Gå til innhold

Ny favorittbil? 964RS

Ranger emnet


espen

Anbefalte innlegg

jeg får nok klare meg med carrera 2'en min jeg... de ekte RS'ene er vesentlig dyrere og sikkert ikke like enkle å handskes med på vinterveier og dyp snø..

 

jeg mener å ha lest at 0-100 km/t skulle være rundt 5,3 på en RS, og 5,4 på RS america... er den nevnte bilen ytterligere trimmet?? på den annen side så har jeg sett opptil flere forskjellige målinger av C2 og C4.. Mulig at et gjennomsnitt er det man må forholde seg til..

 

Dersom denne bilen er utstyrt med et RS 3,8 sylindersett, så burde den holde seg jevnt under 5 sek regner jeg med.

 

964 er en merkelig modell egentlig, en overgangsmodell fra de gamle mere kompromissløse modellene til de nye komfortable og snille modellene..... vel, har ikke har kjørt nok porscher til å bekrefte denne påstanden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke bilen særlig godt, men jeg har litt vanskelig for å tro at han tok så feil av vekten som han sier så jeg tror nok det er mer enn 260hk i den ja... reagerte også på tallene men har liten grunn til å tvile på målingen, han kjenner bilen godt og den fikk virkelig smake pisken!

 

Og, ja, bilen er nok en håndfull på veien - den virker først veldig ustabil rett frem og har litt "hammer i revers" følelse, men når man venner seg så klarer den i følge eier helt usannsynlige kurvehastigheter, han sa at han hadde problemer med å venne seg til hva bilen klarte, det var rett og slett spørsmål om å tørre. For øvrig skulle han bytte til ordentlige (ikke DOT) slicks til banebruk nå!

 

Edit: skrivefeil

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men selv med større eksosanlegg, chipping etc så havner effekten stort sett godt under 300hk. 3,8 sylindrene løfter effekten til rundt 300hk, tror jeg..

Porsche fikk problemer med kjøling når de forsøkte seg med 4 ventilers topper, så antall ventiler er vel en av de begrensende faktorene mht literytelsene i disse motorene.

 

I min bil er chippen byttet ut til en som skal gi +18hk og dreiemomentet skal være rundt 325-330Nm, men selv om motoren har fått merkbart annen karakteristikk så tviler jeg på at 0-100 tiden har blitt påvirket i noen stor grad. Kanskje det er enklere og billigere å røske ut aircondition etc dersom jeg ønsker en raskere bil..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår