Gå til innhold

Termostatbytte A4

Ranger emnet

ArraKiss

Anbefalte innlegg

Noen hobbymekanikere i Oslo/Omegn som kan ta på seg jobb å bytte termostat på bilen min? Evt noen som har gjort dette på sin egen bil å kan komme med tips! Forsøkte selv men det gikk ikke...

1995 1.8 Audi A4

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom din lokale bildeleforhandler og kjøp en Haynes manual.. Dekker det meste av småreperasjoner o.l.

Jeg kjøpte en nå, for et par uker siden.. har ikke brukt forumet på lenge for å si det slik :P

NB! Den koster bare 249,-

Check out my Audi 80 B4 project!!

1993 Audi 80 2.0 (Gjorde meg Audi frelst)

x 1987 VW Transporter (Turbil reg. på 9 personer!)

x 1983 Toyota Camry 2.0 GLE (130hk, rallebil)

x 1989 VW Golf Syncro GTi (Kræsjet og smadret i et tre.)

x 1996 Volvo 460 GLi (Cruisebilen)

x 1986 Toyota Camry 1,8 DX (Min første bil. Rallebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Haynes bok, men har finni ut at dersom man ikke har bebyhender og babyskralle så må man AV med hele kamreima for å komme inntil for å få skrudd av termostathuset. Termostaten kosta 70,- spenn på biltema den:) Nå må jeg bare få noen til å fikse det for meg.....

Btw. Chrisdude: Er det ikke litt ork å ta av gasspjeldhuset for å rense det? Må jo tappe av litt av kjølevæska osv. og så sitter det NOK slanger inn på huset!

Har rensa LMM og grunstilt spjellet men ikke fåt renset det, dessuten tror jeg det ligger en HAUG av feilmeldinger i minnet som kødder motoren. Bilen går litt bedre men ikke optimalt. Jager minimalt på tomgang nå men lurer på å bytte batteri også.

Noen i Oslo området med vag-com til låns i fem min???

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gassspjellhuset er kun montert med 4 unbrakoskruer og to ledninger samt en slangeklemme til slangen til IC.

Må ikke tappes noe kjølevæske i det hele tatt.

Termostaten er jo 5min jobb å bytte den.

Tapp kjølevannet i en bøtte.

Sitter tappeskrue i radiator på førersiden.

Bare å legge seg under bilen og skru ut to 8 eller 10mm skruer så er huset av. Napp ut termostaten og sett inn.

skru sammen

fyll på vannet.

Passat 1.8T variant

Bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider