Turboed1 Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Burde vel gå greit med 1600 topp så sant man stiller tenninga og kjører med 98 oktan og nokk bensin.. Nei,det gjør ikke det med standard kam...har kjørt med låste tenningsvekter (18 grader max..standard tenning er 30+) og 11:1 i blanding,og det banka fortsatt. MÅTTE ha høyere oktan (rett over 100 gikk greit) for å bli kvitt banken. Er ikke 12,5:1 ca grensa for 98 oktan(ikke nøyaktig vitenskap på dette stadiet). Med tøff nok kam kan du ha 14:1 på 98...HT Racing i England lager en 2.0 som vrenger ut av seg 240 hk...men da må forbrenningskammeret moddes litt. Edit: 1.6-topp på 2.0 gir 11.4:1,forresten...med std kam er 10.8 grensa..etter det kan du vente å høre litt knitring. :D Men lønner det seg meg IS-kam eller 1,6 kam eller 1,6 E-max kam ? IS og forgasserkammen er er så godt som lik..skiller bare et par grader,og det merker man ikke...enten det er 1.6 eller 2.0. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Turboed1: vet du om en kam som passer om en setter 1.6topp på 2.0 blokk? slik at det går fint med 98 bensin? hvor mange grader bør den være på? Atle Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by Atley Turboed1: vet du om en kam som passer om en setter 1.6topp på 2.0 blokk? slik at det går fint med 98 bensin? hvor mange grader bør den være på? Atle Ikke prøvd det selv,men en kompis hevdet at hans gikk greit med 1.6-topp på 2.0 med en Kent FR32-kam...altså en drop-in Fast Road-kam....Er bare en 10-15 grader og litt mer løft på den enn standardkammen,men det gjør nok susen det.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.