Gå til innhold

Serviceindikatoreren e36 316i touring

Ranger emnet


Pacman

Anbefalte innlegg

Originally posted by vw_golf_gti

Okei ,takk. Fant kontakten, 7 pins, leste at jeg skulle kortslutte 1 og 7 slå på tenning og vente til det lyste grønt... det skjedde ikke hos meg :(

 

Noen tips folkens?

 

Koster ikke mye få gjort dette hos ett verksted, det tar det ett par minutter og jeg har enda ikke møtt noen som tar en times betalt for dette. Jeg har i de fleste tilfeller betalt en 50-lapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vw_golf_gti

Okei ,takk. Fant kontakten, 7 pins, leste at jeg skulle kortslutte 1 og 7 slå på tenning og vente til det lyste grønt... det skjedde ikke hos meg :(

 

Noen tips folkens?

 

Du trenger IKKE vente til det lyser grønt. Jeg trenger vaffal ikke det i min '97 316i.

 

Min fremgangsmåte:

- Bøy ut en stk. binders, putt denne mellom hull 1 og hull 7. (Jada, jeg vet at jeg burde brukt en ledningsstump med en motstand, men det funker fint uten! ;o)

- Slå på tenninga til SISTE hakket før starteren slår i.

- La tenninga stå der over 5 sekunder for å nulle ut olje-indikator, over 10 sekunder for å nulle ut service-indikator og olje-indikator. (Ta tiden nøyaktig her, ikke nok å telle 1001-1002-1003...)

- Napp ut bindersen, slå av tenninga og sett på igjen lokket.

 

Voila! :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke mye få gjort dette hos ett verksted, det tar det ett par minutter og jeg har enda ikke møtt noen som tar en times betalt for dette. Jeg har i de fleste tilfeller betalt en 50-lapp

 

Eg har aldri betalt for dette. Hvis du kjøper orginal filter hos de, så gjør de det som regel til deg, mens du er der eller du kommer igjen når du har skiftet olje

 

(ps; ikkje han som eier profilen som svarer, men eg får ikkje til å logge han av.)

 

Mvh

 

BMW324TDa

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vw_golf_gti

Hmm, var det jeg gjorde i går, ventet over 10sekunder, slo av tenning, plugget i kontakten, og startet bil, fortsatt 1 gult og 1 rødt lys.. snodig.. men men.. får prøve EN gang til, hvis det ikke funker så får man piske Tronerud Bil litt :P

 

Nappet du ut bindersen før du slo av tenninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår