Gå til innhold

bytting fra 4 lykter til 2

Ranger emnet

mbl

Anbefalte innlegg

to av lyktene er vel skrudd i grillen, og di to andre er skrudd i selve bilen (hovedlys).. så om du skal ha 2 lykter i steden for 4, så bytter du bare grillen.... men kjøp klare hovedlykter på bilen, mye finere og bedre lys om man har slike silver eller blue vision pærer, å sleng i 100w, i stedenfor 55w, blir mye bedre lys da :P

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker jo litt mere strøm da, men har aldri hatt noe problem med at sikkringen går eller att det blir for varm slik att reflektoren brenner opp.. har nå hatt 100w på begge bilene jeg har hatt i hvertfall jeg da.... bør vel kanskje ikke la bilen stå stille med fult lys heletiden kanskje.... men utrolig mye bedre lys blir det i hvertfall... herlig om vintern :P

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pater

bruker jo litt mere strøm da, men har aldri hatt noe problem med at sikkringen går eller att det blir for varm slik att reflektoren brenner opp.. har nå hatt 100w på begge bilene jeg har hatt i hvertfall jeg da.... bør vel kanskje ikke la bilen stå stille med fult lys heletiden kanskje.... men utrolig mye bedre lys blir det i hvertfall... herlig om vintern :P

må prøves!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pater

tror ikke akkurat det er så veldig mye tap i ledningene, så tror ikke man merker noe forskjell om man endrer tversnittet...

Jo, i Golf 2 er det så under-dimensjonert av det kan ta fyr. Da i hovedsak i lysbryteren. Det er derfor defekte lysbrytere er en kjent Mk2 feil.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ledningsnettet er jo beregnet for at man kan kjøre med 4 lykter, å det går jo på samme kursen som di to hovedlyktene... så skulle jo ikke være noe problem å ha noen større pærer når man har kun 2 lykter?

===>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare at hovedlysbryteren eller koblingen inn til denne smelter, det gjør den gjerne selv med vanlige pærer.

Hvis du har 4 lykter og 100W pærer i alle lyktene blir dette 200W per sikring.

Sikringene er på 10A = ca140W når dynamoen lader, hvis du prøver å trekke 200W da, skal jo sikringen gå, ellers klarer ikke pærene å trekke så mye som 200W..

Jeg satte i 100/90W pærer på min gamle golf, det endte med at jeg fikk dårligere lys enn med originale pærer fordi pærene ikke fikk nok Ampere.

Jeg monterte ekstra relé'er og da hjalp det. Etter det ble det heller ikke varmt i kablene inn til hovedlysbryteren.

Jeg brukte kun vanlig dobbeltrelé'er fra biltema, de virket helt greit. Det er jo noe på biltema som er brukbart.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider