Gå til innhold

Armyen!

Ranger emnet


quack

Anbefalte innlegg

Originally posted by quack

I morra/overimorra bærer det nordover gitt! Jeg skal på verksted og skru på våpen og kjøretøy. Sikkert fett å skru tanks-motor:)

Noen andre her som gleder seg til militærtjeneste i nord?

 

bambam

 

Haha... du finner ganske fort ut at du er kommet inn i Norges største barnehage. Ser 'kult' ut første dagen, så begynner nykonfirmantene (lagfører/sgt) å bli varm i trøya.

 

Sier du at 'det skal bli artig å skru tanks-motor' så dør troppsjefen din av latter elns... forsvaret er norsk, da skal de ha ting på norsk... stridsvognmotor!

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hawkon

 

Haha... du finner ganske fort ut at du er kommet inn i Norges største barnehage. Ser 'kult' ut første dagen, så begynner nykonfirmantene (lagfører/sgt) å bli varm i trøya.

 

Sier du at 'det skal bli artig å skru tanks-motor' så dør troppsjefen din av latter elns... forsvaret er norsk, da skal de ha ting på norsk... stridsvognmotor!

Virker som folk har en del forskjellige erfaringer.

trur det blir bra i militæret uansett jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

I morra/overimorra bærer det nordover gitt! Jeg skal på verksted og skru på våpen og kjøretøy. Sikkert fett å skru tanks-motor:)

Noen andre her som gleder seg til militærtjeneste i nord?

 

bambam

 

 

 

 

Er akkurat ferdig med millitærtjeneste nord , gle deg til alle dritdeilige vinterøvelsene du skal ha, det kan bli hat .

 

Det er litt mer behagelig å dra til Afganistan .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jan

 

 

 

 

Er akkurat ferdig med millitærtjeneste nord , gle deg til alle dritdeilige vinterøvelsene du skal ha, det kan bli hat .

 

Det er litt mer behagelig å dra til Afganistan .

Hehe, du hørtes fornøyd ut:)

Afghanistan? Dit skal jeg i alle fall ikke!! Sikkert godt og varmt, men for mange gærninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jan

Er akkurat ferdig med millitærtjeneste nord , gle deg til alle dritdeilige vinterøvelsene du skal ha, det kan bli hat .

 

Det er litt mer behagelig å dra til Afganistan .

 

Cozzie-Vinter04.jpg

 

Hvor er hatet? Er jo kun grilling, kos og latter ute på øvelser :)

 

Hehe.. kanskje ikke. Men greit å kunne si at man har gjennomført en militærtjeneste. Ganske morsomt å se tilbake på gamle tider ... Men når du står å skjelver i 30 minus er det ikke særlig hyggelig.

 

Gleder meg til å sende en framtidlig sønn ut på egne bein, hvor han skal lære å vaske egne klær. Da skal jeg fortelle typiske historier.. da jeg var ung .......

 

lol

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henriko

Vel... Jeg drar med bussen innover til toget nå! Blir nok schpass :o

Skulle nesten hatt på oss bilforumet t-skjorter eller no :P

God tur! Jeg har privatsjåfør om en times tid jeg :cool:

hadde vært fett med et bilforumet-lag der oppe:)(eller hva det heter i armyen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henriko

Jo, takk :P Jeg går ihvertfall i grå t-skjorte og grå/blå piratbukse, og har allerede inntatt armysveisen (noen millimeter pigg) :P Også har jeg en stilig grønn Sparbag med eiendelene mine i :)

Hehe, skal hoie hvis jeg ser noen som ligner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Noen fler som har bilder fra militærtida si? Bilder er alltid kult m'm

 

Slenger ut noen bilder til deg.. Beste med førstegangstjenesten er når våren kommer og du slipper å sitte og drite i en snøskavl i 30 minus mens det snør vannrett under ræva di..

 

Men så kaldt blir det aldri på Troms Innland.. ;)

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noen år siden jeg var der sist nå.

 

12.7 er det samme som amerikanerne kaller .50 Caliber og det flytter på seg.

 

Samme ammunisjonen blir brukt i M82 Barret rifla, som er ett skarpskyttervåpen som slår igjennom det meste -men mest brukt til å skyte på miner med.

 

Ganske kult "veivesen" eller? ;)

 

7.jpg

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Ganske kult "veivesen" eller? ;)

:D

skal holde kjeft jeg!!

 

Blei først innkalt til INGKP, men siden jeg hadde søkt befalskolen kom jeg til LOG -> rep (de hadde lagt ned det jeg søkte på, blei litt styr..). Hadde nok blitt bra i Ingeniørkompaniet også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår