Gå til innhold

Gammel 323 og wankel

Ranger emnet


pIMp

Anbefalte innlegg

har faktisk tenkt på det samme selv. jeg ble vanvittig inspirert når jeg så den Boxer nevnte.. den var rå.. men etter litt tenking kom foruften til meg og jeg droppet tanken.. hakke råd til 2 biler... men det hadde vert et fett prosjekt.. ikke nødvendigvis altfor dyrt heller... lykke til hvis du starter med et sånnt prosjekt :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke så mye å bidra med egentlig men jeg tror dette kan bli et konge prosjekt. det er genialt med litt spesielle og anderledes prosjekter :) hvis ikke det er kjempeviktig at det er 323 kan jo eldre rx7`r brukes også da.

han mazdarotary fyren skulle selge en gammel rx7 uten motor for 4k hvis den fremdeles er til salgs. sitat fra be-4-you forumet: "Hva med en mk1 rx-7 Har et billig skall tilsalgs.Veier kun 970kg med alt inni.Har ogsa 13b twinturbomotor tilsalgs.Det er en del rust på bilen så den trenger en vinter på og bli ferdig.Selger bilen for 4000.- motoren for 32000.-Har også tettsteget 5 trins turbokasse.3000.-Bilen er orginal med 4link og vattlink.Sperre fra mx-5 passer.koster ny ca 7000.-

 

RE-gards

Mazdarotary"

 

send en mail og hør med ham, mailadressen er mazdarotary@spray.no

 

norsk wankelregister og Canalmotor er sider jeg ville sjekket hvis jeg var deg :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AJ82

Må forresten få tatt en titt på bilen din.. Bor i Oslo, men er ifra Telemark så jeg kjører ofte forbi.. Fet kjerre ihvertfall :D Satt inn for vinteren eller??

 

Den er nok satt inn for vinteren, så du må nok vente til våren :)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hva med å bare skaffe en Japse RWD av "anykind"?

 

Ok, litt banning i kirka, men det er jo litt flere biler å ta av.

 

Toyota Starlet, Trueno (Grand Turisimo...åååhhh..), Mitsu Lancer (tidlig utgave), etc. Har det bakhjulstrekk og er Japse, så er det greit ! Ellers så så jeg en RX-5 til salgs. Den er jo litt spes, og sikkert letta mye(-rust?). Kongsberg Bilomsetning var oxo på mine kanter og henta en RX-3 hos en kompis. Den var grei i karroseriet tror jeg, men trengte litt jobb på resten. Ring og hør.

 

Finn ett eks. med lite rust (-umulig:rolleyes: ?), og frem med skojernet.

 

Turbo motoren er egentlig ganske brei nede. Den jeg hadde i B2000 pickup'en var jævlig å få til å passe(-0,5 cm klaring:eek: til rammevange). Er nok best å bytte eksosmanifold hvis du skal ha Turbo. Ellers så er det kulest med periperal port da, men det koster jo flesk.

 

Lykke til i jakten

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er der å få godkjent da? Har funnet ut at jeg kan bruke deler fra rx3/4 på 323 en og da vil det vel bli enklere å få godkjent?

 

Jeg sikler veldig på perpihal port, men hvordan blir avgassene da? tenkte jeg skulle bygge mototren selv bortsett fra portinga. må en wankelmotor blueprintes?

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Skal du ha det godkjent??

 

Ja-ja... det blir værre...hmm

 

Det beste hadde nok vært å kjøpt en 1. gen RX-7 eller en annen org. RX-bil. Da kan du stappe omtr. alt av wankel ned i den, for de færreste officials har peil på dette her. Men så er det igjen om du kommer ut for noe da..:eek: Da er helvete løst om du har en 13 B turbo i en Mazda R-100 som org har 110 hest. Spess hvis du dro av i 300 km/t (da har DU ikke problemer lenger):(

 

Gå for en RX-somethin' , og trim denne med porting, anlegg og gasser. Da våkner motoren opp. Glem turbo.

 

NA-tuning er vanskelig å påvise ved kontroll, og om du ikke kjører forbi gutta med slikkepotten i 200 ++ så skulle det gå greit.

 

Noen godkjenning av trimming utover ca. 10 % tipper jeg ikke du får fra Kolberg Motors A/S. De bila fra 70'-tallet er ikke helt trygge med det dem har engang av effekt..;)

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte periperal-Q'en

 

Avgass på en slik er ikke helt bra. Ca. en fantasillion i HC...

 

Med en tomgang på 1500-4000 r/min blir det ikke helt fullstendig forbrenning kan man si. Og for dere som lurer, det tallet er ikke toleransen for tomgangsinnstilling; det er det faktiske tomgangsturtallet.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår