Gå til innhold

Project lowrider

Ranger emnet


lars-frr

Anbefalte innlegg

Fett...

 

Ang. senk har jeg forresten snakket med en til.

Kan få "Lowtec"-senkesett for 5500 spenn.

 

Tror det er bedre enn Supersport.

Det andre som er nevnt her i tråden virker også fristende...

 

Allikevel er prisen på Supersport veldig fristende den også. :P

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 408
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fett...

 

Ang. senk har jeg forresten snakket med en til.

Kan få "Lowtec"-senkesett for 5500 spenn.

 

Tror det er bedre enn Supersport.

Det andre som er nevnt her i tråden virker også fristende...

 

Allikevel er prisen på Supersport veldig fristende den også. :P

 

Han samme som driver raceland.no har nå begynt å ta inn sportskit til golf 2 med justerbare senkesett.. Er ikke sikker på merke eller pris, men skal til å legge de ut på nett over helga, så hvis det er noen interesse, så kan jeg finne ut mer info om dem og legge de ut her.. Tror prisen blir et lite stykke under 5k iallefall....

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update :

 

Trenger litt hjelp her nå..

 

I den siste tiden har jeg sett på mange forskjellige senkesett , og har kommet frem til et par alternativer. MEN, bilen min trenger også lakk og da jeg kom over et godt tilbud her om dagen for en helakering føler jeg at jeg kanskje skal lakke først. Får hellakkering for 6000 ink alt av forarbeid, det blir ikke gjort oss et firma , men oss en kar som har peil og har lakket mye før. I prisen inngår : Sliping , pussing osv alt av forarbeid. Svesing av bakluke, evt dørhåndtak,bakviser,antenne foran,++ selve lakkeringen. Resultat blir kanskje ikke like bra som oss proffesjonelle , men karen har peil !! Senk er jo viktig på golf , men det kan jeg jo ta til sommern.. Men vet ikke helt hva jeg vil. Kan jo også lakke til sommern. men bilen blir jo mye finerer med lakk :) Jeg har lenge vurdert svart som farge, men dette krever bra forarbeid og lakkering , noe jeg tror skal gå bra. Men trenger også forslag til farger som er lettere å lakkere ? Kom med forslag Hvit,blå eller går ?

 

Lakk eller senk først ? Koster det samme lizzm

 

Regreim + div pakninger skal byttest neste uke. Men smart som jeg var kjøpte en regreim på biltema, men har tenkt litt i ettertid at reg reim er en ganske viktig del burde kanskje heller kjøpe orig ? Hva mener dere ? Funker biltema ? Jeg syntest det virker bedre med tanke på salg av bilen i senere tid at viktig deler er av kvalitet og ikke kvantitet..

Hvis lakkereren gjør alt det du sier han skal, syns jeg dette hørtes tvilsomt billig ut. Hvis du har tenkt til å beholde bilen ei stund ville jeg sjekka opp litt mer rundt dette med hellakkering. Når det gjelder farger er vel sølv en ganske grei farge til formålet ditt (?) Synes vanligvis ikke noe særlig om denne fargen på biler, men akkurat på golf2 er det litt stilig, kanskje fordi det ikke er så vanlig.

 

Senk eller lakk først, godt spørsmål. Tror jeg heller mot senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karen er en polakk som har PEIL. Han har en egen garasje med ALT av utstyr. Han driver å restaurerer gammle sportsbiler helt fra scratch. Jeg var også litt i tvil når det gjaldt å bruke han til lakkering . Helt til jeg så han fiksa opp en kraæsja 2000 mod range rover. Den ble helt smooth. Det er han her som fikser alt på bilen min :) Han skal ha 400 for å bytte regreim , er jo ikke ille det da.

 

Jeg skal ta noen biler av lakken i morgen (jobber 12 timer idag) OG jo lakken er stygg. Det er et par rustflekker på dørnene som tidligere eier har dekket med et eller annet middel. Taket ser ikke ut. Bakluken har ohså noen små flekker+at pansereret nesten har en annen farge.. Den ser forsåvidt grei ut når den er nypolert , men etter 2 vask så er bilen veldig matt i gjen ..Det er vanskelig å få skitten ut i fra lakken .. Hvis dere skjønner.

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vasker alltid bilen på sånn statoil selv vask.. Tror i grunn det er trykket i slangen som er for dårlig.. Ekke noe tess.

 

 

 

Men ellers hadde et lite lyspunkt i går. Jeg har i vinter hatt problemerer med kald start og fusking. I går var det mildt og varm sol.. Startet bilen ca kl 12 på formiddagen.. Turtellern la seg død på 850 rpm .. DEILIG : :titties:

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaska bilen på Bogstad selv i dag. Herlig. :P

 

I tillegg har jeg prøvd 17 tomsfelgene.. Blir litt for stort, gitt. Selv uten senk subber det i innerskjermene ved fult rattutslag og noen ganger ved hard bremsing mens man kjører rett fram.

 

Har lett lenge etter noen 16" RS4 (replica)-felger. Om noen har det, som passer til 4x100 boltsirkel, så skrik ut. Jeg er interessert i å bytte, evt. kjøpe!!!!!!!!

 

Gjerne også noen andre 16" med kant.

 

edit: Speaking of...

Vasken på Statoil er fin på vintern og ved andre "hurtigvasker", men på sommern må det settes av hele dager med svamp, musikk, godt humør og voks innimellom. :)

 

Om du syns fargen er matt, Lars, så kan du prøve å vokse den med en "Color Back"-voks. Denne voksen får fram den originale fargen på bilen om den har falmet. Det blir veldig fint med en gang, men etterhvert falmer den litt igjen.

Et par dager etter du har brukt denne skal bilen vokses med ordentlig voks/polish. Prøv det. :)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke vasker bilen med så sterk såpe og heller bruker en som det er litt woks i fra før holder den seg bedre. skjedde det samme på min helt til jeg fant ut at jeg brukte for sterk såpe. jeg bruker nå den blå superwashen fra turtle wax.

 

er zalo for sterk da?

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite å gjøre på jobb idag digg :) sitter bare på forumet jeg hehe..(nørd)

 

Kjøp heller noen 15 " med kant ,, det er fetere .. hvis ikke du skal gå for 9x16 da .. hehe .. Jeg syntest at 17 " blir for stort, må gjeren senke mye for at det skal bli fett.. Skal vaske sjæl idag ;)

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er zalo for sterk da?

 

Zalo er for sterk og fjerner vokslaget.

 

Hva jobber du med a, Lars? Høres chill ut. :P

 

Har 15" uten kant, men jeg vil ha 16". 16x7 med 205-profil ville vært topp.

 

Gleda meg til å bli kvitt bråkinga fra piggdekka ved å sette på de nye hjula. Tok feil der, gitt.. Disse hjula bråker mer enn piggdekk! Sporer gjør de også. :p

I tillegg rister det i 90+. Sannsynligvis/forhåpentligvis fordi jeg mangler senterringene.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalo er for sterk og fjerner vokslaget.

 

Hva jobber du med a, Lars? Høres chill ut. :P

 

Har 15" uten kant, men jeg vil ha 16". 16x7 med 205-profil ville vært topp.

 

Gleda meg til å bli kvitt bråkinga fra piggdekka ved å sette på de nye hjula. Tok feil der, gitt.. Disse hjula bråker mer enn piggdekk! Sporer gjør de også. :p

I tillegg rister det i 90+. Sannsynligvis/forhåpentligvis fordi jeg mangler senterringene.

 

de svampene som men får kjøpt på hydro texaco å slikt da, koster en tier?

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke Zalo uansett?

Du får kjøpt TurtleWax-flasker med enten såpe eller blanding av såpe og voks for en liten penge på enten bensinstasjoner eller andre sjapper som Torshov, BilXtra etc.

 

Her på Tåsen selger de engangsposer med TurtleWax voks/såpe for 15 kroner på Hydro Texaco.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår