Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Allengero

Boltsirkel til 70' Mazda 1500 deluxe

Rate this topic

Recommended Posts

Kan ikke si at jeg husker den akurat på stående fot, men jeg kan hjelpe deg å finne det ut! En vanlig boltsirkelkode ser omtrent slik ut: 4/114,3. For å finne ut hva mazdaen har kan du:

1. Telle antall hull! Antallet du kommer frem til tilsvarer det første tallet i koden.

2. Ta frem en tommestokk og mål avstanden mellom sentrum på hullene/boltene. Det vil si at du måler over sentrumet av hjulet, altså diagonalt!

3. Du har nå kommet frem til en tallkode! Hurra! Nå se til å pell deg ut i garasjen og vær den første til å sette på 17" på en 1500 deluxe!

( Du kan også gjøre det enkelt å ringe et mazdaverksted og spørre hva boltsirkelen er, jeg foreslår Gjermundsen Auto i Tønsberg, de har en pen samling gamle mazdaer, blant annet en strøken 1500!)

DAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMN!!

Stort råere 1500 har jeg aldri sett!

Jeg ber deg instendig om å legge ut bilder av bilen når den er ferdig! For du har vel tenkt å gjøre noe a`la bildet?

LA GAMMELMAZDAN LEVE!!!

PS. Var forklaringen min brukbar eller?

Originally posted by Mortenf

DAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMN!!

Stort råere 1500 har jeg aldri sett!

Jeg ber deg instendig om å legge ut bilder av bilen når den er ferdig! For du har vel tenkt å gjøre noe a`la bildet?

LA GAMMELMAZDAN LEVE!!!

PS. Var forklaringen min brukbar eller?

Joda, det fungerte det. Men jeg prøvde det først og kom fram til en boltsirkel på 4x120, noe jeg ikke har hørt på mazda før. Men etterpå med litt nøyaktigere måling å en titt i servicemanualen, fant jeg ut at den var 4x114,3.

Dette er bilen per dags dato. Den er helt rustfri.

IMGP5239.sized.jpg

Joda, det fungerte det. Men jeg prøvde det først og kom fram til en boltsirkel på 4x120, noe jeg ikke har hørt på mazda før. Men etterpå med litt nøyaktigere måling å en titt i servicemanualen, fant jeg ut at den var 4x114,3.

Du målte nok rett første gang ja! Mazda 1500/1800 og 121/RX5 har PCD 4x120 ... Så om du finner noen fine felger som passer, så gi meg et vink!!!