Gå til innhold

headunit til ny Mini

Ranger emnet

grubbel

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jay

Hei, har en ny Mini cooper S, ønsker å erstatte headuniten her, den er av helt standard størrelse, , tror det er becker(?) som er der originalt.

vil beholde styringen fra rattet, men lyst på noe som ser freshere ut :)

kravet er:

fungerer mot rattet som er der

fungerer mot cdveksler

ser tøft ut.

Det skal vell ikke være no problem det. Det eneste som har noe å bety er hva du syns er tøft..

Surf litt rundt, og finn en spiller du liker. Send meg en pm og jeg skal sjekke om den går å kombinere med Mini`n.

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på rattet kan jeg styre volum, opp ned, velge radio, cd, tape, velge spor/kanaler.

cdskifter er.. montro hva slags merke, går de om hverandre? samme med ratt?

skal ta bilde av konsollen inni så kan vi ha liten avstemning her ;)

er bose anlegg til den (option til 10k) men det blir vel byttet ut litt etterhvert.. sliter med plass til forsterkere ser dere :D 150l bagasjerom :o

hmm er helt sort konsoll ellers, så ser litt rart ut med sølv spiller, men bilen er børstet alu resten så kan gå.. skal ta bilder som sagt :)

her var det en søt sort.. nam

http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/1009211/index.html

hmm så har vi pioneer med harddisk

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=1511&taxonomy_id=430-458

denne her nede hadde vært perfekt,

har 16:9 skjerm i bilen i forbindelse med navi, som har aux input :)

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=4190&taxonomy_id=430-456

dvd i bilen er jo alltid kjekt :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jay

på rattet kan jeg styre volum, opp ned, velge radio, cd, tape, velge spor/kanaler.

er bose anlegg til den (option til 10k) men det blir vel byttet ut litt etterhvert.. sliter med plass til forsterkere ser dere :D 150l bagasjerom :o

hmm er helt sort konsoll ellers, så ser litt rart ut med sølv spiller, men bilen er børstet alu resten så kan gå.. skal ta bilder som sagt :)

Både pioneer og Panasonic har mulighet for å kunne styre spilleren fra det originale multifunksjonsrattet. Er litt mere i tvil om det går å kombinere ny spiller med Bose forsterkeren. Bor du nær Oslo, så kan vi sikkert skjekke opp det.

Hvor ofte sitter det folk i baksettet ditt? Kast det ut og fyll opp med stereo. Det hadde jeg ihvertfall gjort hvis jeg hadde hatt MINI;)

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jay

Kan jo nevne at 900HDD koster jo ca 18 000kr da ;)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EmmaNorway

Både pioneer og Panasonic har mulighet for å kunne styre spilleren fra det originale multifunksjonsrattet. Er litt mere i tvil om det går å kombinere ny spiller med Bose forsterkeren. Bor du nær Oslo, så kan vi sikkert skjekke opp det.

Hvor ofte sitter det folk i baksettet ditt? Kast det ut og fyll opp med stereo. Det hadde jeg ihvertfall gjort hvis jeg hadde hatt MINI;)

desverre trenger jeg plass i jobb sammenheng, så legger ofte setene ned, men noen ganger må jeg har 3 i bilen, og da trenger jeg baksetene... hadde akkuratt 4, ingen planer om det igjen med det første :D

hadde jeg ikke trengt det hadde setene blitt revet ut og vært bur der :)

bor i oslo, så det skal vel gå, er ikke bose forsterker, bare høytalere tror jeg? er option høytalerpakke bare mener jeg?

gikk igjennom hemmelige rom og fant bare skjerm med navi, kan ha aux inngang her, DVD spiller, desverre kan denne kun ha navi skiva tror jeg. så er det cdveksler i bagasjerommet (tar mye av bagasjerommet faktisk :D ) ingen forsterker.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

endelig har jeg orket å ta bilder ;) peees ;)

den store planen er da

skifte headunit til noe uten kasettspiller, bruke multifunskjonsgreiene på rattet, gjerne ha bildeutgang så jeg kan bruke lcd skjermen, kunne styre cdskiftern.

ønsker forslag til komponentsett, skal i allefall ha forran, prøver også å dytte inn noe bak, drives av egen forsterker

har jævlig lite bagasjerom, og jeg trenger plassen.. dilemma? :) her blir det kompromis, så 1stk feit 10" tommer med masse trøkk og heftig SQ hadde vært kos, tenker JL W7 10" evnt RE XXX 10".. jalla maser også om eton som vanlig ;) åpen for forslag.. drives av egen forsterker som også skal få plass der, f.eks. hifonics 1000 sak da den er 1 ohm stabil.

dynamo er original 110 eller 130 amp.. yay! :)

her har vi det voldsomt store bagasjerommet med setene nede

CIMG0336.thumb.jpg

enda ett med setene nede :)

CIMG0337.thumb.jpg

bilen er så lang at jeg kan stå utenfor bak og ta closeup av konsollet med 3x optisk ;)

så her er det 16:9 LCD med aux inngang og standard Headunit

CIMG0338.thumb.jpg

her er bilde når kamera sitter i bagasjerommet, minien er bred, men jævlig kort.

CIMG0340.thumb.jpg

sidevinkel bilde

CIMG0342.thumb.jpg

hemmelig rom nr 1

CIMG0343.thumb.jpg

hemmelig rom nr 2

CIMG0344.thumb.jpg

headunit og konsoll closeup,

CIMG0345.thumb.jpg

her ser dere døra, på øyemål er det 5.25 nede og... noe mindre diskant oppe ved dårhåndtaket :)

CIMG0346.thumb.jpg

her er grillen på høytalerne forran baksetet, ser mistenkelig ut som 6x9"? usikker her gitt

CIMG0347.thumb.jpg

if it ain't low.. it ain't no lowrider :D

CIMG0330.thumb.jpg

bildene er også i eget galleri på http://anders.fqdn.no/gallery/mini

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

Maser da ikk ejeg, hehehe, mener å ha hørt noe om den blinde som leder den døve som spør den stumme om veien.. Eller noe sånt :P Tror nok minien din blir en maxi på lyd iallefall :D

haha ;) hadde vært morro å prøve forskjellige, hvem har w7, XXX, eton, til test? ;)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, sfh har hørt XXX 15", RiZLa har hørt JL10W7, MR. SQ Har hørt Eton, i tillegg har de seg i mellom hørt mye rart tenker jeg. Tipper at en liten spørreundersøkelse hos disse tre vil hjelpe deg med å få svarene du trenger ;)

Personlig så støtter jeg meg på kompetansen hos folk som kan mye mer enn meg og håper å lære litt av det :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

Tja, sfh har hørt XXX 15", RiZLa har hørt JL10W7, MR. SQ Har hørt Eton, i tillegg har de seg i mellom hørt mye rart tenker jeg. Tipper at en liten spørreundersøkelse hos disse tre vil hjelpe deg med å få svarene du trenger ;)

Personlig så støtter jeg meg på kompetansen hos folk som kan mye mer enn meg og håper å lære litt av det :D

så hvis jeg kidnapper de og setter de i ett rom får vi kanskje ett svar :p

hva rocker mest i en mini? ;)

den som trenger minst kasser er vel egentlig den riktige ;)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok tro at Eton vil gå seirende ut av dette på flere måter.

Trenger mindre effekt, kan spille i små kasser og er renere musikalsk sett enn XXX, mest sannsynlig renere enn W7'ene også. Men det er subjektive oppfatninger fra det jeg har lest, hørt og kommet frem til sjøl da.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider