N_Eilertsen Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Hei hei. Har en VW Caravelle 2.1i som jeg har et problem med. Bilen går ikke på alle sylindrene når jeg starter bilen, dette skjer hvis bilen har stått litt lenge i ro, f.eks over natten. Når jeg har litt turtall går den skikkelig etter ett minutt eller to. Eller hvis jeg kjører noen hundre meter. Noen som vet hva som kan være galt? Den har gått fint lenge nå. Har sjekket pluggledningene, disse sitter skikkelig. Mvh, Nikolai Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 hei har du sjekket pluggene? er elektrode-åpningen rett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
N_Eilertsen Skrevet September 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Ja, dette glemte jeg selvfølgelig å skrive. Pluggene er sjekket, de er forresten nesten helt nye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tb2 Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Jeg hadde samme feilsymptom på min bil. Det var da sprekk i toppen. Grunnen til at den går på 3 sylindre den første tiden etter at du har startet kan være at det lekker vann i i ett sylinder. Straks temperaturen er økt litt fordamper vannet fort og klarer ikke å stoppe forbrenningen. Bruker den kjølevann? Er det trykk i kjølesystemet ? Defekt toppakning kan gi samme feilsymptom. Se etter om det er vann i oljen. En kompresjonsstest kan også være lurt å ta.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by tb2 Jeg hadde samme feilsymptom på min bil. Det var da sprekk i toppen. Grunnen til at den går på 3 sylindre den første tiden etter at du har startet kan være at det lekker vann i i ett sylinder. Straks temperaturen er økt litt fordamper vannet fort og klarer ikke å stoppe forbrenningen. Bruker den kjølevann? Er det trykk i kjølesystemet ? Defekt toppakning kan gi samme feilsymptom. Se etter om det er vann i oljen. En kompresjonsstest kan også være lurt å ta.. Jeg hadde samme symptomer på Audien min. Topp pakkningen var gåen. Sjekk kjølevesken og oljen din Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg