Jump to content

Ny favorittbil? 964RS

Rate this topic


espen

Recommended Posts

jeg får nok klare meg med carrera 2'en min jeg... de ekte RS'ene er vesentlig dyrere og sikkert ikke like enkle å handskes med på vinterveier og dyp snø..

 

jeg mener å ha lest at 0-100 km/t skulle være rundt 5,3 på en RS, og 5,4 på RS america... er den nevnte bilen ytterligere trimmet?? på den annen side så har jeg sett opptil flere forskjellige målinger av C2 og C4.. Mulig at et gjennomsnitt er det man må forholde seg til..

 

Dersom denne bilen er utstyrt med et RS 3,8 sylindersett, så burde den holde seg jevnt under 5 sek regner jeg med.

 

964 er en merkelig modell egentlig, en overgangsmodell fra de gamle mere kompromissløse modellene til de nye komfortable og snille modellene..... vel, har ikke har kjørt nok porscher til å bekrefte denne påstanden...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner ikke bilen særlig godt, men jeg har litt vanskelig for å tro at han tok så feil av vekten som han sier så jeg tror nok det er mer enn 260hk i den ja... reagerte også på tallene men har liten grunn til å tvile på målingen, han kjenner bilen godt og den fikk virkelig smake pisken!

 

Og, ja, bilen er nok en håndfull på veien - den virker først veldig ustabil rett frem og har litt "hammer i revers" følelse, men når man venner seg så klarer den i følge eier helt usannsynlige kurvehastigheter, han sa at han hadde problemer med å venne seg til hva bilen klarte, det var rett og slett spørsmål om å tørre. For øvrig skulle han bytte til ordentlige (ikke DOT) slicks til banebruk nå!

 

Edit: skrivefeil

Espen

evo.no

Link to comment
Share on other sites

men selv med større eksosanlegg, chipping etc så havner effekten stort sett godt under 300hk. 3,8 sylindrene løfter effekten til rundt 300hk, tror jeg..

Porsche fikk problemer med kjøling når de forsøkte seg med 4 ventilers topper, så antall ventiler er vel en av de begrensende faktorene mht literytelsene i disse motorene.

 

I min bil er chippen byttet ut til en som skal gi +18hk og dreiemomentet skal være rundt 325-330Nm, men selv om motoren har fått merkbart annen karakteristikk så tviler jeg på at 0-100 tiden har blitt påvirket i noen stor grad. Kanskje det er enklere og billigere å røske ut aircondition etc dersom jeg ønsker en raskere bil..?

Link to comment
Share on other sites

Den porschen er smooth. Den er forøvrig veldig dyr. I nærmere fremtid er det 944 som står på lista, men om noen år så skal vi se om ikke en slik 911 ikke står i garasjen min også. :D

All drivers were made for the road. The road was made for me.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy