Fox Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 så var det jobben da :) kan tenkes at jeg byttet noe annet da. men det husker jeg ikke. (tviler på at det var noe mer) Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 er en DRITTJOBB å skifte vannpumpa. jeg gjorde det nylig, det største problemet var å få bort pumpa fra motor rommet pga det er VELDIG trangt. du jekker opp høyre fremhjul, fjerner plastdekselet innfor, og fjerner reimene, begge 2. så tar du å skrur av det store reimhjulet, pass på å ha en hjelper i bilen som kan trykke på bremsa mens den er i 5.gir, ellers drar du bare motoren rundt. den bolten sitter som faen. så er det bare å løsne på de 5 boltene som holder fast pumpa, pluss 2 til som holder fast festebranketten til servo pumpa. vet ikke om det er 100% nødvendig, men som jeg sa tidligere var det et problem å få bort pumpa. jeg måtte av med motor festet og festet til motorfestet for å lirke den ut. dette ble gjort på en SR20Di, vet ikke om det er det samme på andre SR20 motorer. bare å spørre om det er noe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet September 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Bahh hater å lese sånne svar ;) *krysse fingrene for at det er luft i systemet* Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Er riktig det som SOny606 sier her. Det er møkkajobb. Jeg bytta vannpumpe og termostat jeg..ingen av delene er veldig dyre hos Mekonomen i alle fall. Kan det stemme at hvis vannpumpa er dritt (min lakk) så kan termostaten gå åt skogen? Uansett. Må løsne motorfestet og shit. Hver gang det er noe feil med bilen, åpner jeg panseret, titter oppi, og tenker "hvordan klarte Nissan å lage motorrommet til en 2-liters singlepoint-maskin så forbaska trangt??" Tanken blir ofte etterfulgt av "Hvorfor er jeg skapt med så himle store fingre..?" Det skal ikke være lett alltid.. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 jeg er heldigvis velsignet med normale hender :D Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet September 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Prøver på det enkleste først jeg. 1 Lufte ut systemet. 2 Termostat 3 giver til termostat Nissan sa at det er sjelden de bytter vannpumper på dem. Men om ikke no av det funker..da må man vel bare gjøre det da. Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 vel, burde sagt dette før da, men kan være noe så enkelt som at paknings sementen rundt pumpa er gåen, da trenger du ikke bytte pumpa. det du kan se på om pumpa er ødelagt er om det kommer vann ut av de 2 sladrehullene på hver sin side av pumpa. da er tetteringene ødelagt. min pumpe var helt i orden når jeg tok den ut, men så tenkte jeg at jeg skulle prøve å "vaske" den pga den var inngrodd med masse olje og dritt. og avfettnings middel er skikkelig BAD for gummi. og da hadde jeg ødelagt gummiringene, og måtte kjøpe ny pumpe. jippi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet September 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 hehe han derre Murphy som er ute å gjør herverk Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Hmm sånn helt uten videre har varmgangsproblemet mitt gitt seg av seg selv.. Mystifistisk Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Originally posted by partypulp Hmm sånn helt uten videre har varmgangsproblemet mitt gitt seg av seg selv.. Mystifistisk Kan være termostaten som hang seg opp, men har løsnet igjen.... Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Ja vi kan jo håpe. Den kutter sikkert helt ut den dagen jeg er på mitt blakkeste! :P Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.