Gå til innhold

Turbo Ønskes

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Må nok dessverre ha ny manifold / overgang for å bruke T3, i tillegg kommer ny downpipe, modifisering av IC-rør samt det stygge faktum at jeg ikke vet noen som har chip til T3 :/

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by audi-maniac

man får også KKK E-05 till ca 270HK som passer org grenrør;)

Men med E-05 må man igjen bytte dyser, maf, bensintrykkregulator, N75'en og kanskje IC'en for å komme opp i 270.. 250 kan jeg tenke meg er mulig ut maf og ic..

Originale dyser vil ikke henge med til 270 selv med økt brensletrykk, tror dem vil henge lenge før det :/

Fra FWD vs RWD:

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gringo kan sikkert svare på dette hvis dere pm'er han og spør fint :D

Fra FWD vs RWD:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har hørt på Audi forumet så skal det originale grenrøret skiftes ved ca. 240-250hk , da den er meget restriktiv.

Jeg har selv vært borti en sånn som skulle portes og eieren fant ut at det var mye bedre å kjøpe seg en bedre manifold som var tilpasset Garrett sine GT turboer .

Disse er de mest brukte i USA til trimming på 1.8t motoren .

Jeg tar 14-15 lapper for grenrør og Garrett GT 28R kulelagret turbo som gir litt over 300hk .

Du må ha større dyser, bensin trykk regulator og nytt chip .

Tror det holder . Og selvsagt ny clutch .

Life starts at 2 BAR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..her tar det av..:) Vet ikke helt hvor mye jeg får utav motoren jeg..ved å sette på en kkk k04 turbo + chip ? ..kan ikke noe særlig med dette..men er det noe ANNET jeg BØRR skifte på motoren ? ..eller går det greit med å bare skru på k04'n å levere inn chipen hos flissundet der jeg kjøpte den å få ettermontert ny programvare ? så starte kjerra å kjøre videre..? ;)

Mvh Karl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by karlove

Hehe..her tar det av..:) Vet ikke helt hvor mye jeg får utav motoren jeg..ved å sette på en kkk k04 turbo + chip ? ..kan ikke noe særlig med dette..men er det noe ANNET jeg BØRR skifte på motoren ? ..eller går det greit med å bare skru på k04'n å levere inn chipen hos flissundet der jeg kjøpte den å få ettermontert ny programvare ? så starte kjerra å kjøre videre..? ;)

Nei, ingenting du bør skifte, stemmer det du sier - kan bare bytte chipen :)

Skal du derimot ha helt maks effekt fra K04 kan dyser byttes og brensletrykk økes, du vil da få mer moment og kraft over ett bredere register.

Fra FWD vs RWD:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for ett kit fra f.eks. Turbokongen hadde jeg vært deg, den lille prisforskjellen (15000 for turbo, manifold, + 5000 i dyser (440 cc grønne) og 2000 i større AFM samt chipen til rundt 8000 fra TS eller Roy).. Gir jo langt mer effekt enn en K04 :)

Fra FWD vs RWD:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, riktig:) Men etter det dem sa på flissundet, så er det 210hk i den nå..kjører på 1,3bar trykk....hvor mye mer får jeg i antall hk ved å sette på denne ? Men du har vell turboen liggende..jeg sier fra så FORT jeg får litt mer cash :) ok ? sweet

Vi får se hvor lenge den ligger, har flere andre interessenter..

Men som sagt, jeg ville heller roet ned litt og så etterhvert kjøpt meg ett storturbo-sett a.l.a det Roy kjører med eller noe helt custom, klart, K04 med FMIC og alt rundt som du har hjelper godt på, kan tenke meg til at de 210 du har nå (bremset hos FMS) ville bremset 195 på en dynapack, og der ville du nok bumpet opp til rundt 230 etter å ha byttet til K04, kanskje opp mot 240 med nye dyser...

Personlig? 35 hk er ikke verdt såpass mye penger, selv om dem utgjør en del sånn aksellerasjonsmessig..

Fra FWD vs RWD:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..høres ganske greit ut;) Men hadde jo et steg 3 kit på hand her får en stund siden da...han skulle ha 40k for det...Men ble litt for mye penger.. Så jeg tror det er like greit å bare få kjøpt en k04 turbo, og heller bygge på mer etterhvert såppass kontoen blir full igjen;) .. Det er vell det eneste jeg kan gjør akkurat nå :)

Mvh Karl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..høres ganske greit ut;) Men hadde jo et steg 3 kit på hand her får en stund siden da...han skulle ha 40k for det...Men ble litt for mye penger.. Så jeg tror det er like greit å bare få kjøpt en k04 turbo, og heller bygge på mer etterhvert såppass kontoen blir full igjen;) .. Det er vell det eneste jeg kan gjør akkurat nå :)

Det er jo ikke helt sant da ;) Du kan gjøre mye allerede nå.. F.eks. 6 høvdinger rekker til: 550-dyser, bensintrykkregulator, større rør til AFM ;)

Da mangler du jo bare turbo+manifold av valgfri type samt noen timer med mapping på rulle ;)

Fra FWD vs RWD:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det holder med 370-380 dyser .

Har lurt på om orig. dysene fra s4 turbo femmeren passer .

De er vel rundt den størrelsen og de kan du sikkert grave frem for rundt 1000,- eller mindre .

Jeg klarte fint 1.4 bar med den turboen og 370 dyser og trykk regulator . Fikk først problem med de dysene med GT28RS på 1.5 bar . Gikk da over til 444cc Skyline dyser . De har nå holdt greit til 1.5 bar med GT28RS turboen .

Kan skaffe nye dyser til ca. 3500,- fra samme leverandør .

Life starts at 2 BAR

Lenke til kommentar
Del på andre sider