Gå til innhold

Mercedes Benz 280SE vurderes solgt

Ranger emnet

VolvoTore

Anbefalte innlegg

1982- modell MB 280SE W126

Meget bra bil med 2,8liter R6 injection (185hk) og manuelt gir (automat med alt tilbehør kan medfølge). Km.stand 304"km.

Bilen har vært eid av entusiast.

17" Intra Lorinser-look med 235/45-17 Continental ContiSport2 dekk med veldig bra mønster. 16" AMG med Michelin Maxi Ice dekk, også de med bra mønster.

Bilen har elektrisk takluke(m/tilt) og speil. Sentrallås medfølger. Siste 100 mil har jeg skiftet blant annet komplett pluggkabelsett (ca 2000kr), plugger, bensinfilter, oljefilter, olje, luftfilter, håndbremsesko, bremseskiver bak, ytre og indre endeledd, støtdempere bak, co-justering og 4-hjulsjustering hos Bertel O. Steen. I tillegg er også oppvarmingsregulatoren byttet, cirka 1,5 år gammel (5500kr).

Utvendig er bilen mørk blå metallic med hvite binkers og rød hekkplate mellom baklyktene. Veldig hel og pen, men trenger ny lakk fordi jeg holder på å fjerne og sveise all rust i disse dager.

Innvendig er bilen mørk blå med en god del treverk, og så godt som strøken!

Årsavgift er betalt. Skal til eu-kontroll innen utgangen av september, men det eneste jeg vet bør gjøres er å etterjustere brekket pga at sko og tromler er skiftet.

Bud over 30.000kr vurderes! Kan skaffe bilder til seriøst interesserte. Er ikke interessert i bud under 30.000kr, da jeg har planlagt å lakkere og godkjenne, men bytte mot pen Volvo (240/245/740/745/760/765/940/945) eller Ford Mondeo stv er interessant.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider