Gå til innhold

Nissan sunny Gti 1.6 87

AcaPulCo

Anbefalte innlegg

kjøpte meg en nissan sunny gti som opppussings bil, gav 5000 for greiene, bilen var gått 170000 og et lite rust hål i kanalen,, ellers såg bilen jævla"fin" ut i lakk å karoseri, men, er dette noe bra bil? går deg godt? har ikke fått testet den enda, har ikk ebremser på den, eller er dette noe å kaste på dynga?

noen som har snøring på hva et effektannlegg kan koste? ev.styling? kor eg kan finne? er jo helt umuli å finne noe om denne bilen....

Vi kjører ikke Gt Twincam for ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kast den på dynga. ;) Sunny er flotte biler. Hvis du sveiser hullet og får nye bremser på bilen, så har du jo en grei bil. Du sier den er fin i både lakk og karosseri.

Dette er ikke en bil det finnes for mye deler til, for å si det sånn. Men det syns jeg er litt av sjarmen. Du kan få tak i senkefjører, ventilerte/slissede bremseskiver, luftfilter osv., men mye av det som ble lagd til de er ikke å få tak i lenger. Sånn som effektanlegg f.eks. Men det kan lages til dem uansett. Men det er mye du kan gjøre selv og du kan tilpasse deler som stab-stag fra Sunny B13/N14.

Siden det er en GTi, så betyr det at du har noen lister rundt frontfangeren og sidene på bilen? Det er stort sett det som er å få av styling til Sunny'n. :) Bortsett fra det som er på min (se bilde), men det skal du være heldig for å finne. Ellers har du tre takspoilere å velge mellom, om du skulle finne noen hos høgger'n. Du har sikkert tåkelys i fangeren foran.

Jeg har akkurat kommet over et firma i Australia som lager lyktelister til denne bilen. Jeg har bestilt og de burde komme snart. Da får vi se om de passer. :cool: Er også et firma som lager et komplett kit til bilen der, når jeg tenker meg om. Ikke at det er så fint, men det finnes.

Du kan ta'n helt ut og stappe nedi motor fra Nissan 200SX S13 (CA18DET). Dette koster og krever modifikasjoner. Motoren du har nå (CA16DE) er helt kurant. Finnes også CA18DE.

Spør hvis det er noe spesielt du lurer på. Kan også prøve Australske søkemotorer og bruke eBay.

66009.jpg

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

kamerat av meg får sin GTI på veien imorgen etter den har stått 3 år. Han har vært litt på latsiden og tatt i siste mnd.

Dette er nytt:

Kalyptere bak, 3 coil'er, skriver forran og bak, nyllakert hele bilen, full interiør rens, nye dempere bak og sikkert noe annet jeg ikke husker.

Hadde det ikke vært for at han var glad i den så hadde den vært vrak. Nissan GTI deler var visst veldig dyrt da mesteparten måtte kjøpes orginalt så å si.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider