Volvo240R Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Fått tak i Getrag 265 kasse nå. Fikk av første huset av den i dag, tenner og slikt ser meget bra ut :D Har også handlet med clutchhus og spakoppheng. Bilder kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 er det opel eller bmw girkassen stammer i fra? hva måtte du ut med? (hvis det ikke er en hemlighet :D ) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 er det opel eller bmw girkassen stammer i fra? hva måtte du ut med? (hvis det ikke er en hemlighet :D ) Kassa er ei Getrag 265 fra BMW 528i 1984 modell. Kassa fikk jeg, men clutchhus (nytt M47) og spakoppheng (nytt M47) gav jeg 400kr for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Her er linkt til girkasseprosjektet... Link Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Kassa er ei Getrag 265 fra BMW 528i 1984 modell.Kassa fikk jeg, men clutchhus (nytt M47) og spakoppheng (nytt M47) gav jeg 400kr for. har m47 løst clutchhus?? du fikk kassa? hvem var snille/dumme å gi deg en GRATIS getrag? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 har m47 løst clutchhus?? du fikk kassa? hvem var snille/dumme å gi deg en GRATIS getrag? M47 har løst hus ja. Uansett så er jo M45 likt også da. Har var ikke dum, men veldig snill. En jeg jobber sammen med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Hvor kjøpte du doble ventilfjærer? Er det doble originale eller er det spesiallaget doble? Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Hvor kjøpte du doble ventilfjærer? Er det doble originale eller er det spesiallaget doble? Kjøpte doble race ventilfjærer av Alf A. Eng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 215 hk og 240 nm. Leste i bilsport om en gul 240 med b21et motor med turbo og litt forskjellig, han hadde 219 hk og 320 nm. Jeg har en teori at jo høyere turtall du får på bilen jo mindre Nm. men men, bare en teori. ellers må jeg si atdet var et bra prosjekt du har styrt med :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Kurvene for effekt om moment er jo ikke like.. Og da sier det seg selv at maks moment (nm) oppnåes lavere på registeret enn maks effekt (hk) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 215 hk og 240 nm.Leste i bilsport om en gul 240 med b21et motor med turbo og litt forskjellig, han hadde 219 hk og 320 nm. Jeg har en teori at jo høyere turtall du får på bilen jo mindre Nm. men men, bare en teori. ellers må jeg si atdet var et bra prosjekt du har styrt med :) Rart sier du? Er ikke det. Han har turbo, jeg har sugemotor. Det er stor forskjell på momenter på de to typene motorer i forhold til effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 215 hk og 240 nm.Leste i bilsport om en gul 240 med b21et motor med turbo og litt forskjellig, han hadde 219 hk og 320 nm. Jeg har en teori at jo høyere turtall du får på bilen jo mindre Nm. men men, bare en teori. ellers må jeg si atdet var et bra prosjekt du har styrt med :) jeg leste også han med t-gul.. du skal aldri se deg helt blind på effekt-tall! pga. det handler om hvordan kurven er utformet også. en turbo-bil, vil gjerne ha veldig lite effekt før turboen slår inn. derfor kan man generellt si at en n/a motor med samme effekt, vil ha mer effekt på lavere rpm. les: generellt! man kan ikke sammenligne ulike motorer sånn direkte, da det vil være helt feil. jeg foretrekker n/a effekt, men det er mye, mye, dyrere! 300hk n/a koster nok en god del mer, enn 300hk turbo. men, generellt sett har du et poeng her. ved å øke max rpm på motor, øker du hk. men, du mister nm.. alle roper om hk, men de fleste vet ikke at det er nm som duger!! selvsagt må du ha litt hk også, men det er bedre med 150hk og 300nm, enn 180hk og 150nm. in yo face, crx vtec eiere, med 160hk/150nm :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 dette er en av nordens råeste 240er etter mitt hode. da mener jeg hele konseptet du bygger etter! Fryktelig bra greier ;D bruker denne tråden som motivasjon for jeg går og skrur amazon! stå på ps den motoren din skal den selges med tiden? Mvh Stian Helgesen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 dette er en av nordens råeste 240er etter mitt hode. da mener jeg hele konseptet du bygger etter! Fryktelig bra greier ;D bruker denne tråden som motivasjon for jeg går og skrur amazon! stå på ps den motoren din skal den selges med tiden? Mvh Stian Helgesen :D Takker :D Artig å høre slikt. Motoren selges når jeg får den nye, det blir nok før våren. Selges uten gassere og grenrør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 En liten girkasseoppdatering. Nå er kassa montert sammen igjen. Går lett rundt :D Måtte lage et spesialverktøy for å få presset på igjen lageret på clutchakslingen. Lageret kunne ikke bankes nedpå akselen for da ville synkroniseringsringen for fjerdegiret havarere. Verktøyet jeg brukte belastet kun akselen motsatt vei uten belastninger inne i kassa. I dag fikk jeg spent opp clutchhuset i fresebenken. Tok litt tid med oppretting, men nå er den innen 2/100 mm. Hadde bare en halv time til disposisjon i dag, så freser den i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.