Jafo Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Hadde litt ledig tid igår så jeg tenkte jeg skulle forsøke å lage et billig (nesten) åpent luftfilter. Et Ekte K&N filter som passer koster 2400,- som ikke er aktuellt akkurat nå ;) Den orginale boksen kjenner vel alle: Fant fram Vinkelsliperen og saget toppen av den akkurat i overkant av den fremre festebraketten. På høyre siden kuttet jeg litt nedover, for å gå klar av hullet til resonansboksen, på venstre side skrådde jeg litt oppover for å gå klar av "tunellen" under boksen, som går til det teite røret som ender foran motoren. Ved å kappe slik blir det bare en sår-kant, samt at alle fester er intakte. Ved festet til luftfilteret (ringen) lot jeg det stå igjen en 1,5-2 cm slik at ringen skulle være stabil (og tett). Med fil og litt svart lakk ble det ikke så halv-gale ;) Hvordan det ble?? Luftfilterlyden den er der, selv om den ble ganske "hard" (resonans i de avsagde veggene i boksen??) under en 3000 rpm, føles det som motoren gir litt bedre respons, trekker litt bedre.. Siden "luftfilterlyden" begynner over 3000 så tror jeg ikke dette bare er innbildning Over 3000 tror jeg det ikke er noe særlig mere effekt, men det låter rimelig tøft, fordelen er at på tomgang er den jo like lavmelt som Mazda'en til naboen ;) Men, nå brukte jeg filteret som stod orginalt i GLSi'en, som er ganske "kompakt" med "vegger". Filteret som stod i GTi'en er mere "åpent", men veldig møkkete, skal prøve å støvsuge det, og se om det blir bedre.. :cool: Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Hmm.. dette så intressangt ut.. jeg har gjort det på denne måten jeg.. ikkeno lyd ble det utav dette iallefall :( Har stengt av alle luft veier å tatt ut orginal filteret pga Luft mengde måleren. Den er BIG size!! Som dere sikkert vet.. hehe. Hvor selger de det k&n filteret som passer da??? Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 ----- Original Message ----- To: guri.elisabeth@kollevold.no Sent: Tuesday, July 27, 2004 1:42 PM Subject: K&N til '91 Galant GTi-16V Heisann er på jakt etter luftfilter til min '91 Mitsubishi Galant 2.0 GTi-16V Jeg har fått tips om at filteret 57-5500 skal passe hvertfall til 8v versjonen av samme motoren. Det ser ut til at 16V motoren har en noe lengere luftfilterboks enn 8v, mens selve luftmengdemåleren (som sitter inne i filteret) ser lik ut. eventuellt pris?? ----- Reply ----- Dette filteret er på hylla. koster 2400,-, +frakt mvh Guri Elisabeth ----- Tipset ------ fant jeg her: http://www.mitsuclubsweden.com/forum/viewtopic.php?t=982&highlight=575500 Post #8 for bilde Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Eih! Der ja:) Så bra ut det der. Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Hmm, angående fetere luftfilter..... Dette begynner å bli lenge siden, men har snakket litt med krogslund bildeler som de heter, å de kunne skaffe meg åpent luftfilter + jern rør "erstatter gummi-røret til innsuget, alt skal passe rett på uten modifikasjoner ( til og med luftmengde måleren ).. Prisen den nette sum av kroner 1000+ frakt.. Husker ikke mer om dette nå, men skal ta en telefon til dem angående saken... De måtte bestille fra holland, tar tid... Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by v|ncenT^ Hmm, angående fetere luftfilter..... Dette begynner å bli lenge siden, men har snakket litt med krogslund bildeler som de heter, å de kunne skaffe meg åpent luftfilter + jern rør "erstatter gummi-røret til innsuget, alt skal passe rett på uten modifikasjoner ( til og med luftmengde måleren ).. Prisen den nette sum av kroner 1000+ frakt.. Husker ikke mer om dette nå, men skal ta en telefon til dem angående saken... De måtte bestille fra holland, tar tid... Daramdiram!! Pling pling! Finn ut! :D :D :D Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Tenkte bare å si at nå har jeg fått satt inn det andre filteret: luftfilterlyden starter nå lavere ned, rundt 2500 rpm treffer vel hundre så vidt inn på 3.gir :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Sånn, nå også i wav, som er litt mindre sært på spillerkrav ;) høres slik ut :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Det går rykter om at du brøt fartsgrensa jafo ??? Hadde du tatt opp med mobilen din sa du, ta opp med photo kamera med video funksjon, det gjorde jeg, ble ikke så ille =) EDIT : Retta på litt norsk skriving =) Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Hehe, jeg bryter da aldri fartsgrensa;) Joa, problemet er med to tasser og en inntekt, er ikke videokamera så veeeldig høyt oppe på prioriteringslista.. :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Februar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 Tenkte bare å si at nå har jeg fått satt inn det andre filteret: luftfilterlyden starter nå lavere ned, rundt 2500 rpm treffer vel hundre så vidt inn på 3.gir :) 100 på 3 gir? Km/t? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet Februar 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 Uten at jeg har testet konkret, tror jeg man vil klare 100kmt på andre gir. (ett lite stykke inn på rødmerkinga), men i praksis er det mere effekt ved å legge inn tredje på en rundt 90-95, slik at man treffer hundre så vidt inn på tredje.. Hvis det var det du lurte på :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Februar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 Uten at jeg har testet konkret, tror jeg man vil klare 100kmt på andre gir. (ett lite stykke inn på rødmerkinga), men i praksis er det mere effekt ved å legge inn tredje på en rundt 90-95, slik at man treffer hundre så vidt inn på tredje.. Hvis det var det du lurte på :) Jupp, begynte å lure... He, he... Slik jeg har opplevd det også. Btw, slår sperren inn på 8000 eller rett før? Har ikke fått testet det skikkelig. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet Februar 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 Har ikke testet :) Tror Vincent har gjort det.. går ganske så langt :D :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet Februar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 Hehe Den gamle forrige galanten jeg hadde ( som jeg akkurat har solgt ) fant jeg turtallsperra.. 8200 rpm, da hadde jeg 2.gir ( ca. 95km/t ) var litt moro, men også litt glatt.. heh Må nevne det at dette var med japansk motor og girkasse ( Girkassa hadde meget lav utveksling.. dvs. 3000rpm i 80km/t i 5.gir !!! ) Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg