EilertseN Skrevet August 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 hm.. nja.. blei liksom mer usikker etter jeg starta den her tråden.. :) liker begge bilen veldig godt,og bagasjeplass har ikke så veldig mye å si.. Siter Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97" (x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91" (x)Audi A4 1.8TQ Avant 97" (x)Audi 80 B4 94" (x)Audi S2 Coupe 91" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Av disse to ville jeg valgt MR2... Simpelthen pga. stivheten, utseendet (som trekker mye oppmerksomhet på godt og vondt) og muligheten til å kunne kjøre takløs... Mer riktig battle ville vel vært del Sol VTi vs. MR2 MKII? Derimot ville jeg heller valgt del Sol ettersom de faktisk har stor bagasjerom, targa (men som kan dra ned bakruta også, i motsetning til MR2) og ikke minst sitter med samme motor som i resten av VTi'ene (1.6l DOHC VTEC motor med 160 hester)... Utseendemessig ser en standard del Sol litt "tannløs" ut, men kvaliteten i interiøret taler til fordel for Hondaen over Toyotaen.. For å kjøpe MR2 og del Sol så må man være litt "forelsket" i de to, ettersom de ikke er blant de mest praktiske bilene, derimot en Civic VTi vil funke genialt til alle slags sammenhenger... Jeg sto over en slik avgjørelse for snart to år siden... Valget ble til slutt ganske enkelt at del Sol'en vant i de fleste kategoriene som jeg syntes var viktige... MR2'en får en "skrape i lakken" fordi den er blitt veldig vanlig på norske veier... Jeg foretrekker sjeldne arter... Lykke til med valget! Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 MR-2 er mere skjelden en Del sol vel? Det er ikke ofte jeg ser en MR-2 på veiene her.. Det store spm er vel om du skal ha en bil som er laget for å kjøre fort med, eller en helt vanlig bil som går greit, men er mere praktisk :) Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Finnes langt fler MR2'ere enn del Sol's... Selv om du regner med ESI versjonene av del Sol'ene og... Bare en enkel sjekk på Autodb og mobile bekrefter det.... Anyways, del Sol'en slår MR2'en performance wise, men hvis MR engine er et must/ønske, så sier det seg selv at MR2 og NSX er en av få muligheter... På en annen side så som du selv sier, så er MR2'en vanskelig å ratte under litt krevende situasjoner [ref til alle som har vraket sine MR2, blant annet den du nevner], mens CRX'en er meget vennlig på tross av bra performance... Men uten tvil at begge bilene er av topp kvalitet... Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Må si meg enig med S-2000 der. Ser flere MR2 på veien enn Del Sol. Men jeg ville valgt en MR2 med skinninteriør. Da er de jævlig pene både innvendig og utvendig. Og såvidt jeg har forstått, har ikke Del Sol`en bakhjulstrekk? Correct me if i`m wrong. Og slår Del Sol`en MR2`ens 0-100 på 7,9 sek? Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Originally posted by Øyvind.H Og slår Del Sol`en MR2`ens 0-100 på 7,9 sek? 7,5 er vel mer riktig..? Leste et sted (husker ikke hvor) at 200sx S13 er oppgitt til 7,5, og mr2'n er like kjapp opp til 100. Men nå er det jo svinger den trives mest med da :) Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Mye rare data som går rundt på 0-100 tider, men vanlig er vel at B16A2 del Sol'ene (VTi) med manuell targa kjører inn på 7,2.... Automatisk targa gjør bilen en del tyngre, og akselerasjonen blir bittelitt lavere... @ Øyvind Stemmer at del Sol'en har forhjulstrekk på lik linje som de fleste andre Hondaer (foruten om S2000 [FR] og NSX [MR])... Dette hjelper å gjøre bilen til en ypperlig helårsbil også, men for min del bruker jeg Hondaen kun som sommerbil... Både MR2'en og del Sol'en har veldig gode kjøreegenskaper, hvor MR2'en er hakket stivere, men desto mye vanskeligere å kontrollere i vanskelig situasjoner... Noen tenkt på MX-5'ene her? Den hører jo i teorien veldig godt med i denne diskusjonen, men jeg vet ikke om trådstarter kunne tenke seg en slik. De har bedre road handling enn begge de overnevnte bilene, men mindre power og mye vanligere syn på veiene... Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg