Gå til innhold

Handle Primera


ArraKiss

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sliter fortsatt med å finne en bil som passer meg og har siktet inn Nissan Primera som mulig neste bil. Nå trenger jeg litt hjelp fra dere som kjører Nissan til vanlig...

 

Jeg har vurdert GT( 150Hk), SRi(130Hk) og GX(130Hk) utgavene!

 

Noen som kan fortelle meg om det er dette er gode biler og kanskje litt om kjøreegenskaper, å MER ENN GJERNE bilder av glisene deres :)

 

Tar imot tips om hva jeg skal velge ;)

 

OG en ting til, noen som kan fortelle meg hvilken type primera UP har brukt de siste årene???

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du peng så er GT valget. Har SRI selv da. (125hk) det er en 96 mod. 130 HK kom i 1997. Jeg har vekslet i mellom å selge den eller ikke i lang tid, men har igjen slått det fra meg. Hvorfor selge når den er i tipp topp stand... Nesten da :) Men du har vel siktet deg inn mot P11 du da siden du er ute etter 130hk alternativet. SRI er mer sportslig en GX og jeg hadde gledelig gitt litt ekstra for en SRI. En GT koster jo brått 20.000 mer enn SRI'en igjen. Og det at alle har registerkjede teller en del da.

 

Bilder: http://www.cardomain.com/memberpage/388061

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råtøff bil du har, det må jeg si først:)

 

 

Ja jeg har siktet meg inn på P11 utgaven. Men jeg synes det florerer med antall HK som er oppgitt. Jeg finner både 130, 125 og 135 på samme type biler... må jo være folk som skriver feil?

 

Ja jeg er mest keen på en GT, ikke å legge skjul på det, men ser ut som man nesten kan komme bedre ut av det med en SRI med 130Hk med tanke på pris kontra Kjørelengde, velholdte biler i GT klassen. Gt'ene er jo litt mer sjelden å når jeg finner dem har de jo kjørt rundt halve kloden å DET er jeg ikke interessert i!

 

Hvordan er det med trimming av disse bilene, mye man kan gjøre? Nå tenker jeg på SRi 130Hk utgaven og GT 150Hk utgaven!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med hk kan man finne mye tall ja... både p10 og p11 (SRi) blir bremset til 136 hk orginalt og jeg tror nissan har fusket litt med tallene for og få ned avgiftene litt!! P10 går litt bedre enn p11 fordi den er litt lettere!!

 

Når det gjelder trimming av SR20 motoren så finnes det ingen grenser! Sitter jo SR20 motor i både S14 (200sx) og sunny GTi-R og disse drar jo folk ut over 350 driftsikre hester (prøv og finn en girkasse til primera som tåler dette;) )

 

Kan også rimelig lett dra ut over 200 hk uten turbo også....

 

UP bruker p11(SRi og GT) og har begynt og bruke p12 nå

 

En kompis sin primera:

 

attachment.php?s=&postid=137575

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanPrimera

Dette med hk kan man finne mye tall ja... både p10 og p11 (SRi) blir bremset til 136 hk orginalt og jeg tror nissan har fusket litt med tallene for og få ned avgiftene litt!! P10 går litt bedre enn p11 fordi den er litt lettere!!

 

Kan også rimelig lett dra ut over 200 hk uten turbo også....

 

 

Så det du sier er at selv om det er oppgitt 125Hk på p10 og 130 på p11 så bremser de begge til 136Hk? Hva er effekt å moment på disse bilene kontra hverandre??

 

 

Jeg har mer enn gjerne lyst til å dra ut over 200hk uten turbo ja, men hvor lang er veien dit? Hva må gjøres?

 

Kikket på et Bolt on turbo kit til GT da skal man visst klare å få det opp over 300Hk, men den affæren er vel litt kostbar igjen!

 

200 Hk holder fint for meg med kjøreegenskapene til en Primera!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ArraKiss

 

 

 

Jeg har mer enn gjerne lyst til å dra ut over 200hk uten turbo ja, men hvor lang er veien dit? Hva må gjøres?

 

 

200 Hk holder fint for meg med kjøreegenskapene til en Primera!

 

TRS Autoteknikk kan skaffe SR20VE, Nissans svar på Hondas Vtec motorer. Hvis æ ikke tar helt feil så har den ca 190 hk.

VW golf V 1.9TDi Sportline-05

x BMW 320d-01

x Nissan Primera SRi-97 (R.I.P.)

x Nissan Primera "gt"-98

x Nissan Sunny 1.4lx-92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanPrimera

Luftfilter, eksos,grenrør, porte topp, kammer og kammdrev så er du hvertfall ikke langt unna 200hk

 

Momentet er jeg faktisk ikke sikker på men jeg kjører i hvertfall fra en p11 sri (har prøvd flere ganger;) )

 

 

Hvor mye vil dette evt. koste?

Usedvanlig vanskelig å gjøre hvis man er mer enn vanlig praktisk anlagt :P

 

 

og 20VE hvor mye koster den?

og hvor mye vil den koste å sette i

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo...

 

Jeg kjøpte en GT i 98, prøvde SRi også, men var aldri i tvil ,

og har etter det aldri angret ;)

 

Det eneste minuset med disse bilene er akkurrat muligheten for å trimme disse, turbo er det eneste reelle alternativet hvis man vil gjøre noe mere enn å bytte filter og potte.

Har du sett denne linken : http://www.skymera.net ?

det er absolutt den råeste primera'en ;)

 

jeg skal ta noen bilder av GT'en min , holder akkurrat på med

litt trimming og styling ;)

 

snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrimeraP11GT

 

Det eneste minuset med disse bilene er akkurrat muligheten for å trimme disse, turbo er det eneste reelle alternativet hvis man vil gjøre noe mere enn å bytte filter og potte.

 

 

snx

 

Hvis du går inn på denne siden her og trykker på performence tips litt ned på venstre side finner du en haug med hva du kan gjøre med bilen (uten turbo)!!!

 

http://www.primeracarclub.co.nz/

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by P11

 

TRS Autoteknikk kan skaffe SR20VE, Nissans svar på Hondas Vtec motorer. Hvis æ ikke tar helt feil så har den ca 190 hk.

 

 

Ok, jeg ser dere snakker litt om denne motoren og pris på 15 000,- Er dette for motoren? Splitter ny? Passer den rett inn i en SRi P11? Hva med GT?

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår