Gå til innhold

Skal Kjøpe Sierra is


Spike

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en 87 Ford Sierra 2.0is (gamle typen)

Den har gått ca 230000km.

 

Er det noen typiske feil som jeg burde se etter?

Den tikker også endel, er det dyrt å få bort det og hvor kan jeg gjøre det?

93 BMW 520i (bruksbil/vinterbil)

93 BMW 325Ci

87 Volvo 740 Turbo Intercooler (solgt)

86 Volvo 740 GL (solgt)

87 Ford Sierra IS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det bare er å justere ventilene, eller så kan kammen og ventilløfterne være slitt.

 

Se etter rust, i hjulbuer, dører. Evnt fukt/rust i bagsjerom.

Slark i mellom aksjel,

Sliten clutch?

 

og om den ryker blått, bruker mye olje.

 

Godt kjøp og lykke til.

Send inn bilde når du har det.

 

MrFord:D

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nettop rustsveisa, så det er ikke noe rust utenom et hull i gulvet, men det sveiser jeg selv.

Den er ikke eu-godkjent pga. hullet i gulvet, gamle bremseslanger, rusten reflektor til fjernlyset, knust tåkelysglass og slitt dekk.

Og årsavgifta er ikke betalt.

Strøken i lakken (Blågrå met.)

Får den for 4-5000kr., er det en grei pris??

93 BMW 520i (bruksbil/vinterbil)

93 BMW 325Ci

87 Volvo 740 Turbo Intercooler (solgt)

86 Volvo 740 GL (solgt)

87 Ford Sierra IS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spike

Den er nettop rustsveisa, så det er ikke noe rust utenom et hull i gulvet, men det sveiser jeg selv.

Den er ikke eu-godkjent pga. hullet i gulvet, gamle bremseslanger, rusten reflektor til fjernlyset, knust tåkelysglass og slitt dekk.

Og årsavgifta er ikke betalt.

Strøken i lakken (Blågrå met.)

Får den for 4-5000kr., er det en grei pris??

 

Nimbus-grå?

Er den fineste sierrafarga.

 

To feil til er rust i stolfester og stab-stagsforinger.

slag i forstiling ved kjapp bremsing, risting i ratt ved sving/brems er stabstagsgforinger.

Good luck....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

 

Nimbus-grå?

Er den fineste sierrafarga.

 

To feil til er rust i stolfester og stab-stagsforinger.

slag i forstiling ved kjapp bremsing, risting i ratt ved sving/brems er stabstagsgforinger.

Good luck....

 

Er ikke rust i stolfestene og stabstagsforingene var greie.

Har ikke fått feil på det i eu-godkjenninga ihvertfall.

Følger også med noen sånne felger

93 BMW 520i (bruksbil/vinterbil)

93 BMW 325Ci

87 Volvo 740 Turbo Intercooler (solgt)

86 Volvo 740 GL (solgt)

87 Ford Sierra IS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått den nå, er veldig fornøyd:)

Den er litt rar når jeg gir gass på tomgang, den går liksom ikke opp i turtall når jeg gir gass, hvis jeg skal få den skikkelig opp i turtall må jeg gi gass veldig sakte:eek:

Er det noen som vet hva jeg må gjøre??

93 BMW 520i (bruksbil/vinterbil)

93 BMW 325Ci

87 Volvo 740 Turbo Intercooler (solgt)

86 Volvo 740 GL (solgt)

87 Ford Sierra IS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

For lav tomgang(tror den skal være 850rpm), feil tenning(tror den skal være 8*fød), falsk luft eller lavt bensintrykk.

 

Regnet med at det var en OHC.

 

Alle Fords OHC'er bruker markant mindre bensin med 12 grader tenning på tomgang...spes hvis man justerer CO'en litt,men det er vanskelig på IS'en i forhold til gasser..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke ~0,8 l. pr mil er så gærnt jeg, opelen fikk jeg lura ned på ~0,6 men ford er jo berykta for å være tørste da....

IS kan du jo justere co på da, men funker jo bare på tomgang og lavt turtall, men det gjør det jo på en forgasser og da(med unntak av de med variabel venturi).

 

Men stemte 8* ?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Syns ikke ~0,8 l. pr mil er så gærnt jeg, opelen fikk jeg lura ned på ~0,6 men ford er jo berykta for å være tørste da....

IS kan du jo justere co på da, men funker jo bare på tomgang og lavt turtall, men det gjør det jo på en forgasser og da(med unntak av de med variabel venturi).

 

Men stemte 8* ?

 

8 grader er det Ford oppgir ja...men 10-12 gir deg lavere forbruk,bedre respons sammen med CO-just.mer stabil tomgang etc.. :) Har kjørt Taunus med 2.0 med Weber 32/36 DGAV før,og med litt optimalisering av dyse-størrelser og tenning,gikk den på 0.72 blanda kjøring,0.65-0.67 langtur...0.85 herjekjøring. :) Nesten folkelig forbruk... :D

 

Vet at CO-en bare påvirker på tomgang og lavt turtall...men får den for lite/mye der,går forbruket på de motorene opp med over en desiliter på mila bare på det...har prøvd. På en 54-liters tank som randfull holder 56,gjør en desiliter per mil endel med hvor langt du kommer før det er tomt.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår