Gå til innhold

Dette sier vel alt om disse motorene og bilene..

Ranger emnet


turbo2

Anbefalte innlegg

Så en poll på RX-7 Forumet for ikke så lenge siden.

Spørsmålet var hvordan statusen på bilene til medlemmene foran vinterhalvåret.

Husker ikke nøyaktig talla jeg, men tror ca.30 av 120 som svarte skulle ut med motor'n for overhaling. Så det er jo ikke så uvanlig! :D

Men jeg har gjort det selv jeg og det var simpelt som bare det. :)

Originalt så er vel kanskje kvaliteten og holdbarheten diskutabel, derfor det er viktig å modifisere enkelte deler av bilen for å hindre at problemene kommer.

Det koster penger, men det er moro når det funker! :D

1994 Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

"zoom zoom boom!"

 

 

 

Motoren er, ja - genial når den funker plettfritt. Men det er ikke en motor/bil (RX-7 FD) jeg hadde hatt stor tillitt til når det gjelder drifts-sikkerhet.

 

Neivel, men du som kjører Calibra, det finnes ikke mange biler her i verdens som er verre enn den når det gjelder driftsikkerhet. Har jo kommet på lister over biler man ikke burde eie pågrunnet sin driftsikkerhet. :rolleyes: Men det gjør jo ikke noe... Folk som eier RX-7 feks har nok penger til å eie den, ihvertfall flesteparten. :D

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RX-7

 

Neivel, men du som kjører Calibra, det finnes ikke mange biler her i verdens som er verre enn den når det gjelder driftsikkerhet. Har jo kommet på lister over biler man ikke burde eie pågrunnet sin driftsikkerhet. :rolleyes: Men det gjør jo ikke noe... Folk som eier RX-7 feks har nok penger til å eie den, ihvertfall flesteparten. :D

 

Åhåh... snakk om og ikke tåle kritikk om eiendelen sin :)

Forøvrig vil jeg legge til at jeg har hatt calibra'n i 2 år, kjørt nå totalt 231.470km med den, uten et eneste problem med motor/drivverk, og den har ikke akkurat blitt kjørt pent for og si det slik. Slitedeler har jo seff blitt skiftet, men thats it. Vis meg gjerne en RX-7 FD som har gått 231.000km UTEN og ha rebuilda motoren 1-3 ganger eller fått ny garantimotor fra mazda 1-2 ganger.

 

Dessuten, og tåle kritikk er en fin ting, uten og rakke ned på andre. Sier bare fakta om RX-7 FD jeg - har nemlig vurdert i ca. 6mnd og handle en slik bil selv, så jeg har fulgt med på alle slags rotary/rx-7 forum verden over konstant. Det er en fantastisk bra bil når den er 100%. Men dessverre så er det nok endel småproblem (og av og til store, les; water seals, apex seals, seals som også kan tusle seg inn i turbo'n, osv).

 

Og ang. penger - har sett på 2 stk. RX-7 FD'er (begge 93 mod, en svart og en rød), og begge har vært utrolig slitne egentlig. ny lakk har vært en nødvendighet. ulyder her og der. så og si at alle som har RX-7 FD har penger til og ta vare på den, vel - virker jo ikke sånn. Ergo synes jeg det var en ganske teit kommentar fra din side.

 

RX-7 FD står fortsatt på listen min - men har også begynt og tenkt i retning Honda NSX eller evt. Supra TT - alikevel om det er dyrere biler i utgangspunktet, så slipper en det meste av småpirket iallefall.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier ingen RX-7 selv jeg! Sier du nå at du har kjørt to år med Calibraen feilfritt? Da må du være en av de svært få heldige Calibra-eierne :D Men når man har en RX-7 ihvertfall, så burde man jo ha råd til å eie en mente jeg. Den bruker feks ikke lite bensin!

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke feilfritt - har skifta normale slitedeler; clutch, no opphengsforinger, bremseskiver/klosser, en ABS sensor, drivmansjetter, plugger, luftfilter/bensinfilter samt termostat. Men, det skulle jo bare mangle siden bilen har rullet 231.000km - ellers, nei - så har det ikke vært noen flere problemer. eller jo! tomgangsmotoren begynte og fjuske, slik at bilen gikk litt smårart på tomgang.. men den trengte bare en rens med forgasser-rens, så var den fin igjen :)

 

men, problemet med calibra'ene er jo rust. og det har jeg hatt, men siden jeg skulle omlakkere hele bilen uansett, så fikk jeg alt fjerna samtidig, så det spilte ikke så stor rolle (hater sliten lakk.. hver eneste bil jeg har hatt har jeg omlakkert etter kort tid).

 

RX-7'en bruker litt bensin, ja - men ikke mye... Men jeg tror ikke jeg kunne kjørt fra trondheim til drammen på 0.54l på mila med den nei - slik som jeg har gjort med cally'en :)

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår