hatt lappen. Ihvertfall av hva JEG har sett da. Uforsvarlige forbikjøringer osv osv..og dette er gutter på 16-17 år som tror de er verdensmestere på sykkel.

 

Synes moped og scooter er helt ok, fra a til b. men de skulle gått en smule raskere.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 som grense på mopper hadde hjulpet mye...da har man pulver nok til å holde grensa i motbakke i 60-soner...og hvor mange 50-og 60-soner er det ikke i detta landet?? Slik det er nå,holder EU-moppene 45-48 kmt..på flata,og knappe 40 i motbakker. Det betyr at de blir til irritasjon i ALLE farts-soner over 50...og med en gang man IKKE er i et boligfelt,er det jo 50+ pokker meg overalt...

 

Ved å kreve max 45kmt,skaper være "kjære" politikere (og EU-pampene i sine limo's) trafikkofre og potensielt et pengesluk av dimensjoner for de som prøver,men ikke klarer,å holde grensa og blir tuppa av vegen og gjort til grønnsak (hvis han/hun ikke parkerer tøflene for godt) av en av oss...for vi er også blant de som irriterer oss over at moppene ikke går fortere,der vi er i bilene våre.

 

Har kjørt mye mopper på jobben,og jeg vet hvor jævlig det er å ha en bil 2 cm fra ræva og vite at ikke engang om det sto om livet,kunne jeg aksa...fordi det ikke er mulig. Tro meg,jeg stresser ikke med å komme forbi en moppe...fordi jeg vet at den som er på den,prøver av all sin makt å kjøre fort nok til at jeg ikke skal skvise meg forbi.., er som det ble sagt her,de høye herrer skulle tvangs-kjørt moppe fra april til september en eller annen sommer til og fra tinget...da hadde de nok hatt endel å si etterpå,tenker jeg. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kaksa

Til dere som kjører moped:

Kjør midt i kjørebana di!!!

Ikkje legg deg ut mot vegskuldra!

Slepp gjerne trafikk forbi når du kan, men ikkje oppfordre til uforsvarlige forbikjøringe ved å ligge langt ute i grøfta..

 

Bekrefter ikke dette min post med henhold til holdninger, så vet ikke jeg :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår