KooPa TropA Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Jeg har en girkasse i Golfen som hopper ut av gir, oftest 2 og 3. Jeg har fylt på ca 3 DL olje på kassa men har bare fått kjørt ca 300 meter med den etterpå pga det er ikke skilter på den nå. Så jeg vet ikke om det har hjulpet, men tror nok jeg må bytte den. Jeg har en løs kasse som er samme, 5trins 4T økonomi kasse. Jeg har lurt på å sette inn denne, men vil da overhale den først. Er det dyrt for det som trengs for å overhale denne? Tenkte da å overhale den selv da et verksted blir for dyrt. Tenker da på å overhale synkroniseringa, sim ringene ut til drivakslene og hva mer må overhales? Vil jo også se på drevene om de er hele og fine. Jeg er ikke interessert i å kjøpe en "nyoverhalt" kasse da jeg kjenner en som har brent seg på dette. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Autospar har et rep.sett til girkasse , mulig det kan være noe? Det og en Haynes bok gjør sikkert underverker.. Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet September 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 Takk for tipset. Skal høre med dem om dette setter er komplett.. Haynes boka gjør noe desverre ingen underverker når det gjelder girkasse.. står at dette bør overlates til et verksted eller noe sånt. Er det forresten noen som vet hvor man får tak i f.eks. VW verkstedhåndbøker? eller andre som er mer detaljerte enn haynes? Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg