mazdafun Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Hei. Er det noen som kan henvise til en billig og bra burbygger? Har aldri fått gjort noe som dette tidligere i Norge. Hvis noen har noen erfaringer, så post. Bilen er forøvrig en SA22C, dvs. en Rx-7 første generasjon. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Vet ikke hva som kreves av et bur brukt i drifting, men mulig du finner noen svar om hvem som bygger dem her : http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=40950 Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by zoom Vet ikke hva som kreves av et bur brukt i drifting, men mulig du finner noen svar om hvem som bygger dem her : http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=40950 Kravet er som i all annen motorsport. Buret må bygges i henhold til tegningene i Bilsportboka. Denne får du hos NBF. Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Et tips fra Opel Kadett forumet http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=46681 Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Hei. Har forsøkt å ringe Pedersen en stund. Der har de mye å gjøre.. Gleder meg til neste år med vill SA-drifting. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Er du helt sikker på at det er en SA? Sjekk om chassienummeret begynner på SA eller FB. SA er den første serien av 1.generasjon, FB den andre serien. Jeg mistenker at du har en FB hvis det var en 83 du hadde..:D Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Originally posted by Mortenf Er du helt sikker på at det er en SA? Sjekk om chassienummeret begynner på SA eller FB. SA er den første serien av 1.generasjon, FB den andre serien. Jeg mistenker at du har en FB hvis det var en 83 du hadde..:D Tror Mazdafun hvet om det er en 1 gen eller en 2 gen. Men Frank Ove jeg kjenner et par gutter som er drit flinke til å sveise og hvor burene bygges etter FIA standard og hvor buret da er sveiset av en FIA godkjent bur bygger. Bare å si ifra så kan du få numeret. Jan-Tore Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by jantore Tror Mazdafun hvet om det er en 1 gen eller en 2 gen. Da vet du vel at 1.generasjon SA ble produsert til 1980 ifølge listene til Mazda... FB er som sagt den andre SERIEN av 1.generasjon. Forskjellen er nemlig større enn du tror.. Blant annet har FBen andre bremser, styring og ikke minst bakaksel. 2.generasjon er da logisk nok FC, mens 3.generasjon er FD.. Sånn, det var da vel ikke så vanskelig.... Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 sånn sett ja, missforsto deg litt. Hehe sorry Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Det var ikke vondt ment! Har selv en SA og vet ganske godt hvilke begrensninger denne typen har.... Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Jeg skal også ha bur i volvoen min... ( 240 ) Hvem bør jeg kontakte? Bør se pent ut. Både buret og jobben. Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Pedersen racing i sarpsborg er billig på volvobur. En kompis av meg sa han kunne få godkjent selvyggerbur til 1600 kr der. Men det var til 142. (tror jeg husker riktig) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet September 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Originally posted by Mortenf Originally posted by jantore Tror Mazdafun hvet om det er en 1 gen eller en 2 gen. Da vet du vel at 1.generasjon SA ble produsert til 1980 ifølge listene til Mazda... FB er som sagt den andre SERIEN av 1.generasjon. Forskjellen er nemlig større enn du tror.. Blant annet har FBen andre bremser, styring og ikke minst bakaksel. 2.generasjon er da logisk nok FC, mens 3.generasjon er FD.. Sånn, det var da vel ikke så vanskelig.... Hei. Her er man offer for forskjellige modellkoder i forskjellige markeder. Chassisnummeret på min er SA22C, men det er en FB etter eurostandard. Det er skivebremser bak, f.eks. Det er en Japsebil, og ettersom jeg har forstått, så er det ikke lansert "FB" i Japan. Motoren er en 12A turbo originalt. Denne motoren har lavkomp rotorer, og større eksosporter. Ellers skal den være lik NA 12A. Det sitter et sprut med luftmengdemåler på den og 2 dyser. Ikke noen O2 sensor som jeg har sett (men jeg har ikke sett så nøye). mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Sorry, visste ikke at bilen var import fra Japan... Så forresten at du var ute etter tips til hvordan du kan gjøre bilen bedre stilt til drifting! Her er mine! 1. LSD/sperre, sjekk om du har en gul merkelapp på bakakslingen, har du det er det sperre originalt. Tror ikke det kom før i 84, på GLS-SE, men er usikker på hvordan det var i Japan. Dette er en "must have" hvis du skal kontrollere bilen sidelengs gjennom svingen! 2. Fjæring, hard foran, mykere bak. Kjøp polyurethan foringer foran, og tokico dempere/eibach fjærer foran. Fjærbeinsstag/stabstag fungerer også bra. Husk at du skal styre bilen med fronten, så gode dekk er et pluss! Bak kan du kjøpe de justerbare Tokico demperene og fjærer. UNNGÅ URETHANFORINGER bak! Har prøvd, og bilen ble uforutsigbar/nervøs og jeg hadde ingen kontroll i det hele tatt! Med de justerbare bak, kan du justere inn etter hvordan du oppfatter bilen, og du har muligheten for å regulere hardhet. 3. Vekt! Her kan det spares mye! Lemp ut dørtrekk, teppe, asfaltmatter, baksete og all annet du kommer på! Invester for guds skyld i noen ordentlige stoler og et godt ratt, gjerne sparco i semsket skinn. 4 punkt seler er jo også et pluss. 4. Bur! Ser at du er ute etter et bur. Du kan kjøpe et hos http://www.cpracing.ca (Canada) Jeg har snakket med de og det kommer på ca 425 dollar, MED frakt til Norge! Det er da et 4 punktsbur med et fint stag til å feste 4 punktsbeltene i. Safetydevices i England selger også helbur, men jeg husker ikke prisen akkurat nå. 5. Ekstreme mods! IMSA bredding, sporviddeøkning, glassfiberdører, skjermer, justerbar LSD eller hva med en 4 skivers peripheralportet 700 hk Le Mans motor! Anbefaler sterkt den siste..... Ellers er det vel ingen i Norge som har trimmet 12A turboen sin mer enn Roger på Simtechracing? 560 hk på 2,0 bar sier vel sitt! Sjekk http://www.simtechracing.no eller ring ham på 95949594! Lykke til med prosjektet! (Legg gjerne ut bilder!) Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.