LordSnick Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Har planer om og bytte toppen som står på bilen min. Har en topp på loftet, men jeg veit ikke om dette er en 1,6 eller 2 liters topp. Eneste nr jeg har funnet på den på loftet er: 70HM-6090-KA ,så da lurer jeg på om noen her kan si meg hvordan topp dette er?? gidder ikke gå ut i regnet for å skjekke den som sitter på motoren. Men syns portene til eksos og innsug var litt småe i forhold til min som jeg kan huske fra jeg hadde den ute. Uansett om du veit hvordan topp dette er så si fra :) Siter 91' Cosworth 4x4 og 50% eier av en 74 consul coupe X 86 Escort Xr3i X 90' Sierra 2i CL(X) (sedan) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 1,6l har litt mindre kanaler og forbrenningsrom. Og skulle det vise seg å stamme fra en 1,3l så kan du godt få en 2,0is topp i bytte mot 1,3 toppen med meg. ;) Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 En 1.6-topp på en 2-liter blokk uten mods gir 11.4:1 i komp...litt for tøft med standard tenning og bensin...har prøvd,og det spiker i eninga....men med en trimkam er den gull. (lavere effektiv komp pga lange åpningstider) :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LordSnick Skrevet August 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Originally posted by Larsern 1,6l har litt mindre kanaler og forbrenningsrom. Og skulle det vise seg å stamme fra en 1,3l så kan du godt få en 2,0is topp i bytte mot 1,3 toppen med meg. ;) er nok ikke en 1,3 minimum en 1,6 er det så, du vil ikke bytte fordet da ;) hehe Siter 91' Cosworth 4x4 og 50% eier av en 74 consul coupe X 86 Escort Xr3i X 90' Sierra 2i CL(X) (sedan) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Ok. Hvis det er en 1,6l , og du tar på deg alle kostnader i forb. med frakt så er det greit. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 ka 1,3 topp e du vil ha?? har 1,3 fra escort mk2.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 skal sikkert ha til ohc.. du har til kent motor... den har en annen konstruksjon... er underliggende kam i den.. i blokka og støtstenger og diverse annet rakkel.. akkurat som på en amerikansk v8;) :cool: Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Originally posted by Kjetilr skal sikkert ha til ohc.. du har til kent motor... den har en annen konstruksjon... er underliggende kam i den.. i blokka og støtstenger og diverse annet rakkel.. akkurat som på en amerikansk v8;) :cool: Yeah ! ;) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 stemmer nok fint det her ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Originally posted by Kjetilr skal sikkert ha til ohc.. du har til kent motor... den har en annen konstruksjon... er underliggende kam i den.. i blokka og støtstenger og diverse annet rakkel.. akkurat som på en amerikansk v8;) :cool: 1300topp til OHC motor ja. Ikke så lett å få tak i lenger... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Originally posted by Larsern 1300topp til OHC motor ja. Ikke så lett å få tak i lenger... ja den er sjelden.. lurer på hvor mange som er laget.. man får jo og 1800 ohc , men den ble aldri importert til norge tror jeg. aldri sett.... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 har hørt at man får større effekt med 1600 topp på 2L ja.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Originally posted by Mambo har hørt at man får større effekt med 1600 topp på 2L ja.. Og masse tenningsbank,så sant du ikke har hagen full av fat med GT104...eller en steg to gatekam,som trenger høyere komp...;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 veit bare at "alle" som kjører bilcross og skal ha ut litt effekt kjører med 1.6 topp og trimkam.. er sånn billigtriks ;) aner ikke hvor holdbart det er.. trossalt bilcross en kammerat som har lagd seg motor nå.. den var hissig på turtallet som en crosser :D:D hehe.. turtellern klarte ikke holde følge.. høhø :D hade kappa av alle veivskinkene og borra 12 hull i hvert stempel.. og kosa litt ekstra.. sikkert porta den også .. dremel porting ;) blir fint å glatt det og ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Burde vel gå greit med 1600 topp så sant man stiller tenninga og kjører med 98 oktan og nokk bensin.. Er ikke 12,5:1 ca grensa for 98 oktan(ikke nøyaktig vitenskap på dette stadiet). Men lønner det seg meg IS-kam eller 1,6 kam eller 1,6 E-max kam ? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.