polo-1992-xtreme Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Det jeg lurer på er om hvor mye senk jeg kan ha på bilen min (Polo 2F) i forhold til hvordan dekk-dim jeg kjører med.. Jeg skal inn til Onkel Tom å få valset hjulbuene på bilen, og han sa til meg at jeg kunne få på 16" felger med 205/40 dekk...men hvor mye kan bilen senkes før dette subber? Jeg vil ikke kjøre med små felger på bilen...bare så det er sagt! Har dere andre forslag til felger/dekk og senk?!?! Takker for alle svar Mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Vil ikke bli pent med store hjul på en stakkars liten polo, hold rulleomkretsen lav. uten forstore inngrep i buene vil det nok gå greit med 40 senk og 205/45.. seff alt utifra et på felgen.. men du vil få en bil som føles treg som en trillebår! Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Med 16" kjører du helst 195/40 Det gir mindre rulleomkrets og dermed plass til mer senking ;) 205/40-16 vil både se for stort ut og føles for stort på en 2F, og bilen kan knapt senkes i det hele tatt :rolleyes: Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Juli 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Takker for tilbakemeldinger.. Grunnen til at jeg har lyst til å kjøre med litt større felger er fordi det er så utrolig mange som kjører med 14" på denne bilen... synes det blir litt ensformig hvis alle skal kjøre med 14" cup-felger. Mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Ta en titt her, så ser du at 195/40-16" på 7" er max av det som ser bra ut på Polo2/2F ;) http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=41623&perpage=15&pagenumber=1 Jada det er bedre plass i bakskjermen på Coupé, men baksjermene er altså mye modda på denne steilheck'en. Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by polo-1992-xtreme Grunnen til at jeg har lyst til å kjøre med litt større felger er fordi det er så utrolig mange som kjører med 14" på denne bilen... synes det blir litt ensformig hvis alle skal kjøre med 14" cup-felger. Mvh Mads Hva med 13" da? Det har jeg på min. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G40Turbo Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by polo-1992-xtreme Det jeg lurer på er om hvor mye senk jeg kan ha på bilen min (Polo 2F) i forhold til hvordan dekk-dim jeg kjører med.. Jeg skal inn til Onkel Tom å få valset hjulbuene på bilen, og han sa til meg at jeg kunne få på 16" felger med 205/40 dekk...men hvor mye kan bilen senkes før dette subber? Jeg vil ikke kjøre med små felger på bilen...bare så det er sagt! Har dere andre forslag til felger/dekk og senk?!?! Takker for alle svar Mvh Mads Stemmer at det er 40-40, en som hett kjetil hade denne dekk dim på sin, men jeg må si at bilen blir for høy. Bjørn Dæhlie forening. Gå for 8x15 hvis du vil ha store hjul, er det coupe eller steilheck? Siter Projekt Polo Projekt Vento Projekt Bora Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by G40Turbo er det coupe eller steilheck? Se avatar ;) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Juli 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by LupoB0Y Hva med 13" da? Det har jeg på min. joda..kunne jo ha gått for det, men hadde i utgangspunktet tenkt meg STØRRE enn 14"..men takk for tipset;) Originally posted by G40Turbo Stemmer at det er 40-40, en som hett kjetil hade denne dekk dim på sin, men jeg må si at bilen blir for høy. Bjørn Dæhlie forening. Gå for 8x15 hvis du vil ha store hjul, er det coupe eller steilheck? hehe..ja, se avatar..har coupé..har tenkt på 8x15 også, men ble overlykkelig da Tom sa jeg kunne få plass til 16"..hehe.. Men blir nok sikkert en mellomting mellom 14" og 16"..dvs: 15".. noen som har noen gromme forslag til felger jeg kan sette på da? IKKE cup-felger.. takk mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Laveste dekkdim i 15" er 195/45 Laveste dekkdim i 16" er 195/40 Økningen i rulleomkrets med 16" blir kun 18mm ;) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Juli 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2004 Kid-A: takker for gode svar! Noen forslag til hvor jeg kan få tak i felger BILLIG?!(Nettsider eller liknende) Mvh Mads Christensen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Juli 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2004 Billige felger er som oftest kjipe felger. Og med den dimensjonen du ønsker er det jo meget begrenset hva du får tak i. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Juli 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2004 Brukbart utvalg i 7 og 7,5x16" ;) 8x15" eller 8x16" blir for bredt uansett, mye subbing og vil se for stort ut! Må gå lavere for å kunne gå så bredt :rolleyes: Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Juli 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2004 ok, men da passer 7,5x16 også på min bil med litt valsing.. og jeg kan da senke sånn ca.?!..40mm eller? mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Juli 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 Tja, det må du nok finne ut sjøl... Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg