Gå til innhold

motorlyd i høytalerane bak....

Ranger emnet

VR6power

Anbefalte innlegg

hei.

lure på en ting her...grunder meg grønn..fnne ikkje ut ka i svarte satan som feila anlegget. hmm..plutselig har det komt motorlyd i bakhøgtalerane mine. dvs når ej slår på spelaren so kjeme det sånn "whiiiiiiiiiiii...." lyd når motoren er igang , slår ej av tenninga so forsvinn den interference lyden, jæææævla travelt.

virka rett og slett som motorlyden forplanta sej i høgtalerane...

har signal kabler på eine sida av bilen og straum på den andre sida, so det e ikkje signal forstyrrelsa der...

ka farsken kan det vere?

har henta jording i reservehjulsbrønnen, pussa ned lakken der og smekka jordingskablane innpå den skruen med gull koblinger..

men det va ikkje slik med en gang..arg arg arg...

takk for en løysning folkenz

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VR6power

hei.

lure på en ting her...grunder meg grønn..fnne ikkje ut ka i svarte satan som feila anlegget. hmm..plutselig har det komt motorlyd i bakhøgtalerane mine. dvs når ej slår på spelaren so kjeme det sånn "whiiiiiiiiiiii...." lyd når motoren er igang , slår ej av tenninga so forsvinn den interference lyden, jæææævla travelt.

virka rett og slett som motorlyden forplanta sej i høgtalerane...

har signal kabler på eine sida av bilen og straum på den andre sida, so det e ikkje signal forstyrrelsa der...

ka farsken kan det vere?

har henta jording i reservehjulsbrønnen, pussa ned lakken der og smekka jordingskablane innpå den skruen med gull koblinger..

men det va ikkje slik med en gang..arg arg arg...

takk for en løysning folkenz

Sørg først for å ha en skikkelig jording til både spiller og forsterker, det høres ut som du har høyttalere foran og bak, men at det bare er bak det er problemer? Sannsynligvis bare de bak som er koblet på en forsterker også da?

CD-spilleren skal ha en jording rett til gods på bilen, og det samme skal forsterkeren..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk tegn på dårlig jording, eller signalkabler som ligger nærme strømkabler. Pass på at signalkabelen ikke har kveilet seg borti strømkabelen hvis du ikke har iordnet kablene så godt. Det jeg vil anbefale deg er å kanskje prøve et annet sted å jorde forsterkeren. Og sjekke jordingen til spilleren din. Forsterkeren din må heller ikke ligge inntill noe av bilens chassis... legg den f.eks. på en treplate. Jeg har forresten skrudd forsterkeren i seteryggen uten at det ga noe som helst problemer! Jeg hadde også veldig dynamolyd før, men det hjalp veldig å strukturere kablene... sørge for at signalet er langt unna strømmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider