Gå til innhold

En pling og en plong


awt

Anbefalte innlegg

Håper noen av dere som har mest peiling på Skyline kan svare på dette.

 

Alle vet jo at Autofil omtalte at det var ca like lett å få 500hk i en Skyline som å få 15hk utav en 9,9hk i en påhengs, og derfor tror jo såklart 89% av Autofils seere dette.

 

Jeg har lest mye refs av denne omtalelsen av Autofil, men aldri fått helt svar på hva som må gjøres, hadde vært greit å visst, sånn jeg kan vinne diskusjoner med folk som trur og påstår noe annet. Er ikke like gøy å si "nei det går ikke" uten å ha noe større grunnlag for uttalelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

motoren har potensiale til rundt 500HK orginalt!

Men er strupet ned til rundt 276HK i Japan pga avgifter, og noe annet greie..

Du ser pA f.eks Mitsubishi EVO, de har 276HK, Mazda RX-7, de har 276HK , Honda NSX, de har 276HK, Toyota Supra , De har 276HK

i japan... orginalt fra fabrikken.

 

 

sA difor er det bare til A fjerne en pling en plong, og eventuelt en dert.. :p

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

 

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gt150

motoren har potensiale til rundt 500HK orginalt!

Men er strupet ned til rundt 276HK i Japan pga avgifter, og noe annet greie..

Du ser pA f.eks Mitsubishi EVO, de har 276HK, Mazda RX-7, de har 276HK , Honda NSX, de har 276HK, Toyota Supra , De har 276HK

i japan... orginalt fra fabrikken.

 

 

sA difor er det bare til A fjerne en pling en plong, og eventuelt en dert.. :p

 

 

Vet ihvertfall at på en JDM Supra, iforhold til en Euro/US-spec Supra...så er det ganske mye forskjell på pling, plong, og dertene... :D Så man kan nok konkludere med at godeste Jan Erik har tatt seg en aldri så liten artistisk frihet...igjen! :D

 

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gt150

motoren har potensiale til rundt 500HK orginalt!

Men er strupet ned til rundt 276HK i Japan pga avgifter, og noe annet greie..

Du ser pA f.eks Mitsubishi EVO, de har 276HK, Mazda RX-7, de har 276HK , Honda NSX, de har 276HK, Toyota Supra , De har 276HK

i japan... orginalt fra fabrikken.

 

 

sA difor er det bare til A fjerne en pling en plong, og eventuelt en dert.. :p

 

Du har nok helt rett, fordi en "vanlig" 1.8l motor nå har ca 110-115hp så kan man få minst 1000hp ved å bytte potter, dette er fordi norge er ett dyrt land å ha bil i.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gt150

motoren har potensiale til rundt 500HK orginalt!

Men er strupet ned til rundt 276HK i Japan pga avgifter, og noe annet greie..

Du ser pA f.eks Mitsubishi EVO, de har 276HK, Mazda RX-7, de har 276HK , Honda NSX, de har 276HK, Toyota Supra , De har 276HK

i japan... orginalt fra fabrikken.

 

 

sA difor er det bare til A fjerne en pling en plong, og eventuelt en dert.. :p

 

Jeg regnet med at du tuller nå?

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @lpher

 

 

Vet ihvertfall at på en JDM Supra, iforhold til en Euro/US-spec Supra...så er det ganske mye forskjell på pling, plong, og dertene... :D Så man kan nok konkludere med at godeste Jan Erik har tatt seg en aldri så liten artistisk frihet...igjen! :D

 

@lpher

 

Blant annet mindre turboer,vel? :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

 

Blant annet mindre turboer,vel? :)

 

Stemmer nok det ja...littegrann mindre keramiske turboer...som gir mindre spool-up time...men downsiden er at de ikke tåler like mye :)

 

Menne....er litt på feil forum her jeg nå....så jeg skal prøve å begrense ikke-skyline snakket :D Sorry about that guys :)

 

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.

Nå skal jeg kome med en påstand.

Jeg vet ikke om denne påstanden er korrekt, men vi får se hva det ender på.

 

Jeg har hørt, lest, og sett dyno-sheets, på at stort sett de fleste japanske biler i toppsjiktet av hk-spekteret, altså de som blir registrert som 280hk, har mere enn det.

F.eks Evo VIII MR har vel kanskje brått over 300hk.

Det samme med GTR34 V-Spec II Nür.

 

Dette var en påstand.

La krigen begynne.

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var inegn avgiftsgrenser eller no som gjorde at man ikke fikk mer enn 280 fra japanske biler .. det var en avtale mellom Produsentene som begrenset det til 280 .. den avtale er blitt brutt .. for 2 årsiden ..

 

like avtaler finner man i tyskland hvor BMW, Merc, VW(audi) gikk sammen på slutten av 80tallet og ble enig om å bregrense toppfartene til 250km/t .. (flere hoppet på senere .. fra alle land)

 

 

PS: hvis dere ikke tror meg .. så spørr dere selv .. hva skal japanere med ferrari da? :P se på de?

desuten .. Lexus kommer med en GS med 470hester om nøyaktig et år for å feire starten av salget i japan ... :P

 

(så vidt jeg vet så er ikke infiniti FX45 tilsalgs i japan .. fordi den ikke finnes som nissan.. men på samme måte som lexus så skal infiniti selges i japan snart også .. og europa..)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TP Racing

Du trenger ikke bekymre deg for noen krig, da dette er et velkjent fenomen på japanske biler.

 

gamle amerikanske biler har som regel mere hester enn det som står som originalt, dette er fordi at det skulle bli lettere å forsikre dem i gamle dager. Hele påstanden om 500bhp i f.eks nissan skyline ved fjerning av en plombe er sinnsyk. Hvis det virkelig er så lett hvorfor har ikke alle 500bhp i sine skyliner, rx7'r, subaruer, mitsubishi'r? fordi det ikke er mulig hos en bil som har "vanlig" motor.

 

Greit nok hvis det hadde vært en TVR Cebera fordi den har en formel1 motor ell lignende som er trimmet ned for å bli godkjent.

 

Hvis det virkelig hadde gått ann å fått 500bhp i en skyline ved å fjerne en plombe, hva er vitsen med HKS/MINES/JUN osv? hvorfor trimme bilen til 500bhp ved å bytte deler som er dyre når du bare kan fjerne en plombe!?

 

De av dere som velger å tro på dette, hold det for dere selv, jeg personlig ler av hele saken. Tro på noe de sier og skriver i Autofil er som å lese bil test i Se & Hør og så kjøpe en bil etterpå på grunnlag av hva de skrev!

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår