Hazert Skrevet September 26, 2004 Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 Hei, jeg skal vei å se på BMW 323i 1985modell nå om noen dager, så jeg trenger tips til hva jeg bør se etter og hvor jeg skal se. Håper på mange gode tips som kan hjelpe meg fra å kjøpe et vrak av en bil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet September 26, 2004 Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 Finnes uendelig mange tråder om dette, prøv søk funksjonen... Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwknutn Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Har du mulighet til å kjøpe og forsikre en 325 istedet så gjør heller det. 2.3 motorn er ikke særlig god. Men er bilen i bra teknisk stand, lav kilometer og lav pris er dette en grei bil å kjøpe. Kan jo lage en liten sjekkliste til deg..har ikke noe annet å finne på:p Bakakselen har vist seg å være en gjenganger blant E30-problemer og kan avsløres ved prøvekjøring. Hører du en hvinende ulyd bakfra når du kjører, spesielt i krappe svinger, kan dette tyde på ødelagt bakaksel. Er det diffsperre på bilen spør om den går på helsyntetisk olje. Hvis ikke bør du skifte. Det er en stor fordel. Bakvognen er knyttet til ramma med 2 kraftige gummi-foringer. Hvis du hører en ulyd i bakvognen når du foretar en kraftig akselerasjon, tyder dette på at de må byttes, noe som vil koste ca 2 lapper. Veldig typisk. Kamakselen er også en svakhet på M20 motorn. Se etter blårøyk umiddelbart etter at bilen er startet. Ser du det, kan dette tyde på slitne ventiler. Dette er også et problem som bruker å opptre sammen med dårlig kamaksel. Er ventilene og kamakselen dårlig, vil dette føre til et unormalt oljeforbruk og et økt bensinforbruk sjekk skjermkantene bak da disse først blir angrepet av rust. Alt av pakninger rundt vinduer, bagasjelokk. Slanger o.l lignende i motor rom. Sjekk alt elektriske..speil, sentrallås, vinduer. Sjekk at turteller, ecomåler fart, temp og bensinmåler oppfører seg "normalt" el. feil er noe dritt å feilsøke Du kan sikkert regne med at km.stand er stillt tilbake. er jo selfølgelig ikke sikkert, men det finnes knapt E30 med orginal km.stand igjen..hehe. Siter 2005 Scania P270 1987 BMW 528i 1985 BMW 535i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazert Skrevet September 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Takk for dine tips. Dere skal få oppdateringer i morgen kveld om det ble BMW på meg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Så det var noen som nenvte rust på torpedoveggen Kan være mye rust i gulv og. kan jo være det på alle gamle biler så klart. Ta en naf test på den kanskje? bilen er akkurat så dyr at det kan lønne seg kanskje. da kan du se under selv og. er det rust i gulv og kanal er ikke det alltid så lett å se i lyset på bensinstasjoner :) Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazert Skrevet September 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Hehe :) Det som er så kjekt er at eieren jobber for NAF og har gjort det meste med bilen, fjerning av rust, nylakkert nå i sommer og m-tech styling. gleder meg som en unge å se på den :) Senkesett og felger er godkjent og står i vognkortet. Det er også bra. Han påstår selv at bilen er i ganske så god stand til å være en gammel bmw. Han har skiftet girkasse og overhalt motor. Alt elektisk og slik fungerer fint. Vi får se :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Du får passe på å si til selger at du tar bilen for enhver pris da, så prutingen går lettere :) Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazert Skrevet September 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 jepp :) Står 35000 kr i annonsen, og det står Pris kan disk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Ikke hør for mye på BMW entusiaster ;), De blir så blinde og kåte av bilene sine at de ser ikke feilene på de og hvor dårlige de er :) neida. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 For 35000 for en 85mod bør du gå på med kritisk innstilling. Skal være bra strøken for å kunne forsvare denne prisen. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwknutn Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Enig der ja Siter 2005 Scania P270 1987 BMW 528i 1985 BMW 535i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg