Dr_S Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Opplever at turtallet løper løpsk iblant. Uavhengig om bilen er varm/kald. Før lå det på ca 1000rpm på tomgang, nå stiger/detter det til henholdsvis 1500 og 500. Har kjørt en 4-5 tanker på en bensin de kaller CleanPower på HydroTexaco, byttet nå tilbake til vanlig 95 blyfri. Noen som vet? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Jeg har enda ikke skjønt hvorfor noen fyller noe annet enn vanlig 95\98 blyfri. Bensin er bensin ffs! Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Har samme problem på e30en min... Tror kanskje det har noe med falsk luft å gjøre, men hadde det ikke vært konstant da, og ikke bare av og til? Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrControl Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 ja jeg vil og tro det kan være falsk luft som blir suget inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Jeg hadde samme problem på audien min. Det jeg gjorde var å få tetta noen vakumslanger skikkeli, og etter det så ble det bra igjen ! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whip Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Høres ut som falskluft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 var det det var ja !:) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Har også hørt det kan skyldes falsk luft, men hvor kan dette komme fra? Har Green luftfilter, men aldri opplevd problem med dette før. Andre steder lufta kan komme inn/ut? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whip Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Kan jo hende det er filteret ditt som skaper litt trøbbel med LMM. Ellers gjelder det jo å sjekke alle slanger, overganger, koblinger, osv. Jeg fjerna mitt kn filter da det bråket noe inni helvete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Skal kikke litt på luftmengemåleren , ja Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Fant ut igår at belgen, den som går til LMM, var sprukken i "knekken". Så er nok der problemet ligger, håper jeg. Bestilte ny hos BMW, kom på under 200,- ;) Skal bytte den idag, så får vi se. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Kanskje jeg skal gjøre det samme hvis det hjelper for deg. Tomgangen min er litt på tryne til tider den og. Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Ok, da har jeg byttet belgen. Etter bildene å dømme, var det kanskje ikke så dumt? :cool: Merket en forandring, det var at fra å jage på turtallet, dalte det ned så mye at den stopper på tomgang etter 2-3 min. På vei hjem, stoppa den i et lyskryss. Skal rense luftfilteret nå, selv om det ikke er så skittent. Den går greit på tomgang i 3 min etter å ha kjørt litt, men så begynner den å jukse...:confused: Hva kan det være? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Hadde samme problem på E30en min, visste seg å være en vakum slange som ikke satt ordentlig på, er ganske mange av dem på BMW motora. I følge en bilelektriker jeg kjenner er disse motora veldig sensitive, sensorer som går helt bananas av den minste ting. Gå over alle vakumslanger, du finner sikkert en eller flere som er morkne eller ikke sitter skikkelig. Hvis belgen ser sånn ut er det sikkert andre ting som også er like morkne.. (: - Når det gjelder sensitivitet så har jeg vært med på at en motor gikk merkelig pga irr på batteri pol, selvom alt annet elektrisk fungerte uten problem.. (: Edit: Ser ut som du kunne ha godt av en motorvask også.. he he.. Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Motorvask ja, har tatt det 2 ganger på 1 år....bilen går like rart etter hver gang...kan kanskje ha hatt noe med den belgen å gjøre? Dekker til luftfilteret og ved hjernen, men den går rart uansett...Skal ta en vask ikveld å se :) Hva gjør en vakuumslange da? Vet ikke hvordan de ser ut...:rolleyes: Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg