Gå til innhold

Ladetrykk temp.

Ranger emnet


snurrebass

Anbefalte innlegg

Originally posted by snurrebass

Kan en bruke et vanlig eletrisk termometer for å måle ladelufta på kald side? (-40 til 100 grader). Eller vil det reagere for "tregt"...?

hvilke tempratur vil en dårlig/bra intercooler kjøle til?

 

En god venn av meg, testet ut dette i praksis.. med en sån digital utetemp føler til bil.. Han demonterte plastikken på tuppen av føleren, hvis ikke ble det tregt.. Nå funker det faktisk bra! :)

Han ligger på 40-45 grader ved 1.1bar.. Det er jo helt ok :)

 

Når det kommer til differanser på luft temp, så kan jo dette variere MYE fra tilfelle til tilfelle!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

 

En god venn av meg, testet ut dette i praksis.. med en sån digital utetemp føler til bil.. Han demonterte plastikken på tuppen av føleren, hvis ikke ble det tregt.. Nå funker det faktisk bra! :)

Han ligger på 40-45 grader ved 1.1bar.. Det er jo helt ok :)

 

Når det kommer til differanser på luft temp, så kan jo dette variere MYE fra tilfelle til tilfelle!

 

plastkken på tuppen? føleren er av metall.... ligger det en føler inni den?

-88 2wd cosworth

-80 911 turbo

-72 boble T1

-96 Galant td

-x-96 kawasaki zx7rr

-x-69 porsche 3.0l

-x-86 mercedes 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetil

Problemet blir vel å få det tett, hvis man ladder litt ;)

Har selv en egen måler som er bergnet til dette.

 

Er vel ikke så vanskelig å få det tett med en tynn ledning inn under slangen...... med klemme.

Hvordan er føleren din da? skrudd?

-88 2wd cosworth

-80 911 turbo

-72 boble T1

-96 Galant td

-x-96 kawasaki zx7rr

-x-69 porsche 3.0l

-x-86 mercedes 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan jo dere meddele noen "normale" temperaturer til oss også da?

Ozzt f.eks.. du har jo orginal IC enda.. Hva er tempen på ladeluften din?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så avhengig av så mye. Jeg drev bare å lekte meg litt her i sommer. Temp'en steg f.eks ca 15 grader på ei kvartmilerepa dvs. 13 sek ca... Så fortsatte den å stige litt og brukte litt tid på å synke ned til ca. utetemp.

 

Men alt dette er jo avhengig av utetemp spesielt. Nå om dagen har jeg nok rett så trivelig innsugstemp :)

 

 

OZzzt zzzz

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår