p10 Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Av og til når jeg skal starte bilen min skjer følgende: I det jeg vrir om tenningen for å starte bilen, forsvinner alle lampene i instrumentpanelet, viften stopper (hvis jeg har den på), men startmotoren starter ikke.... Hvis jeg vrir nøkkelen tilbake og prøver på nytt blinker llampene i instrumentpanelet et nanosekund før alt blir svart igjen. Hvis jeg vrir om tenningen flere ganger får jeg til slutt start. Dette sker ikke hver gang jeg skal starte bilen, bare sånn ca 1 av 10 ganger... Det virker som problemet er værre når det er kaldt enn når det er varmt... Noen som har vært borti dette??? Bilen min har automatkasse, hvis det skulle ha noe å si? Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janj Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Har du prøvd og målt syrevekta i batteriet og skjekket at det er god kontakt på batteripolene? Kanskje det kan ha noe å si..?;) Siter www.sprett.net http://www.sprett.net/modules.php?set_albumName=album30&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Tipper på dårlig kontakt på batteriet!! Løse polklemmer eller irr mellom kontakt-flatene!! Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet August 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Har byttet batteri 2 ganger og testet tre forskjellige batteripol-klemmer det siste året (oppgraderinger i forb. m/ stereoutbygging), men jeg har hatt problemet hele tiden... Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 enten en kortsluttning som stjeler strøm, eller så er det vel kansje dårlig jording Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs250 Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Fattern hadde samme problemet på sin '98 primera, og da var det alarmen/startsperra som var feilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet August 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Har lest litt i verkstedhåndboka, det skal være et relé i forbindelse med automatkassa som skal sikre at man ikke kan starte bilen mens den står i "D" eller "R". Kan jo være dette reléet soom er problemet... Men jeg finner ikke ut hvor det står, slik at jeg kan sjekke det... Noen som vet?? Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Om det er ett rele i motorrommet står det ofte hva som er hva på de (på ett deksel eller noe over de) Det releet du mener kan sitte på venstre side (når du står forran bilen) i motorrommet. Så skal det være det øverst (lengst fra deg) til høyre. Det står alene, altså ingen ved siden av. Ellers kan det være det som står to hakk nedenfor. Altså nummer tre fra toppen. De har noe med automatbiler å gjøre. Leste litt i Haynes Boka ;) Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Mega jording feil... Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg