BMWMTech Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Bilen min tar inn vann, det er vått på passasjersiden på dørken og det er vann i bagasjerommet. Noen forslag til hva som kan gjøres for og finne ut hvor lekkasjen(ene) er? Tror selv at soltaket er en av syndebukkene, det ser ikke helt tett ut fra utsiden. Alle hjelp tas imot med åpne armer! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwknutn Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Vannet i bagasjerommet kommer vel av at gummipakningen rundt bagasjelokket er gåen.sjekk rust under den også. Typisk E30. Sjekk pakningene rundt vinduet, men er ikke sikker på om det er problemet, men er sikkert noen her som har erfaringer;) Siter 2005 Scania P270 1987 BMW 528i 1985 BMW 535i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Originally posted by BMWMTech Bilen min tar inn vann, det er vått på passasjersiden på dørken og det er vann i bagasjerommet. Noen forslag til hva som kan gjøres for og finne ut hvor lekkasjen(ene) er? Tror selv at soltaket er en av syndebukkene, det ser ikke helt tett ut fra utsiden. Alle hjelp tas imot med åpne armer! :) Jeg var også plaget av lekasjer på dn gamle e30en min.. Grunner til at det er vann på passasjersiden kan være: -dårlige dørpakninger -tette dreneringer i kanalene (2 stk på hver side) tømmer du mye vann i de to fremste dreneringshullene på takluka, ser du hvor vannet kommer ut..dreneringshullene har en tendens til å bli tette siden de er ganske små -dårlig/ikke pakning ved ledning til blinklys på forskjermer -annet:) vann har en tendens til å finne de merkeligste veier inn i en bil Vann i bagasjerommet kan fororsakes av: -Dårlige pakninger rundt bakluka -Drenering fra takluka (tøm vann i de bakerste dreneringshullene i takluka og se hvor vannet kommer ut) -dårlig pakning rundt bakruta Håper dette hjalp deg litt:) Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWMTech Skrevet September 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Glimrende! :) Får vi se om jeg får bukt med problemet og en noenlunde "luktfri" bil, hehe:D Takker så mycket begge 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Har hatt akkurat samme problem på bilen min.. sjekk bak batteriet ditt i motor-rommet.. kan nesten garantere deg at det er rusta høl der.. Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0nster Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Prøv å pirke litt forrest på kanalene fra forskjermen, mot gulvet (litt krøkkete forklart kanskje :p). Der var det rusta høl på min, og på den andre sida var det bare kjeks igjen... enkelt å sveise heldigvis :) Siter 93' Civic HB trykkoker 78' Ascona B (parkert, foreløpig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tba998 Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Sjekk inn under hjulbuen bak forhjulene... se etter rusthull inn i bilen, jeg hadde et par hull der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg