Gå til innhold

Mazda 626 V6 2,5. Noen erfaringer?

Ranger emnet


SierraCosworth350hk

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei...

 

Har akkurat kjøpt ein 1994 modell 626 V6 og det har eg ikkje angra mykje på, i allefall ikkje endå!

 

Kjente feil med denne biltypen er at bremsekaliperane bak har ein tendens til å henge, så sjekk når desse var skifta. For det er dei garantert! Sjekk også i samme slengen tilstanden på skivene. Ellers er bakre del av eksosanlegget ein liten svakhet. Utover det så er det vanlige ting du må sjå etter. Rust skal ikkje vere noke spesielt problem på desse bilane!

 

Bilen går jamt bra og skal ha 0-100 på 8,5 sekund. Når det gjeld trimming er det ikkje så masse eg veit, bortsett frå skifte av luftfilter. Men sjekk http://www.mazda626.net for info!

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er samme motoren som står i mx6'en som jeg nettopp har kjøpt. Er storfornøyd med bilen og motoren er helt konge.

 

Hadde 323 gt-r tideligere og det var selvfølgelig utrolig gøy, men det var kjekkere å kjøre sekser en det jeg hadde trodd. Drar vanvittig bra. Rødmerking på 7000. Har satt på filter, men lydmessig skjer det ikke no særlig før jeg passerer 4000 og da er det gåsehud.

 

Anbefales på det varmeste. Mx6'en har 0-100 på 7,4 så det er ikke no sinke denne heller.

 

Hvor mye må du gi for en 626?

 

-R-

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da er nok mx'en en del dyrere ja. Søk på mx6 på ebay så får du deg en overaskelse når det gjelder stasjh, og det er ikke no problem å bestille fra usa. Det tok seks dager og da sto posten og banket på døra mi.

 

-R-

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror har nettopp kjopt en 626 2.5 V6. En 92 modell, som har gatt i snart 270 000 km. Bilen er veldig komfortabel pa langkjoring, har et smykke av en motor, ser pen og stilig ut. Bilen er en ulv i foreklaer. Ingen ser jo V6-merket pa siden, og bare kjennere kjenner den igjen (doble eksospotter og V6-kit, samt V6-merkene pa sidene. Motoren drar veldig bra, er veldig rolig og stille, og er veldig driftsikker. Broren min sin bruker ikke noe olje. Jeg synes du skal kjope denne bilen. Som autofil sa om den: en sjelden godbit!

 

Sjekk rust (ingen svakhet pa denne modellen, men sjekk alikevel), gummimansjetter og drivaksler burde ogsa sjekkes.

 

ps. Flissundet motorsport pa Kongsvinger kan trimme denne.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 94 2,5v6 en liten stund i vinter.

Det var en grei bil da....AC, automat, cruisecontrol, setevarme og alt det der. Var fornøyd med bilen jeg...men noen sportsbil er det jo absolutt ikke. Bilen krenger som f...men har jo aldri vært noen sportsbil heller så :)

 

Men skal du ha deg en komfortabel bil som går ok er jo den et greit valg! Løp og kjøp...

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye måtte dere ut for V6`erne deres?, er på aktiv utkikk etter en....bytte ut i4`en min. Problemet er bare at jeg ønsker sedan med V6, og ikke coupe...

 

 

E.L.: ser du holder til i samme byen som meg, kjøpte du den her eller?, kan ikke huske å ha sett en ny 626 V6 rundt her i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår