lars-frr Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Tenker på å fjerne kat n . Er den veldig påbudt eller er det ikke så farlig ?? Går det på noen måte utover effekten ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbymann Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Tror ikke du kommer igjennom no Eu kontroll uten den hvertfall, så den er vel påbudt... vet ikke hvor mye effekt du får... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Det er påbudt i Norge med katalysator på alle biler fra 1989 og oppover. Derfor kommer du ikke gjennom eu-kontroll uten denne hvis du ikke kjenner en som tar eu-kontroll. Du merker en effektøkning på 3-7 Hk et sted dersom du fjerner den. Nå har ikke jeg kat selv, så jeg vet ikke hvordan den sitter, men er det mulig å kappe røren foran og bak, montere en rett rør ? Da kan du jo montere kat når du skal eu-godkjenne bilen. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaZerBeam Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Tenker faktisk på å fjerne katatalysatorn sjøl, har en 90-mod golf. Noen som vet om det selges ferdige erstatningsrør/potter som kan byttes rett ut med katten? Er jo en sånn trekantet flens under der, så blir litt knot å mekke egen patent... Siter - 91' BMW 318 sedan x 90' VW Golf GL x 87' Mazda 323 GTi (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Er jo bare å kappe av den flensen og sveise den på et rør. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Originally posted by SpeedWell Er jo bare å kappe av den flensen og sveise den på et rør. er det "farlig" å fjerne katten? vil det ha noe å si for motorn, lambdasonden?? vil det bli en smule mere futt i bilen? vemund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Kun for miljøet :) Får litt hk ut av den, 2-7hk har blitt skrevet her tidligere. Min passat har f.eks 107hk kun pga kat. Hadde hatt 112hk uten. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Originally posted by SpeedWell Kun for miljøet :) Får litt hk ut av den, 2-7hk har blitt skrevet her tidligere. Min passat har f.eks 107hk kun pga kat. Hadde hatt 112hk uten. ja har lest noe sånn jeg også i haynes boka.. for den ble jo slipt både med og uten kat.. nei spørs om man sku ha fjerne da den da når man fixa effekt anlegg.. vemund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg