fribbern Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 I min Mondeo sitter det orginalt 6*9 høytalere i dørene. jeg har lest litt rundt på forumet, og da har jeg fått inntrukk av at 6*9 høytalere ikke er noe særlig. stemmer dette? jeg skal sette inn nye høytalere veldig snart. hva bør jeg velge? vis jeg vil ha noen annet en 6*9. blir det ikke litt stress med tanke på å få skrudd høytalerene fast i dørene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 det de fleste mener her er at 6x9 ikke gir no bra lyd når det står baki bilen, altså hattehylla. du kan fint kjøpe deg et par bra 6x9" og putte forran Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Originally posted by Fribb I min Mondeo sitter det orginalt 6*9 høytalere i dørene. jeg har lest litt rundt på forumet, og da har jeg fått inntrukk av at 6*9 høytalere ikke er noe særlig. stemmer dette? jeg skal sette inn nye høytalere veldig snart. hva bør jeg velge? vis jeg vil ha noen annet en 6*9. blir det ikke litt stress med tanke på å få skrudd høytalerene fast i dørene? Det er ikke 6x9 orginalt men 5x7 eller 6x8, husker ikke helt.. Det lureste er å lage en brakett på 5x7 eller 6x8 hvor du da montere inn mellomtone/bass og diskant i denne braketten. Har klart å montere 6x9 sjøl men det blir noe jall.. Tror også jeg selger slike ferdigbraketter hvis man ikke vil lage sjøl.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 en kunde av meg monterte akkurat et par vibe sr 69 6x9" i døra på en mondeo uten problemer, og disse har stor magnet. har ikke prøvd på det selv, men skal ikke våre no problem. lån deg et par 6x9" og prøv om det passer. er ikke værre Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by ALJ_GSi en kunde av meg monterte akkurat et par vibe sr 69 6x9" i døra på en mondeo uten problemer, og disse har stor magnet. har ikke prøvd på det selv, men skal ikke våre no problem. lån deg et par 6x9" og prøv om det passer. er ikke værre Hmmms da har de enten bytta størrelse til 6x9 på den modellen av mondeo, eller så er ikke den 6x9'en montert skikkelig.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet September 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by Zetec Det er ikke 6x9 orginalt men 5x7 eller 6x8, husker ikke helt.. Det lureste er å lage en brakett på 5x7 eller 6x8 hvor du da montere inn mellomtone/bass og diskant i denne braketten. Har klart å montere 6x9 sjøl men det blir noe jall.. Tror også jeg selger slike ferdigbraketter hvis man ikke vil lage sjøl.. hvordan vet jeg vilken størrelse det er på høytalerene? kan jeg måle dem selv og finne ut?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by Fribb hvordan vet jeg vilken størrelse det er på høytalerene? kan jeg måle dem selv og finne ut?? Der er det bare å måle sjøl med målebånd eller annet :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet September 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by Zetec Der er det bare å måle sjøl med målebånd eller annet :) bare bruke en tommestokk og måle på tværs og langs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by Fribb bare bruke en tommestokk og måle på tværs og langs? jepps :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnorreNygaard Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Du kan få kjøpt et adapter slik at du får inn et grymt frontsett. Adapteret koster 180.- og ett annbefalt frontsett som spiller bra er Magnat Classic 216 (1395.- på http://www.rocketshop.no) Du kan og få adapteret der bare kontakt dem via kundesenteret. :Snorre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg