Rollaboy83 Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 herre, jeg tror jeg blir gal, må få meg turteller til volvoen min!!! har noen en liggende...dvs at jeg vil ha den orginale som er i mitden av dashen til høyre for speeeeeeedometeret!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 denne du tenker på? her en slik ei liggende hjemme:cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollaboy83 Skrevet September 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 ja det er en sånn turteller ja!!! hvor mye skal du ha for den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by Rollaboy83 ja det er en sånn turteller ja!!! hvor mye skal du ha for den? jeg veit ikke jeg? kom med et bud:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollaboy83 Skrevet September 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 er det hele driten du selger da? eller bare turtelleren!? Jeg er nødt til å skaffe meg sånn. vet ikke hva det er verdt da! kan ikke være så mye. :op men bestem deg om du vil selge hele eller bare turteller da! har jo i grunn ikke behov for hele driten jeg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Er jævlig køddent å bytte bare turtelleren i forhold til hele greia......Regner med at Lasse selger hele når han først ska selge den. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Er jævlig køddent å bytte bare turtelleren i forhold til hele greia......Regner med at Lasse selger hele når han først ska selge den. huh? jeg var hos volvohuggeren for lenge siden, for å kjøpe en slik turteller, en grill og et blinklys relè. Jeg gav 400kr.. fikk da et komplett instrumentpanel, ikek bare turtelleren. Det viste seg at jeg ikke kunne bruke hele instrumentpanelet, pga. det var annen tilkobling på speedometervaieren. Jeg tok derfor å monterte turtelleren over i mitt instrumentpanel. Det var jo veldig enkelt. Jeg tok strøm og jord fra instrumentpanelet. På det andre instrumentpanelet, fikk den strøm og jord via kontakter i selve plasten rundt turtelleren, men det passet ikke overens med det andre instrumentpanelet. Jeg tok derfor å la opp to ledninger på et par cm og koblet de til instrumentpanelets tilkoblinger. Jeg la også opp giver for turteller, tok den fra fordeleren, der kondensatoren er koblet til. bare stripset den fast i gass-wire. Hele operasjonen tok kanskje 15-20 minutter. Det tar jo null tid å demontere instrumentpanelet. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Hvis du leser en gang til....så ser du jeg skriver "i forhold til å bytte hele instrumentpanelet"......!!! Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Originally posted by Volvo-Lars Hvis du leser en gang til....så ser du jeg skriver "i forhold til å bytte hele instrumentpanelet"......!!! Hvis du leser en gang til....så ser du at du skriver "Jævlig køddent". hehe.. Du får det jo til å høre ut som om det er mye jobb. Tar jo maks. ti minutter å gjøre hele greien! Da med å strekke opp kablene! Man kan jo strekke den giverkabelen bare ved å ta hånden opp ved pedalene og trekke kabelen igjennom en av gummi-hullene. så er det vel en 6 skruer elns. for å få ut instrumentpanelet, to ledninger til turteller + giveren. og de to skruene for å holde turteller på plass. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollaboy83 Skrevet September 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 hva med at jeg gir deg 200 kr for jævelskapet? du skal ikke bruke det uansett..og jeg trenger det, du vil vel at en 242 skal se orginal og pen ut:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Bare en liten tankvekker volvo-lars...dette dreier seg om det gamle panelet med turteller i midten..ikke det som kom i 1980- og oppover! :rolleyes: Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by 245_original Bare en liten tankvekker volvo-lars...dette dreier seg om det gamle panelet med turteller i midten..ikke det som kom i 1980- og oppover! :rolleyes: du.. 1980' har samme turtelleren som 1979.. 1981' fikk nytt dashboard, plastikkfangere, bredere baklykter, bredre lykter fremme, andre blinklys fremme. m.m. mao. han kan bruke 1980' dashboard. Det han må være litt obs. på, er nemmelig at det er to typer! Yakazuka og VDO. vaierene passer ikke om hverandre! jeg er ikke sikker på om kobligene gjør heller! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 veit ikke om den gamle typen har 2 forskjellige turtellere.. den jeg har er iallefall VDO.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollaboy83 Skrevet September 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 jeg vil tro at det står VDO om det er det på instrumentet, jeg skal ut å sjekke dette..... Jeg gadd ikke skru ut hele boksen...måtte så langt inn for å få av noen skruer, men står ikke VDO noe sted! så vil tro at jeg ikke har VDO! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by Rollaboy83 jeg vil tro at det står VDO om det er det på instrumentet, jeg skal ut å sjekke dette..... Jeg gadd ikke skru ut hele boksen...måtte så langt inn for å få av noen skruer, men står ikke VDO noe sted! så vil tro at jeg ikke har VDO! Det er på baksiden av instrument panelet det skal stå VDO.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg