Volvo_original Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Sant det men likevel, det ser jo ikke så særlig ut heller. Hadde ikke du planer om calipere fra xc90? Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Hva mener du med at det ikke ser så særlig ut?? Det var meningen at jeg skulle har bremser fra V70R AWD, men desverre ble ikke det noe av... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Det jeg mente med at det ikke så helt bra ut var at caliperen ikke dekker hele skiva. Men det blir sikkert bra, ser jo åssen resten av bilen er blitt så det blir sikkert like bra! Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Originally posted by Volvo_original Det jeg mente med at det ikke så helt bra ut var at caliperen ikke dekker hele skiva. Men det blir sikkert bra, ser jo åssen resten av bilen er blitt så det blir sikkert like bra! Hva er det som er så farlig med at caliperen ikke dekker hele skiva når hele anlegget på klossen dekket? Som et eksempel på dette kan jeg nevne S60 EVOLVE, der dekker ikke caliperen hele skiva... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Jeg sa ikke at det var farlig men du utnytter jo ikke hele skiva når ikke caliperen dekker hele skiva. På en annen side så får du jo som tidligere nevnt kraften lenger ut fra sentrum og da er det jo logisk at bremsene får mer kraft. Så du får komme tilbake med fyldig raport når du har bremsene klare! Lykke til! Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Originally posted by Volvo_original Jeg sa ikke at det var farlig men du utnytter jo ikke hele skiva når ikke caliperen dekker hele skiva. På en annen side så får du jo som tidligere nevnt kraften lenger ut fra sentrum og da er det jo logisk at bremsene får mer kraft. Så du får komme tilbake med fyldig raport når du har bremsene klare! Lykke til! Full raport kommer... Men jeg får ikke testet bremsene før den blir sommer... Bilen brukes ikke om vinteren :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Trodde ikke at utseendet på bremsene var så viktig jeg... Når bilen bygges for å brukes mener jeg... Men... Noen er vel mere jålete enn meg der:D Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Originally posted by Mr2Nyter'n Trodde ikke at utseendet på bremsene var så viktig jeg... Når bilen bygges for å brukes mener jeg... Men... Noen er vel mere jålete enn meg der:D For meg er utseende og finish viktigere enn mange tror!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Originally posted by Texascom For meg er utseende og finish viktigere enn mange tror!!! No doubt about that! Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bludnik Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Originally posted by Texascom For meg er utseende og finish viktigere enn mange tror!!! Hør hør! slik skal det være også... Man skal ikke bare pelme på noe, "klippe og lime" og slikt. Det skal se pent ut også...;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Originally posted by Texascom Det er riktig som LaSgo sier... Og så er det et vestntlig viktig punkt til!: Skiva er mye bedre ventilert med kanaler og den tåler mye mere varme enn de gamle originale skivene til 240..!!! Menne har det vært no problem me varme bremser for din del før da? Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Originally posted by classic når dere skriver om max hk man tar ut av sugemotorer i RC er det jo ganske relativt hvem klasse de kjører i da. noen kjører jo med opptil 2.9 liter 4-syl. da er det jo ikke spes imponerende og ta ut 300hk. ellers er det vel noen svensker som lager en 8v topp som dem fleste i RC bruker. kalles "evo" toppen ellerno slikt. sorry om jeg har misforstått eller glemt og lese noe. er tidlig på dagen ennå :o Jo, det er imponerende å ta ut 300hk av en såpass gammel 8-ventilers konstruksjon som en B23/230 faktisk er. Man må også huske på at målet har jo ikke vært å ta ut mest mulig hk, men å få en mest mulig konkurransedyktig motor, og da ligger jo fokuset på å få best mulig moment og "lange kurver". Derfor hadde helt sikkert motorbyggerne klart å ta ut mer hk dersom de ville, men det er jo ingen vits når man får alt på toppen av registeret og dårligere tider på banen... Til noen som vet: Er det altså laget en EVO-blokk som tillater større borring? Trodde det kun fantes EVO-topper, jeg... :eek: Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rxsju Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Det finnes EVO blokk og kan borres til 100mm den orginale kan borres 97mm! http://www.motordesign.se/index.html Link til de som lager EVO motoren... Siter 95 Chrysler Neon cup 98 Mercedes C200 83 Volvo 242 Rallycross 68 Volvo B57 Racingbuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Originally posted by ha|||on Jo, det er imponerende å ta ut 300hk av en såpass gammel 8-ventilers konstruksjon som en B23/230 faktisk er. Man må også huske på at målet har jo ikke vært å ta ut mest mulig hk, men å få en mest mulig konkurransedyktig motor, og da ligger jo fokuset på å få best mulig moment og "lange kurver". Derfor hadde helt sikkert motorbyggerne klart å ta ut mer hk dersom de ville, men det er jo ingen vits når man får alt på toppen av registeret og dårligere tider på banen... Til noen som vet: Er det altså laget en EVO-blokk som tillater større borring? Trodde det kun fantes EVO-topper, jeg... :eek: En ting jeg må kommentere: Toppeffekten på en sugemotor ligger på toppen, ikke fra bunnen!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Helt enig: Det er klart TOPPeffekten ligger på TOPPen, men momentkurvene peaker sjelden på enden av registeret... Poenget mitt var bare at det er ikke alltid at den motoren med størst toppeffekt er den beste, og det er du vel enig i siden du lager sugemotor... ;) N/A er tingen! thumpsup Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg