Gå til innhold

Varmgang


partypulp

Anbefalte innlegg

så var det jobben da :) kan tenkes at jeg byttet noe annet da. men det husker jeg ikke. (tviler på at det var noe mer)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en DRITTJOBB å skifte vannpumpa.

 

jeg gjorde det nylig, det største problemet var å få bort pumpa fra motor rommet pga det er VELDIG trangt.

 

du jekker opp høyre fremhjul, fjerner plastdekselet innfor, og fjerner reimene, begge 2. så tar du å skrur av det store reimhjulet, pass på å ha en hjelper i bilen som kan trykke på bremsa mens den er i 5.gir, ellers drar du bare motoren rundt. den bolten sitter som faen. så er det bare å løsne på de 5 boltene som holder fast pumpa, pluss 2 til som holder fast festebranketten til servo pumpa.

 

vet ikke om det er 100% nødvendig, men som jeg sa tidligere var det et problem å få bort pumpa. jeg måtte av med motor festet og festet til motorfestet for å lirke den ut.

 

dette ble gjort på en SR20Di, vet ikke om det er det samme på andre SR20 motorer.

 

bare å spørre om det er noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er riktig det som SOny606 sier her. Det er møkkajobb. Jeg bytta vannpumpe og termostat jeg..ingen av delene er veldig dyre hos Mekonomen i alle fall. Kan det stemme at hvis vannpumpa er dritt (min lakk) så kan termostaten gå åt skogen?

 

Uansett. Må løsne motorfestet og shit.

 

Hver gang det er noe feil med bilen, åpner jeg panseret, titter oppi, og tenker "hvordan klarte Nissan å lage motorrommet til en 2-liters singlepoint-maskin så forbaska trangt??" Tanken blir ofte etterfulgt av "Hvorfor er jeg skapt med så himle store fingre..?"

 

Det skal ikke være lett alltid..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, burde sagt dette før da, men kan være noe så enkelt som at paknings sementen rundt pumpa er gåen, da trenger du ikke bytte pumpa. det du kan se på om pumpa er ødelagt er om det kommer vann ut av de 2 sladrehullene på hver sin side av pumpa. da er tetteringene ødelagt.

 

min pumpe var helt i orden når jeg tok den ut, men så tenkte jeg at jeg skulle prøve å "vaske" den pga den var inngrodd med masse olje og dritt. og avfettnings middel er skikkelig BAD for gummi. og da hadde jeg ødelagt gummiringene, og måtte kjøpe ny pumpe. jippi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår