Gå til innhold

Elanzer: Mazda 626 2.0 GD

Ranger emnet


Elanzer

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan ikke sveise skilthullet på denne, da hele nederste delen av bakluka er ei stor refleks plate, så enkleste måte var da å ta ei plast plate, og legge ca 1 - 5mm innfor, også MASSE lim :P også masse glassfiber sparkel også "litt" finsparkel :) skal holde leeenge det :) holdet det ikke... tja... tviler på det, men da blir det nok ombygning av hele rompa :)

 

vell... har gjort litt i dag også da :D

 

530.jpg

runi fikk sveist riller i framskjermen :D

 

531.jpg

532.jpg

første laget med grønt lagt i :D (grønt = glassfibersparkel)

 

533.jpg

eg sliper grønt som bare F*** :D

 

534.jpg

lagt i finsparkel på skjermen :) var så godt sveist at trengte bare enn tynn med finsparkel for å bli fin :D

 

535.jpg

eg sliper ENDA mer grønt :D

 

536.jpg

537.jpg

538.jpg

slik så fangeren ut når vi tok kvelden :)

vi sparkler det verste før vi støper den, slik at vi slipper å legge 40 duker for at det skal bli fint... også slipper vi å sparkle så mye etter på :P går litt fortere når vi bruker 40 papir sånn som nå, isteden for 80/120 papir eg kommer til å bruke etter vi har støypt :D

 

539.jpg

framskjermen montert på bilen, og bare slipt kjapt over sparkelen :D

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk hjem et par smådeler eg har mangla av en på arbeid i dag :)

ei lita "bru" til å holde panserpinnen, 2 kopper til å ha i motorrommet, dekselet rundt girstanga dekselet over skrua midt oppå dashbordet og en blank"knapp" til å ha i dashbordet hvor lyktespylerknappen var :)

 

543.jpg

hiver med et bilde av midtkonsolen :) en kamerat trødde på den andre eg har liggendes å flyte + at eg ikke finner ene brakketen til den... så like

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... i dag fant vi ut at det var på tide å få grombilen ut av låven og ut i hønsehuset... slik at vi slapp å få den ned låvebroa når vi skulle til lakk, også slapp vi at eventuelt sideskjørta tok nedi når vi gjekk over "knekken" mellom låvegulv og låvebroa :)

 

544.jpg

ååå så fet :D

 

545.jpg

546.jpg

aahhh digg å sitte bak rattet på sin egen bil etter den har stått på bukker i over 1 år :P

 

547.jpg

her er vi i gang å skal skutte bilen over gardsrommet, kommer akurat gjennom og ca midt på vegen skjer det :( så vi må skrue den tilbake til gårsrommet...

 

548.jpg

jekker opp og skrur av høgre spindel forran i en fart...

 

549.jpg

550.jpg

NAMM grapset hjullager :evil:

 

551.jpg

drog fram en annen spindel monterte denne i hu og hast, og fikk den på hjula og omsider inn i hønsehuset... var _litt_ forbanna da.. så ble ikke gjort mer denne kvelden :P hehe

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shait! Var synd med det hjullageret da, men var vel bedre at det skjedde nå i stedet for første turen.

 

Anyway. Dette blir utrolig rått!! :respect Likte den frontfangeren din.

 

Blir det noen treff på deg i år? Slik at det er mulig å få se litt nærmere på herligheten?

-02 A6 1.8T AVANT

-98 PASSAT

-97 INDY 700SKS

X-91 mod 626

X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår