java Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Betalar rett under 6000 for min 626 2,5 som er min første bil, er 24 år med 20% bonus og delkasko i Gjensidige. Siter 2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs! x 2008 Audi A5 1.8 TFSI x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition X 1994 Mazda 626 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yatsy Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Betaler 5387.- :D for en Audi S2 coupe. 20000 km, full kasko, 70% bonus og leiebil ved skade. Dette er hos gjensidige. Siter 1. Nå med Audi S2 coupe. ADU og lettere trim :) 2. 3. Takk til: 4. JCS RACE TECH for lån av utstyr og veiledning. 5. :- 91 Audi S2 Coupe. Lettere modifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Betaler 15000,- i året.. med 20000,- i kjøre lengde full kasko... Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ols-1 Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 nesten 7000 i året.. Vesta tror jeg .. fatter som styrer med sånt.. full kasko , full bonus.. Siter 1997 Nissan Primera 2.0 SRI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Et lite tips til dere som har gjensidige. Melder man seg inn i Norges Bondelag som koster 350kr i året for de om ikke har gårdsbruk så får man 20% rabatt på forsikringen hos Gjensidige Nor. Man kan fort spare noen lapper da ja.. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Originally posted by triggerhappy Da sier du at bilen ikke skal brukes av folk under 30! Betaler 18k på cossin hos if... og "er" over 28:D For å si det sånn, så kjører du uten forsikring hver gang du er på veien med bilen. Her snakker vi ikke forhøyet egenandel, men sannsynligvis FULL avkorting, og regress på annen manns skade, hvis det er temaet når noe skjer..Litt kjedelig..! Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Betaler 10300 kr året i IF... Full kasko, egenandel 10 000 kr, 12 000 km kjørelengde, ingen fører under 24, alarm, startsperre, ikke klima, ene garasje. Dette med 20 % bonus, på en -91 VW Corrado G60 Bilen står som firmabil. Er ikke mange assurance kontoret som har en Corrado som firmabil. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Originally posted by Peltz For å si det sånn, så kjører du uten forsikring hver gang du er på veien med bilen. Her snakker vi ikke forhøyet egenandel, men sannsynligvis FULL avkorting, og regress på annen manns skade, hvis det er temaet når noe skjer..Litt kjedelig..! Det IF fortalte meg var at da kjørte man uten kasko, men hadde selvfølgelig full ansvarforsikring. For at man skal få skilter på en bil må den ha ansvarforsikring, og da kan den kjøres av alle med gyldig førerkort til den bilklassen. Da kan ikke forsikringsselskapet i ettertid si til myndightene at den var ansvarforsikret på bestemte vilkår. Dette fikk iallfall jeg beskjed om. Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bear Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Originally posted by funkes For at man skal få skilter på en bil må den ha ansvarforsikring, og da kan den kjøres av alle med gyldig førerkort til den bilklassen. Da kan ikke forsikringsselskapet i ettertid si til myndightene at den var ansvarforsikret på bestemte vilkår. Det er alltid like morsomt med forsikringsdiskusjoner. Dersom det står i forsikringspapirene dine at det ikke skal være brukere av bilen som er under 24år, og en 22 åring kjører bilen, har forsikringsselskapet sitt på det tørre dersom de krever 22åringen for alle skader 22åringen måtte ha forvoldt mens han kjørte en bil han ikke hadde lov til. jfr. "ingen brukere under 24 år" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Jeg betaler 7500,- i året med delkasko på min 90.mod audi coupe quattro 20v. Bilen er forsikret på meg i Gjensidige Nor. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Originally posted by Bear Det er alltid like morsomt med forsikringsdiskusjoner. Dersom det står i forsikringspapirene dine at det ikke skal være brukere av bilen som er under 24år, og en 22 åring kjører bilen, har forsikringsselskapet sitt på det tørre dersom de krever 22åringen for alle skader 22åringen måtte ha forvoldt mens han kjørte en bil han ikke hadde lov til. jfr. "ingen brukere under 24 år" Jeg prøver ikke å dikutere noe her, jeg skal ikke være påståelig. Men siden IF hadde de retningslinjene til meg, så regner jeg med at de har samme retningslinjer til triggerhappy også (siden han også har IF) Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Lovpålagt ansvarsforsikring kan ingen nekte deg, sånn er det bare. Men hvis triggerhappy har kasko, og det har han nok, siden bilen er forsikret med ingen fører under 28 år osv, så er dette tilfellet. Ansvar er dekket, men skader på egen bil dekkes ikke, da vilkårene er brutt, og bilen er i "uaktsom" bruk. På slike biler forlanges det at føreren ikke er under 28, og som oftes forlanges det også Guard systems Track guard. Hvis bilen blir stjelt og track guard ikke er installert, vil dette føre til avkorting. Hvis bruker er under28, vil kasko forsikringen opphøre, og sjangsene for regress mot skadevolder er tilstede, da kriteriene han har fått på denne forsikringen på ikke er overholdt.Det kan fort koste peng det. Når det gjelder eks en bil som er forsikret med ingen fører under 24 år, egenandel 4000 kr, vil denne automatisk bli 6000 kr, og dobblet på kasko skade, pluss hvis der er en ansvars skade i tilegg, altså skade på annen manns eiendom, vil egenandelen bli 6 000 kr til, altså 18 000 kr. (=avkorting i forhold til vanlig tariff) med fører under 24, når bil kun er forsikret med fører over 24 ... I Triggerhappys tilfelle, er det spessielle rutiner som gjelder, da bilen er "ulykkes og tyveri" utsatt. Derfor får mann ikke forsikret denne bilen med full kasko, med mindre eneste fører på denne er over 28 år. EDIT: Snakket med sjefen..ha sa bare følgende; Avkorting, avkorting, avkorting. Når mann fort får 10 - 20 % avkorting for å overstige kjørelengden på en bil med noen km, så kan mann jo tenke seg hva en avkorting her ville blitt. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 20.000,- 1990Toyota Celica, 8.000km, alarm. 20%bonus, 18 år. Gjensidige 12.000,-Saab 900s 2.0 1994, 10.000km, alarm, 19år, 30%. Terra Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Det som står i min kontrakt er at med bruker under 28 så legges det til en egenandel på 25 000 på både kasko- og ansvarsskader. Så da får jeg iallefall 70-80 lapper om jeg smeller. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 rekord 2.2i'en betaler jeg 3.400 i året, ansvar/ulykke.. MEN.. GSi'en jeg hadde før.. kadett GSi 16V med trimkam og div, 190Hk. ekstrautstyr inntil 50.000 betalte 17.900 i året i delkasko hos gjensidige :( Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg