Ayapuri Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Som alle vet, er det jo Herbie horn på golfen...ihvertfall min 86mod 1.6. Bare hornet blir man flau av å bruke. Etter at jeg dyttet bilen i gang siden sist gang jeg hadde problemer med tenninga, så har jeg hatt et damn problem som jeg ikke skjønner meg på. Kjører fra Fredrikstad RV111 retning Sarpsborg. Kommer til Sellebakk, masse biler ute..masse folk ute...og jeg må stoppe for bil som allerede er i rundkjøringa...og jo, hva skjer..Bilen begynner å tute intenst i det jeg bremser ned..synker lenger og lenger ned i settet samtidig som jeg slår litt i rattet..flau som faen. Har funnet ut i ettertid at det skjer da jeg presser litt på rattet..så nå må jeg kjøre forsiktig og dra rattet mot meg i det jeg bremser for å unngå å tute.en hånd på rattet og bilen tuter om du svinger...her gjelder det å være varsom, og kjæle rattet med den beste ømhet for at du skal unngå flauser. Begynner jo seff å gå lei av dette og vil finne ut av HVA som virkelig er problemet. Tenkte at det kunne være selve "knappen" i midten av rattet som hang igjen i rattet eller liknende...men det er det jo ikke..det har jeg deaktivisert..nå tenker jeg på å deaktivere hele hornet til jeg finner ut løsningen..men det var jo ikke like enkelt heller. Eneste positive jeg ser med dette er jo at jeg slipper å fløtte henda da jeg virkelig må tute...men siden når begynte jeg å tute SÅ mye :( Hadde det vært i filipinene så hadde jeg sikkert tjent noen ekstra peso pga bilen har sitt eget liv. Rattet dyttes ca 5mm inn for at det skal tute..noen som har en ide om hva som kan være årsaken til dette? MVH Ken og en golf som driter ut sjåføren konstant på hver kjøretur Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Det kan ver selve bryteren eller en av ledningene som har avisolert seg mest sannsynlig det siste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 På f.eks Passat har jeg vært borti det, tror det er noen modeller de hadde denne tutefunksjonen på rattet (High tech future "toute");)... Mulig "returfjæra" på rattet ditt er blitt sliten...... Men hva vet jeg!!!:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 hehe.. måtte le litt når jeg leste dette. Har opplevd akkurat det samme som deg med min golf. Sinnsykt flaut! Det jeg gjorde var å skru av rattet og skru til noen skruer som var misstenkelig løse. Etter dette så ble det stille fra hornet (virker som normalt igjen). Men bivirkningen var at blinklysknappen ikke går tilbake av seg selv når jeg er ferdig med å blinke, så jeg må dytte den tilbake manuelt. Men heller det enn å bli glodd stygt på hver gang jeg svinger og bremser litt. :D Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Man skal ikke bremse etter Turn-in. ;) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoFear Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 På min gamle mk1 tuta det når jeg svingte til venstre.... Jeg vekte mange ei natt da, før jeg kobla ut skiten... Siter -91 VW Golf GTI 16V Wolfy x- 88 VW Golf 1,8 Sport Golfy x- 81 VW Golf 1,6 GLS Golfie BIATCH! www.kristingjonnes.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet August 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Skal ta en titt i dag på det...ettersom jeg ikke er bilmekaniker..eller at jeg noen gang har løsnet på rattet..noen tips om hvordan det gjøres? vanskelig? Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Tror ikke du trenger gjøre så mye mer en å vippe ut hornet feks med skrujern. føler di for å ta ut rattet som sagt tror ikke du trenger er det ei stor pipe husker ikke størrelsen 22,24, eller no så løsner du den og trekker rattet helt av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.