Gå til innhold

Drifting Dekktest på Revebanen 24 Juli 04

Ranger emnet


Pudding

Anbefalte innlegg

Revebanen, en ypperlig bane for drifting!

 

Som sikkert mange har fått med seg så gjorde Norge seg nok en gang bemerket i internasjonal motorsport, da Fredrik Sørlie fra Oslo for en drøy uke siden tok hjem den aller første europeiske driftingpokalen i D1/Option Videos regi. Dommeren var ingen ringere enn Ken Nomura fra Japan, så dette må på alle måter anses som et gigantisk løft for sporten, Drift Club Norway og dens medlemmer. Vel hjemme fra England bestemte Fredrik og en gjeng kamerater seg for å prøve ut Revebanen på Jæren, som de i følge bilder og video anså som en perfekt driftebane. Hvordan det gikk kan du lese i dette leserbrevet jeg har fått publisert på evo.no siden :D

 

Les hele artikkelen hos evo.no

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, nei. Helt feil Pudding. Det er ikke du som skal takke meg! DET ER JEG SOM SKAL TAKKE DERE!!!

 

For en fantastisk gjeng...

 

Som fortalt ble det hele bestemt mer eller mindre på sparket fredag kveld, og jeg angret nesten hele veien til Kristiansand, ettersom jeg fryktet at bremseproblemene ville ødelegge all moroa. Men vi klarte altså å brenne ut to hele sett med dekk før bilen sa takk for seg, samt resten etter at vi hadde mistet bremsene :D

 

I tillegg til de som allerede er takket, vil jeg også takke Andreas Eida og NMK Klepp Motorsport som lot oss bruke banen gratis absolutt hele dagen. Og ikke minst de som var der for å trene gokart, men i stedet ble drifting publikum. Jeg fryktet et øyeblikk at vi ødela dagen deres, men når de ble der som tilskuere til kl. 20.00 (fire timer etter at gokarttreningen var over) tipper jeg de synes det var ok :D

 

Så tusen takk til alle som gjorde denne turen mulig!

 

PS. Gleder meg til å se resultatet av filmingen :D

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøringa på banen var helt rå. turen var absolutt verdt det til tross for kjøretur til stavanger på 15 timer tur retur på en dag. Det var rått å sitte på noen runder, gleder meg til å få prøvd banen selv med egen bil hvis det blir mulig etterhvert.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja detta var da morro, gutter!!!

Oxo tatt sånn på sparket da! Veldig kort spark, må jeg si. LOL

Hersker-Hans slang det ut på Rudskogen dagen før, sånn rett før jeg skulle dra derfra i 9-tida, at Fredrik skulle til Stavanger for å teste noen dekker, og om vi skulle ta en tur vi oxo.

Så da var det bare å tenke litt på vei til fergen i Moss. Etter litt tlf fram & tilbake kom beskjeden om at en leiebil eller noe sånt som gikk i vasken for Fredrik, foreslo jeg at vi kunne jo bruke 115hk Impreza'n min som trekkbil. :D

Så da ble det tur. Lørdagstur!

 

Bare å si ifra neste gang oxo, kan jo hende d passer.

 

Bare hyggelig å hjelpe deg, Fredrik, fram mot "Worlds Top 5 drifters" ;)

 

En skikkelig utfyldende og morsom historie fra Pudding.

Gleder meg til film j oxo :)

 

Subaru'n savna litt power i de værste bakkene, men d var jo bare å gire litt extra så gikk d jo greit.

 

Fikk prøvd video'n på mobilen min oxo. Ble vel 3 korte og greie snutter som evt. kan legges ut som Trailers.

 

 

Her er noen full-size bilder fra mobilen oxo:

 

 

Bilde(24).jpg

 

Bilde(26).jpg

 

 

;)

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener den er det nærmeste vi kommer en japansk driftingbane i Norge. Greit nok at D1 kjører på større baner, men de aller fleste amatørkonkurranser og treninger foregår på store gokart/supermotard-baner. Reve er helt perfekt som en treningsbane. Det går ikke så veldig fort, men den har en flott rytme og er meget teknisk krevende å kjøre. Med andre ord en ypperlig bane til trening og løp i lang tid fremover.

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Heggis

FSR: Hva syns du helt ærlig om reve banen ? (som drifting bane) =)

 

Bare sånn før han svarer på det, så kan jeg jo si at han gikk og gliste som en unge hele dagen.

 

Edit: hehe, rakk akkurat ikke svare først :).

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår