Gå til innhold

bestille fra megabillig.com?

Ranger emnet

graks

Anbefalte innlegg

Originally posted by Audio

Også ?

Hvis man handler fra en uautorisert forhandler er ikke leverandøren pliktig til å hjelpe med garanti, som f.eks fabrikkasjonsfeil og annet.. dvs at selgeren selv må dekke dette, og mange nok av slike feil så går det utover firmaet. Som kan gå konk, hva fører det til? jo en kundemasse som sitter med produkter uten garanti i det hele tatt.. Nå går sikkert ikke Megabillig.com konk med det først, siden de selger så mye rart.

I Norge er garantien på ett slikt produkt 5 år, fra usa er det 2 år..

Det har sine forskjeller..

Og de som bare handler der det er billigst bryr seg lite om bransjen generelt sett. Og da mener jeg når man går utenlands for å handle.

Dette var mitt siste innlegg i denne tråden..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette begynner å bli skikkelig morsomt. Sendte idag 2 sett med FNQ3614 som var skadet under forsendelsen, 2 forskjellige kunder. Så hva er problemet ditt? :-)

Vi gidder ikke engang søke om erstatning for det tar for lang tid, våre avtaler er glimrende. Er varer ødelagde under forsendelse sender vi nytt. Ingen trenger å returnere ødelagde varer, Garanti på varene er 2 år og fikses i Norge hvis noe feiler.

Vi har også inne en 551X forsterker som støyer på den ene kanalen, blir fikset i Norge.

Enkelt og greit med noe fakta innpå her.

Ha det riktig bra så lenge.

Originally posted by Zetec

Skal bare si en ting om megabillig.com, er sagt så mye om dette før..

Megabillig.com er såvidt jeg kan se ikke autorisert forhandler for noen av merkene de selger.

Noe som kan gå utover deg som kunde, ved feil på varen..

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du med deg forrige melding eller skal du grine til du ikke gidder lenger? VI tar på oss ALL garanti, vi trenger ikke andre til å backe oss opp.

1: Billig vare

2: Billige reperasjoner, jeg kjenner reperatøren, en gammel kamerat av meg da jeg bodde i Norge. Et geni og det er alt vi trenger. :-)

USA 2 års garanti er feil, noen firma gir bare 1 år. Mens det faktisk foreligger 5 år på noen produkter også fra andre firma i USA, dvs fabrikanter. Mange av Lanzar sine forsterkere gis det 5 års garanti på, her har du ett eksempel.

Hvorfor skulle folk bry seg om bransjen i Norge? De driter vel i bransjen bare varene er billige nok. Du burde heller snu på det og være litt mer seriøs, bransjen skulle brydd seg om kunden og kjørt ned prisene som er skyhøye i Norge. De bryr seg langt ifra om kunden med de prisene.

Etter 2 år når garantien er utgått reparerer vi varene hvis det skulle skje og det til priser ingen kan knuse. Vi opererer ikke med 550 kroner timen på noe som tar 10 minutter å reparere. Da tar vi betalt for 10 minutter + delene. Det er et kjent triks at reperasjons bransjen i Norge haler ut tiden for å suge mest mulig penger ut av kunden på reperasjoner det skal betales for. En kunde av oss hadde inne en 4 kanals forsterker han betalte 1495 kroner for å få fikset. Den ene utgangen var gåen sto det på fakturaen. Vår pris hadde vært 600 kroner inkludert frakt tilbake til kunden.

Fakta er glimrende å få med seg i slike debatter som dette.

Hvis man handler fra en uautorisert forhandler er ikke leverandøren pliktig til å hjelpe med garanti, som f.eks fabrikkasjonsfeil og annet.. dvs at selgeren selv må dekke dette, og mange nok av slike feil så går det utover firmaet. Som kan gå konk, hva fører det til? jo en kundemasse som sitter med produkter uten garanti i det hele tatt.. Nå går sikkert ikke Megabillig.com konk med det først, siden de selger så mye rart.

I Norge er garantien på ett slikt produkt 5 år, fra usa er det 2 år..

Det har sine forskjeller..

Og de som bare handler der det er billigst bryr seg lite om bransjen generelt sett. Og da mener jeg når man går utenlands for å handle.

Dette var mitt siste innlegg i denne tråden..

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ganske mange kunder fra Karasjok, burde ikke være så vanskelig noen av dem der du bor. Nydelig sted men kaldt.

Har selv vært i Karasjok flere ganger for en 10-12 år siden, en halv kilometer fra grensa. Vi måtte over den for å få billige matvarer. :-) Har kjentfolk over hele Norge.

Ha det bra så lenge.

Originally posted by graks

Har noen erfaringer med bestillinger fra megabillig.com? Er dette en seriøs nettbutikk..? Ser de har priser langt under det man finner i norge. Vurderte og bestille Alpine spiller derfra.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by http://www.megabillig.com

Fikk du med deg forrige melding eller skal du grine til du ikke gidder lenger? VI tar på oss ALL garanti, vi trenger ikke andre til å backe oss opp.

1: Billig vare

2: Billige reperasjoner, jeg kjenner reperatøren, en gammel kamerat av meg da jeg bodde i Norge. Et geni og det er alt vi trenger. :-)

USA 2 års garanti er feil, noen firma gir bare 1 år. Mens det faktisk foreligger 5 år på noen produkter også fra andre firma i USA, dvs fabrikanter. Mange av Lanzar sine forsterkere gis det 5 års garanti på, her har du ett eksempel.

Hvorfor skulle folk bry seg om bransjen i Norge? De driter vel i bransjen bare varene er billige nok. Du burde heller snu på det og være litt mer seriøs, bransjen skulle brydd seg om kunden og kjørt ned prisene som er skyhøye i Norge. De bryr seg langt ifra om kunden med de prisene.

Etter 2 år når garantien er utgått reparerer vi varene hvis det skulle skje og det til priser ingen kan knuse. Vi opererer ikke med 550 kroner timen på noe som tar 10 minutter å reparere. Da tar vi betalt for 10 minutter + delene. Det er et kjent triks at reperasjons bransjen i Norge haler ut tiden for å suge mest mulig penger ut av kunden på reperasjoner det skal betales for. En kunde av oss hadde inne en 4 kanals forsterker han betalte 1495 kroner for å få fikset. Den ene utgangen var gåen sto det på fakturaen. Vår pris hadde vært 600 kroner inkludert frakt tilbake til kunden.

Fakta er glimrende å få med seg i slike debatter som dette.

Trodde jaggu jeg hadde skrevet min siste post her jeg..

Du sier at kunden må betale rep etter 2 år.. Vel i Norge kan kunden kreve gratis rep i 5 år.. Så det betyr vel at du ikke kan knuse den prisen da?

Fakta hadde vel vært greit å få med seg :)

Du skjønner det at det er noe som heter 2 års garanti her på diverse produkter, MEN hvis varen du kjøper er ment til å vare lenger enn to år, så har man 5 år..

Sånn, dette var da min siste post her, og for å si det sånn, jeg bryr meg ikke om hvem du sender pakker til og ikke.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis rep i 5 år sier du? De dyre prisene har betalt for de 5 åra allerede, vi er ikke alle sammen blinde og dumme innpå her selv om en del stakkars uvitende biter på hjernevasken.

Fakta er den at kunden betaler mye for garantien hos dere mens hos oss følger den med på kjøpet.

Som sagt, fakta er flott å få med seg.

De som sender varer med gratis frakt, er frakta gratis? Nei, kunden betaler for den også, inkludert i prisen.

Ha en fin formiddag så lenge.

Trodde jaggu jeg hadde skrevet min siste post her jeg..

Du sier at kunden må betale rep etter 2 år.. Vel i Norge kan kunden kreve gratis rep i 5 år.. Så det betyr vel at du ikke kan knuse den prisen da?

Fakta hadde vel vært greit å få med seg :)

Du skjønner det at det er noe som heter 2 års garanti her på diverse produkter, MEN hvis varen du kjøper er ment til å vare lenger enn to år, så har man 5 år..

Sånn, dette var da min siste post her, og for å si det sånn, jeg bryr meg ikke om hvem du sender pakker til og ikke.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for ordens skyld, så er det alltid minimun, 2 års garanti på slikt, og 5 års reklamasjoner visst varen er ment til å vare vesentlig lengre , dette er et minimum, men alle kan jo gi mer, og visst megabillig mannen lever opp til dette er jo det kjempe :D

Og seff bryr ikke kundene seg om bransjen og markedet, det gjør som folk gjør med ALT, kjøper der det er billigest.

Man kjøper ikke en bil til 800 000,- i norge visst man kan få samme i fra sverige til en rimeligere penge, da DRITER nå folk flest i markedet og bransjen, men tenker heller litt på seg selv og lommeboka. sånn er det med alt.

Og jeg tviler på at du zetec mann, går der det er dyrest og kjøper ting fordi at du tenker på bransje osv.. BULLS.....

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mottager av det ene FNQ3614 settet, og jeg må virkelig berømme megabillig for håndteringa av dette!

Fikk pakke fra FedEx onsdag i forrige uke, med varer fra megabillig.

Det ble sendt fra Los Angeles på mandag.

Da varene kom frem hadde FedEx klart å skade frontsettet.

Jeg ga beskjed til megabillig samme dag, og nå, mindre enn ei uke etterpå er et nytt sett på vei!

Dette uten at jeg trenger å stresse med å sende tilbake de skadede varene!

Jeg kan ikke si annet enn at jeg anbefaler megabillig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget klokt sagt. Bare å se på Lidl det. Der er det pris pris pris som gjelder. Og de tjener bra penger de.

Men det skal legges til at mange er intressert i service også. Ikke alle som kun tenker på pris. Jeg betaler gjerne litt ekstra for å ha en butikk i nærheten, "face-to-face" relasjoner, og lett innlevering av produkt hvis noe skulle være i veien.

Men jeg kommer nok også til å bestille fra megabillig når jeg kjøper neste bil. Så får vi se hva jeg er mest fornøyd med i det lange løp :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo megabillig.

Det er en ting jeg lurer på og det er att hvis jeg får innbrudd i

bilen så krever selskapet kvitteringer.Hvis disse er blitt borte, noe

som kan skje.Er det sånn att dere fører opp norske priser eller

amerikanske priser.Bare ett spørsmål.

Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert

Progressive Trance Golf 4 :eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får garantert en kvittering pålydende det du ga for spilleren når du kjøpte den. Hva mener du "Amerikanske/Norske" priser?

Forsikringssummen derimot, er det det vil koste deg å anskaffe tilsvarende spiller. Og sier du at det var et tilbud, og den koster mer nå, så får du mer.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender faktura med Norske priser, trenger du beløpet i USD er det bare å gi beskjed så tar vi oss av det med en gang.

Ha en fin dag så lenge.

Originally posted by Golf4

Hallo megabillig.

Det er en ting jeg lurer på og det er att hvis jeg får innbrudd i

bilen så krever selskapet kvitteringer.Hvis disse er blitt borte, noe

som kan skje.Er det sånn att dere fører opp norske priser eller

amerikanske priser.Bare ett spørsmål.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, det er mange som kjøper 2 stk av samme produkt, selger den ene og får da sitt eget mer eller mindre gratis.

Ha det bra så lenge!

Originally posted by MB300CE

I alle de 15 årene har jeg aldri hat en spiller/forsterker på verksted..... Så hva er det store problemet med garanti?

Kan jo faktisk kjøpe 2 spillere på megabillig i forhold til hjemme, og sjansen for feil på 2 produkter er vel liten......

:D

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider