drturbo Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Jeg har en "genuine" mk1 gti fra 1983, som er jaevlig rusten, og med over 400k paa telleren. Saa naa skal det restaureres, og siden bilen er 100% original, skal den tilbake til "ny". Men jeg vil trimme motoren, uten aa miste draget i mellomregisteret, og uten at det skal syns fra utsiden. Noen som har noen tips? ellers saa er bilen soelvgraa, med sort/hvitt intr. Groenne ruter, kjoerekomputer. Loener det seg aa sandblaase karroseriet foer rust sveises? Skal det vaere drenering i bakkant av soltaket? Paa forhaand takk. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 angående trim av motoren, så kan du bytte blokka til en 2l. det syns ikke utenfra da det er innmaten som er forskjellig. en 2l blokk får man billig på en hogger!!! enkelt å bytte og du får litt ekstra ut av den og, "må" ikke sandblåse for å sveise rust men gjør det lettere selvsagt. mye man kan gjøre, men finn ett sted å starte og jobb deg ut ifra det! alltid noe mer en får lyst å gjøre underveis, så varier arbeidet litt så går du ikke lei.. lykke til.. prosjekt mk1 er artig ;) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svaggen Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 hvorfor ikke kjøpe seg et bedre emne og heller bruke den pill råtne til delebil:) ? sparer deg garantert for utallige tusen lapper. pluss et hundre talls arbeids timer. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Hadde nok vært greiest å begynne på en bedre bil, men jeg vil bruke den som er original.......Føles som å bedra dama med ei anna ei hvis jeg begynner på et annet karosseri, så sant jeg ikke får tak et fabrikknyt fra Sør-Afrika, men der lages det bare firedørs.... Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg