Gå til innhold

Hvilken forstærker :S

Ranger emnet

ziegler

Anbefalte innlegg

Jeg står og skal til at købe subwoofer og højtalere til min bil men jeg er bare meget i tvivl mht. forstærker og hvilke specifikationer den skal have så ville blive meget glad hvis nogle gad at hjælpe mig :D

Forstærkeren skal kunne klare:

2 stk.

Audiobahn AWT15X 15" 3000 RMS

250oz Double Stacked Strontium Magnets

Power Handling: 3000 watts R.M.S.

Frequency Response: 18Hz ? 500Hz

Efficiency: 87.3dB

Bolt Tight Motor Structure

PHAT 2" Foam Surround

Titanium/Aluminum Cone

4" 4-Layer AVS Voice Coil

Dual 2 Ohm Voice Coils

1 Ohm or 4 Ohm Operation

Mounting Dimensions: Depth; 8" Diameter; 15 1/2"

Multi-connect Lug Lock Terminals

og

2 stk.

SONY XS-HD690G 230 WATT 3-Way 6"x9"

6 x 9" Aluminum Woofer Cone

Metal Midrange

Balanced Drive Tweeter

Built-in 2-way Passive Crossover

New Xplod® design

230W max input power (60W RMS)

Gold-plated Binding Posts

Die-cast Aluminum Chassis

4 ohm

Sensitivity -- 90 dB/W/m

Frequency Response -- 28 - 28,000 Hz

Mounting Dimensions -- 220 x 151 x 87 mm (8-3/4 x 6 x 3-1/2") (w/h/d)

På forhånd tak for hjælpen!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt, eller skal du kjøpe? Tenkt over hvor mye strøm du trenger og hvor mye din dynamo og batteriet ditt kan levere?

For en estimert effekt på 3000W trenger du iallefall 200A dynamo, og motor som kan dra denne. Normalt har bensinbiler fra 70A - 120A, dielselbiler har fra 90A - 150A.

Dessuten; Bahnsubber låter som eleslvoldtekt i en blikktønne i mine ører, samme med Xplodsakene egentlig :D No offence :)

Men vi har alle ulike preferanser.

Rådet mitt er å gå ut fra hva det elektriske systemet på bilen klarer og om du i tilfelle tar deg råd til å oppgradere dette.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en T30001BD. Den er garantert at klarer 1ohm, men med de subbene du vil ha så blir det enten 0.5 eller 2ohm, har leste på rockford fosgate sitt forum at den forsterkeren klarer 0.5ohm stabilt.

EDIT: Ellers ville jeg kjøpt 2stk audiobahn, for å kjøre samme merket/stilen. Disse er oppgitt til 2400watt@1ohm mono. Har ingen erfaring med audiobahn, så jeg garanterer ikke noe.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider